Gjest babydillah Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 babyen min på 10 mnd begynner snart i barnehage. Hva pleier/pleide dere ha med av spiseting? Vi har tenkt å ha med en pakke grøtpulver, 5 begre fruktmos i uka, evnt ta med mer om det blir tomt i løpet av uka. Så ha med en tåteflaske/drikkebeger med vann. Så smekke: tenkte først på en stiv plastsmekke, men har også noen myke plastsmekker, tenker de er litt snertne da man bare skyller dem i varmt vann etter måltidet og henger til tørk, så kan de brukes igjen flere ganger uten å måtte settes til vask som tøysmekkene... Hva tror dere? Til å tørke ansikt med etter mat... pleier man å ha med klut til barnet selv, eller har de egne kluter, evnt. tørkepapir til det? Hvis ikke tenkte jeg ha med noen få kluter og våtservietter. Skal ha med våtservietter likevel til bleieskift, XTRA våtservietter fra coop gir ikke utslett Så tenkte jeg på matskåler... tenkte ha med to i plast, hun skal spise frokost, lunsj og frukt i barnehagen... Etterhvert kommer hun til å spise brødskiver og, så matboks har jeg ordnet. Men er det vanlig å sende med ferdig oppkuttet skive, eller bare en påsmurt skive uten skalk? Vil ikke la henne spise skalk ennå da hun ikke er blitt vant til å tygge brøtbiter ennå. er det noe mer jeg må huske ang. maten da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Du trenger ikke noe utstyr, kun maten. Send med grøtpakke. smekker, boller, skje, tørkekluter osv. har de der. blir for mye å holde styr på hvem som er hvem sitt.. Sånn har det i hvert fall vært i de to barnehagen poden min har gått i. Kan hende de får brødmåltid.. Snakk med ped.leder når dere er på besøk, så får du svar på alt du lurer på. Husk at de har mange unger å passe på, og hvis alle har egne smekker, boller, kluter osv. tar det en halvtime før de får spist. Ta med matpakke med brødterninger hvis det er det barnet skal spise. Husk å gi beskjed når du ønsker at barnet spiser grøt og brød. Jeg skrev "første måltid" på grøtpakka jeg - det gikk fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest besøk barnehagen først Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Datteren min var 11 mnd når hun begynte i barnehage. Barnehagen stilte med varm mat klokken 11 og brødmat + frukt klokken 14. Melk eller vann til drikke. De voksne i barnehagen var mye mer "drevne" enn meg, så de så selv hvor store biter hvert barn skulle ha, hvor mye de skulle mose maten osv. Kluter, smekker osv stilte barnehagen med. De brukte engangskluter til bleieskift, vi hadde bare med bleier. Hun fikk pupp og grøt hjemme om morgenen, middag og kvelds og pupp om kvelden. Ring barnehagen og spør om du kan komme innom en dag, og så ser du deg rundt og spør om alle disse tingene du lurer på. Det er veldig forskjellig fra barnehage til barnehage hva barna skal ha med seg / hva som er inkludert i oppholdsbetaling/matpenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babydillah Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Datteren min var 11 mnd når hun begynte i barnehage. Barnehagen stilte med varm mat klokken 11 og brødmat + frukt klokken 14. Melk eller vann til drikke. De voksne i barnehagen var mye mer "drevne" enn meg, så de så selv hvor store biter hvert barn skulle ha, hvor mye de skulle mose maten osv. Kluter, smekker osv stilte barnehagen med. De brukte engangskluter til bleieskift, vi hadde bare med bleier. Hun fikk pupp og grøt hjemme om morgenen, middag og kvelds og pupp om kvelden. Ring barnehagen og spør om du kan komme innom en dag, og så ser du deg rundt og spør om alle disse tingene du lurer på. Det er veldig forskjellig fra barnehage til barnehage hva barna skal ha med seg / hva som er inkludert i oppholdsbetaling/matpenger. Jeg har vært i barnehagen da, de sa vi måtte ha med våtservitetter selv, men det var vel til bleieskift. Kom ikke på å spørre ang. maten, men i følge brevet vi fikk må vi ha med mat selv, men frukt og melk betaler vi ekstra for. Nå blir vel ikke frukt og melk så aktuelt før om et par mnd for hennes del, men vi må betale likevel? Eller kan vi si at vi ikke er interessert i det? Vet ikke om de har smekker osv, men tenkte ta med et par plastsmekker for sikkerhetsskyld 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Be om å få komme innom i barnehagen å snakke om disse tingene. Vanligvis tar man bare med mat, skåler, tutekopp, smekke osv. har de i barnehagen. Hvis hun ikke spiser brød, tar du med annen mat, f.eks. navnet grøtpakke, navnet yoghurtbeger osv. Småbarnsavdelinger er vant til små ettåringer og uerfarne mødre, så dette løser seg sikkert helt fint :-) Jeg husker da veslejenta mi gikk på småbarnsavdeling, hadde hun spist selv i barnehagen lenge, mens jeg fortsatt matet henne hjemme... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ta med litt mat og bleier første dagen, du. Så får du høre med de hva mer du trenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg har vært i barnehagen da, de sa vi måtte ha med våtservitetter selv, men det var vel til bleieskift. Kom ikke på å spørre ang. maten, men i følge brevet vi fikk må vi ha med mat selv, men frukt og melk betaler vi ekstra for. Nå blir vel ikke frukt og melk så aktuelt før om et par mnd for hennes del, men vi må betale likevel? Eller kan vi si at vi ikke er interessert i det? Vet ikke om de har smekker osv, men tenkte ta med et par plastsmekker for sikkerhetsskyld Dere må nok betale for det uansett - men hvorfor er ikke frukt aktuelt for henne nå? De fleste barn liker jo det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg har vært i barnehagen da, de sa vi måtte ha med våtservitetter selv, men det var vel til bleieskift. Kom ikke på å spørre ang. maten, men i følge brevet vi fikk må vi ha med mat selv, men frukt og melk betaler vi ekstra for. Nå blir vel ikke frukt og melk så aktuelt før om et par mnd for hennes del, men vi må betale likevel? Eller kan vi si at vi ikke er interessert i det? Vet ikke om de har smekker osv, men tenkte ta med et par plastsmekker for sikkerhetsskyld Frukt er da aktuelt? Vi pleide å gi så små barn banan med skje de første par månedene (eventuelt så lenge de trengte det). Så snart hun begynner i barnehage vil hun spise masse nytt som hun ikke spiser hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babydillah Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Dere må nok betale for det uansett - men hvorfor er ikke frukt aktuelt for henne nå? De fleste barn liker jo det? Fordi hun ikke liker biter ennå, så alt må være finmost... most banan går jo greit sånn sett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.