Speak Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Snuppa på 9 år har fått væskefylte blemmer på nesa. Det er klar væske i dem, og jeg vil tro at det er 10-15 blemmer. (Altså er nesa ganske full av disse blemmene) Er det noen som har noe tips til hva det kan være? Evt. om det bør følges opp av lege? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Er de inni nesa og ved neseborene? Da er det kanskje brennkopper? De artet seg på den måte da de kom hos poden min husker jeg. De ble snart små sår og han så ikke ut! Da jeg omsider fant ut hva det var renset jeg 2-3 ganger om dagen med klorhexidin (el. pyrisept) og smurte med Brulidin krem og da forsvant det i løpet av en ukes tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Er de inni nesa og ved neseborene? Da er det kanskje brennkopper? De artet seg på den måte da de kom hos poden min husker jeg. De ble snart små sår og han så ikke ut! Da jeg omsider fant ut hva det var renset jeg 2-3 ganger om dagen med klorhexidin (el. pyrisept) og smurte med Brulidin krem og da forsvant det i løpet av en ukes tid. Dette er oppå nesa. Ho har hatt brennkopper før, men da har ho fått noen her og noen der. Ikke alle i en klyse på ett sted. Men jeg kan jo gjøre en ekstra innsats med å rense sårene. Hennes egen versjon er at ho har fått munnsår på nesa. Og de ser faktisk helt slik ut også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 "Barn må holdes hjemme fra barnehage til brennkoppene er under kontroll, slik at ikke smitte spres til andre barn." og "Dersom man mistenker brennkopper bør man kontakte lege." http://www.legevakten.oslo.kommune.no/gode_rad/hud/article54637-17175.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 "Barn må holdes hjemme fra barnehage til brennkoppene er under kontroll, slik at ikke smitte spres til andre barn." og "Dersom man mistenker brennkopper bør man kontakte lege." http://www.legevakten.oslo.kommune.no/gode_rad/hud/article54637-17175.html Ojda, det kan nesten se ut som brennkopper:-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 "Barn må holdes hjemme fra barnehage til brennkoppene er under kontroll, slik at ikke smitte spres til andre barn." og "Dersom man mistenker brennkopper bør man kontakte lege." http://www.legevakten.oslo.kommune.no/gode_rad/hud/article54637-17175.html Takk for god link forreseten:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ojda, det kan nesten se ut som brennkopper:-( Om det er den hissige typen, blir det glatte sårflater etterpå, med en tynn, gjennomsiktig hinne man kan dra av. Dra til legen og ikke la henne ta på dem, dekk de til og vær nøye med håndvask. Husk: ikke ta på øynene! Når antibiotikaen virker, er man visstnok ikke smittefarlig lenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Om det er den hissige typen, blir det glatte sårflater etterpå, med en tynn, gjennomsiktig hinne man kan dra av. Dra til legen og ikke la henne ta på dem, dekk de til og vær nøye med håndvask. Husk: ikke ta på øynene! Når antibiotikaen virker, er man visstnok ikke smittefarlig lenger. Ringte legen i dag, men der var det ingen time å få. Får prøve legevakt i kveld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ringte legen i dag, men der var det ingen time å få. Får prøve legevakt i kveld. Gør det. Du kan starte med å vaske med klorhexidin og dekke det til. Det skal vaskes og vaskes, bakteriene må ikke få være i fred. Sprer seg gjerne til bak ørene, nakken... Lurt å ta en titt, kanskje... Neglene kan også med fordel vaskes med neglebørste og klorhexidin etter at du har holdt på med sårene :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Gør det. Du kan starte med å vaske med klorhexidin og dekke det til. Det skal vaskes og vaskes, bakteriene må ikke få være i fred. Sprer seg gjerne til bak ørene, nakken... Lurt å ta en titt, kanskje... Neglene kan også med fordel vaskes med neglebørste og klorhexidin etter at du har holdt på med sårene :-) Takk for gode tips. Ringte legevakt i går som mente at vi kunne se det an noen dager. (Forstod at det var fullt der) Fikk en krem på apoteket, og blemmene er allerede mye mindre. Så da kanskje vi kan fikse det selv. Mye enklere når man får gode tips her til hva det kan være:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.