Gjest Moffedille Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Er sykdomsangst og ocd to ulike ting,eller henger dette sammen? Hvordan behandler man sykdomsangst? Når en person er redd for å spise mat pga at det kan tette til blodårene,redd for at alt skal være farlig som f.eks det å blø på leppa,ha hår i munnen,eller bli klort av en katt mm,er dette ocd eller sykdomsangst? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Dette er sykdomsangst. Det du beskriver høres for meg ut som på kanten til vrangforestillinger/psykose. 0 Siter
Gjest Moffedille Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Dette er sykdomsangst. Det du beskriver høres for meg ut som på kanten til vrangforestillinger/psykose. Takk,trengte virkelig å vite det. Da stemmer det jeg trodde,det er mer sykdomsangst inni bildet her enn ocd. Det har blitt så mye av alt i det siste,alt er farlig og h*n er veldig redd for å bli smittet. Da hjelper det vel ikke med AD i høye doser? Har fortalt h*n at hvis det ikke blir bedre finnes det medisiner som kan hjelpe,hverdagen kan jo ikke være sånn. 0 Siter
DOCG Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Takk,trengte virkelig å vite det. Da stemmer det jeg trodde,det er mer sykdomsangst inni bildet her enn ocd. Det har blitt så mye av alt i det siste,alt er farlig og h*n er veldig redd for å bli smittet. Da hjelper det vel ikke med AD i høye doser? Har fortalt h*n at hvis det ikke blir bedre finnes det medisiner som kan hjelpe,hverdagen kan jo ikke være sånn. Nei det finnes jo en rekke medisiner i AP klassen som kan hjelpe mot dette, AD hjelper ingen ting på slike vrangforestillinger/psykoser. Etter hva jeg har forstått kan AD kun kanskje hjelpe mot depressive episoder med psykoser, ikke 'rene' psykoser . 0 Siter
Gjest Moffedille Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Nei det finnes jo en rekke medisiner i AP klassen som kan hjelpe mot dette, AD hjelper ingen ting på slike vrangforestillinger/psykoser. Etter hva jeg har forstått kan AD kun kanskje hjelpe mot depressive episoder med psykoser, ikke 'rene' psykoser . Det er på kanten til vrangforestillinger eller psykose,er enig i det. Men h*n er ikke psykotisk men det er stadig noe,i dag hadde h*n fått en kvise og sa "hva er det mamma,er det farlig"? Alt er farlig virker det som,og dette skjedde etter en time på skolen i helsefag. Læreren sa det var bakterier overalt og omtrent all mat var usunn og gjorde til at blodårene tettet seg. h*n kommer ikke over det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.