Gå til innhold

Plommestein

Gjest Tuva173

Anbefalte innlegg

Gjest Tuva173

Jeg har en datter på 5 år som spiste en plomme på lørdag, hun satt og sugde på steinen og svelget den. Jeg tenkte at det ikke var noe problem og at den ville komme ut igjen men for en liten jente er selvfølgelig en plommestein ganske stor. De siste dagene (det er nå 4 dager siden hun svelget den) har hun klaget over magevondt og jeg har derfor blitt bekymret og lurer på om dette kan være relatert til plommesteinen. Kan dette være farlig og bør jeg ta henne til doktor? Jeg har ikke sjekket avføringen hennes så jeg vet ikke om den har kommet ut eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gunnar Oftedal, barnelege

Å spise en plommestein er helt ufarlig og gir ingen plager. Den fordøyes ikke og kommer like hel ut med avføringen. Det er heller ikke helt lett å finne den igjen når den kommer ut, fordi den ofte er gjemt i avføringen. Vanligvis tar det ikke mer en en dag eller to før stenen har passert gjennom tarmsystemet og kommer ut. Det er ingen grunn til å søke lege av denne grunn og det er heller ikke grunn til å tro at magesmertene har noen sammenheng med plommestenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...