Gå til innhold

Vannkopper her også ;-)

Lotte :o)

Anbefalte innlegg

Ja, da har vannkoppene inntatt heimen her også. *klissete av Hvitvask*

Da holdes 6-åringen hjemme fra skolen resten av uka, og de kameratene som står på døra og vil inn, må ha tillatelse av sine egne foreldre.

Ungen er i bra form, men fytti for en størrelse det er på enkelt av blemmene...!

han har ikke feber, så vi satser på at dette ikke er ekstremvarianten. Hvor lenge popper vannkoppene fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta vår fikk de første fire prikkene på tirsdag, og om morgenen var hun i helt fin form. Hun ble med meg på jobb, og sovnet etterhvert på fanget mitt, så hun ble nok litt slapp utover dagen. Både onsdag og torsdag hadde hun litt feber. Frem til lørdag eller søndag fant vi nye - nå har vi sagt i fra at hun skal i barnehagen i morgen :-)

Kan anbefale en spray - Aderma avoine tror jeg den het - som jeg kjøpte på apoteket, AneM anbefalte den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår fikk de første fire prikkene på tirsdag, og om morgenen var hun i helt fin form. Hun ble med meg på jobb, og sovnet etterhvert på fanget mitt, så hun ble nok litt slapp utover dagen. Både onsdag og torsdag hadde hun litt feber. Frem til lørdag eller søndag fant vi nye - nå har vi sagt i fra at hun skal i barnehagen i morgen :-)

Kan anbefale en spray - Aderma avoine tror jeg den het - som jeg kjøpte på apoteket, AneM anbefalte den!

Ok, jeg må regne med såpass mange dager med utbrudd av nye kopper, ja--- min gode venninne kom innom med Hvitvask fra apoteket nettopp. Jeg skal vurdere den andre sprayen i morgen.

Hvis ungen blir dekket av kopper, så er det vel bare å finne fram malerullen og ta et strøk over ungen ;s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231858742' post='4064026]

Ok, jeg må regne med såpass mange dager med utbrudd av nye kopper, ja--- min gode venninne kom innom med Hvitvask fra apoteket nettopp. Jeg skal vurdere den andre sprayen i morgen.

Hvis ungen blir dekket av kopper, så er det vel bare å finne fram malerullen og ta et strøk over ungen ;s

Ja, en kunne nesten ha rullet over mi jente, så mange som hun fikk. Det var veldig praktisk med spray, så lenge hun syntes det var ok. Etterhvert gikk vi over til at jeg sprayet i hånda mi, og tok fingeren og smurte på vannkoppene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Nå husker jeg ikke helt, men i 4-5 dager kanskje. Det er rett og slett popping til å begynne med. Har de andre ungene dine hatt vannkopper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke helt, men i 4-5 dager kanskje. Det er rett og slett popping til å begynne med. Har de andre ungene dine hatt vannkopper?

Størstemann har hatt, han fikk 10 kopper. Jeg trodde faktisk at mellomsten hadde hatt det også, men der blingsa jeg, gitt...

Minsta har ikke hatt det, men får det kanskje nå...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring til junior! :-)

Klipp neglene korte og fil dem slik at han ikke klorer seg for mye under kløing - kan lettere bli arr da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231865883' post='4064168]

Størstemann har hatt, han fikk 10 kopper. Jeg trodde faktisk at mellomsten hadde hatt det også, men der blingsa jeg, gitt...

Minsta har ikke hatt det, men får det kanskje nå...?

Om ca 18 dager har nok minstemor også vannkopper. Det er i allefall store sjanser for det. Søsken pleier å få det verre, for de blir eksponert for smitte i større grad enn når det er fra venner. Hvis ikke hun ble smittet samtidig som broren da..

Mini her ble veldig syk i forhold til mellomsøster, så håper minstemor ikke får det så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ca 18 dager har nok minstemor også vannkopper. Det er i allefall store sjanser for det. Søsken pleier å få det verre, for de blir eksponert for smitte i større grad enn når det er fra venner. Hvis ikke hun ble smittet samtidig som broren da..

Mini her ble veldig syk i forhold til mellomsøster, så håper minstemor ikke får det så ille.

Hun er eksponert samtidig, så jeg håper at det ikke blir så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til junior! :-)

Klipp neglene korte og fil dem slik at han ikke klorer seg for mye under kløing - kan lettere bli arr da.

Vannkoppe arr har de fleste tror jeg.

Jeg har ett og sønnen 2. Han har det ene i panna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannkoppe arr har de fleste tror jeg.

Jeg har ett og sønnen 2. Han har det ene i panna.

Ja, jeg har også det, men ikke noe galt i å prøve å begrense det.

Dessuten kan det bli betennelse i såret, som jeg skrev om til Lotte i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også det, men ikke noe galt i å prøve å begrense det.

Dessuten kan det bli betennelse i såret, som jeg skrev om til Lotte i en annen tråd.

Det kan det nok så å begrense kløing er nok lurt, men veldig vanskelig hvis det klør no innmari så må man jo bare klø:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vannkoppene. Veldig kjekt å få dem som barn, også gikk dere klar av jula i tillegg :-)

Synes å erindre at mine unger har fått stadig flere blemmer de første 3-4 dagene, etter det har det roet seg. Etter ca. en drøy uke var alle skorpebelagte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med vannkoppene. Veldig kjekt å få dem som barn, også gikk dere klar av jula i tillegg :-)

Synes å erindre at mine unger har fått stadig flere blemmer de første 3-4 dagene, etter det har det roet seg. Etter ca. en drøy uke var alle skorpebelagte.

''Veldig kjekt å få dem som barn, også gikk dere klar av jula i tillegg :-)''

Bi-setningen er en sannhet med modifikasjoner. Vi rakk å føle oss frisk i 1½ uke nå, før vannkoppene inntok heimen. Hele jula gikk på ½12....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vi hatt vannkopper her i huset skulle jeg GJERNE hatt dem i jula. Da hadde vi fri uansett... ;)

Det går vannkopper i barnehagen til ungene, og har gjort det i over 1 mnd nå. Men om ungene blir sjuke nå er det relativt stor krise i heimen, for å si det sånn. Jeg håpet at de skulle få det før jul eller i jula, men neida. Så nå kan de like gjerne bare la være å få det, før neste epidemi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...