Gå til innhold

Overvektig niese på 9 år

Gjest Anonym i ettermiddag

Anbefalte innlegg

Jeg er tante til en jente på 9 år, som siste året har lagt på seg . Hun er ca. 137 høy, vekten vet jeg ikke, men hun er blitt ganske lubben. Hun har tynne foreldre, helt normal kost. Ikke brus og sjokolade i uke dagene, ei heller mye av det i helgene. Mammen og jeg snakket sammen i helgen om hva som kan være årsak til at hun legger så mye på seg, uten å spise mye. Mammaen nevnte at det var sukke syke i fam., og at de kanskje skulle sjekke henne for dettte. Er det noen som vet hva som kan være årsak til at en jente på 9 år legger så mye på seg i løpet av en 10 mnd. tid??

Hun er lite alene, så det er ganske lett å vite hva hun putter i seg i løpet av en dag. Hun har heller ingen bestemor som lurer i ungen mat, uten at noen ser det. Når jenta er sammen med oss, noe hun er flere ganger i uken, har jeg aldri sett at hun har spist noe vi andre ikke har spist, hun har aldri bedt om å få noe ekstra, og takker nei til nesten alt hun blir tilbudt. Jeg er selv mor til to jenter på samme alder ( kusiner ), som sier at de aldri har sett at kusinen har spist noe ekstra utover de måltider som blir tilbudt. Noen som aner hva denne vektøkningen kan komme av???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lavt stoffskifte, kanskje?

Mulig, jeg trodde bare ikke det var mulig å legge seg ut så mye på kort tid, uten å spise tilsvarende. Jeg er selv lang og slank, så jeg selv vet lite eller ingen ting om hvordan overvekt for barn kan arte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...