Gjest Anonym i ettermiddag Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg er tante til en jente på 9 år, som siste året har lagt på seg . Hun er ca. 137 høy, vekten vet jeg ikke, men hun er blitt ganske lubben. Hun har tynne foreldre, helt normal kost. Ikke brus og sjokolade i uke dagene, ei heller mye av det i helgene. Mammen og jeg snakket sammen i helgen om hva som kan være årsak til at hun legger så mye på seg, uten å spise mye. Mammaen nevnte at det var sukke syke i fam., og at de kanskje skulle sjekke henne for dettte. Er det noen som vet hva som kan være årsak til at en jente på 9 år legger så mye på seg i løpet av en 10 mnd. tid?? Hun er lite alene, så det er ganske lett å vite hva hun putter i seg i løpet av en dag. Hun har heller ingen bestemor som lurer i ungen mat, uten at noen ser det. Når jenta er sammen med oss, noe hun er flere ganger i uken, har jeg aldri sett at hun har spist noe vi andre ikke har spist, hun har aldri bedt om å få noe ekstra, og takker nei til nesten alt hun blir tilbudt. Jeg er selv mor til to jenter på samme alder ( kusiner ), som sier at de aldri har sett at kusinen har spist noe ekstra utover de måltider som blir tilbudt. Noen som aner hva denne vektøkningen kan komme av??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Lavt stoffskifte, kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Lavt stoffskifte, kanskje? Hei. =) Står en melding på "meldinger" til deg. For en tid tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym i ettermiddag Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Lavt stoffskifte, kanskje? Mulig, jeg trodde bare ikke det var mulig å legge seg ut så mye på kort tid, uten å spise tilsvarende. Jeg er selv lang og slank, så jeg selv vet lite eller ingen ting om hvordan overvekt for barn kan arte seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.