Gå til innhold

Sykdomsangst eller ocd?

Anbefalte innlegg

Gjest Moffedille

Er sykdomsangst og ocd to ulike ting,eller henger dette sammen?

Hvordan behandler man sykdomsangst?

Når en person er redd for å spise mat pga at det kan tette til blodårene,redd for at alt skal være farlig som f.eks det å blø på leppa,ha hår i munnen,eller bli klort av en katt mm,er dette ocd eller sykdomsangst?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322197-sykdomsangst-eller-ocd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Moffedille

Dette er sykdomsangst. Det du beskriver høres for meg ut som på kanten til vrangforestillinger/psykose.

Takk,trengte virkelig å vite det.

Da stemmer det jeg trodde,det er mer sykdomsangst inni bildet her enn ocd. Det har blitt så mye av alt i det siste,alt er farlig og h*n er veldig redd for å bli smittet. Da hjelper det vel ikke med AD i høye doser?

Har fortalt h*n at hvis det ikke blir bedre finnes det medisiner som kan hjelpe,hverdagen kan jo ikke være sånn.

Takk,trengte virkelig å vite det.

Da stemmer det jeg trodde,det er mer sykdomsangst inni bildet her enn ocd. Det har blitt så mye av alt i det siste,alt er farlig og h*n er veldig redd for å bli smittet. Da hjelper det vel ikke med AD i høye doser?

Har fortalt h*n at hvis det ikke blir bedre finnes det medisiner som kan hjelpe,hverdagen kan jo ikke være sånn.

Nei det finnes jo en rekke medisiner i AP klassen som kan hjelpe mot dette, AD hjelper ingen ting på slike vrangforestillinger/psykoser. Etter hva jeg har forstått kan AD kun kanskje hjelpe mot depressive episoder med psykoser, ikke 'rene' psykoser .

Gjest Moffedille

Nei det finnes jo en rekke medisiner i AP klassen som kan hjelpe mot dette, AD hjelper ingen ting på slike vrangforestillinger/psykoser. Etter hva jeg har forstått kan AD kun kanskje hjelpe mot depressive episoder med psykoser, ikke 'rene' psykoser .

Det er på kanten til vrangforestillinger eller psykose,er enig i det. Men h*n er ikke psykotisk men det er stadig noe,i dag hadde h*n fått en kvise og sa "hva er det mamma,er det farlig"?

Alt er farlig virker det som,og dette skjedde etter en time på skolen i helsefag. Læreren sa det var bakterier overalt og omtrent all mat var usunn og gjorde til at blodårene tettet seg.

h*n kommer ikke over det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...