Gjest Helle dussen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hei, jeg bor i en liten sørlandsby og har ikke bodd her så lenge. Jeg og mannen har blitt kjent med mange, og har mange venner sånn til vanlig...men du verden så ensom permisjonstiden er! Jeg kjenner ingen andre som er hjemme med baby, og det er så leit å bare sulle for seg selv dag etter dag. Barselgruppa på helsestasjonen var fiasko, så der trakk jeg meg, og ellers er det lite tilbud for oss hjemmeværende her. Hva kan jeg gjøre for å bli kjent med noen i området her jeg bor, som også er hjemme i perm, tro? Vl gjerne ha tips 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Synd det skar seg med barselgruppa, for det ville vært mitt "beste tips". Kom selv inn i en OK barselgruppe da vi flyttet til et nytt sted med en liten baby. Hva med å melde deg og babyen på babysang? Det syns jeg var hyggelig å være med på. Hvor gammel er babyen? Man får jo lettere bekjente med barn på samme alder når barnet begynner i barnehagen... Lykke til i hvert fall! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klem til deg Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Er det ingen i barselgruppen du kan ta opp kontakten igjen med? Snakke med helsesøster, si at første barselgruppen ikke fungerte, og høre om det er en annen gruppe du kan bli med i (selv om barna her er bittelitt eldre eller yngre enn dine? Melde deg på babysang eller lignende aktivitet, og når dere introduserer dere, si at du ikke har en barselgruppe og gjerne henger deg med en annen gruppe hvis noen "har plass". Sjekk om det er andre som arrangerer treff, se oppslag på helsestasjonen, menighetshuset osv. (Min barselgruppe gikk på treff på menighetshuset flere ganger, det var hyggelig, selv om ingen av oss er spesielt religiøse, temaene var ikke-religiøse.) Trene i helsestudio når de har egne grupper for nybakte mødre. Vær ærlig i møte med andre når du treffer dem på dagtid, si at du gjerne vil ha noen å trille sammen med / gå på cafe sammen med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helle dussen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Synd det skar seg med barselgruppa, for det ville vært mitt "beste tips". Kom selv inn i en OK barselgruppe da vi flyttet til et nytt sted med en liten baby. Hva med å melde deg og babyen på babysang? Det syns jeg var hyggelig å være med på. Hvor gammel er babyen? Man får jo lettere bekjente med barn på samme alder når barnet begynner i barnehagen... Lykke til i hvert fall! tusen takk for råd og tips, men det finnes dessverre ikke babysang her, ei heller babysvømming o.l. Veldig leit. Har prøvd på helsestasjonen og sagt i fra at første gruppe ikke fungerte (alle kjente hverandre og var superinterne og lite lystne på å inkludere en til... *sukk*), men det var liksom ikke plass i de andre gruppene mente de... Vurderer henge opp lapp på helsestasjonen med ønske om "trille-venninne", men vet ikke hvordan formulere meg uten å høres despo eller kjempe-ensom ut huff. Babyen min er forresten 6 mndr... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 tusen takk for råd og tips, men det finnes dessverre ikke babysang her, ei heller babysvømming o.l. Veldig leit. Har prøvd på helsestasjonen og sagt i fra at første gruppe ikke fungerte (alle kjente hverandre og var superinterne og lite lystne på å inkludere en til... *sukk*), men det var liksom ikke plass i de andre gruppene mente de... Vurderer henge opp lapp på helsestasjonen med ønske om "trille-venninne", men vet ikke hvordan formulere meg uten å høres despo eller kjempe-ensom ut huff. Babyen min er forresten 6 mndr... Hvis ikke det finnes babycafe, babysvømming, babysang, tilbud religiøse eller ikke, så heng opp en lapp. Trenger ikke være mer enn noe sånt som: Hei, jeg er hjemme med ...... på 6 mnd, vi bor på..... Vi synes ofte at dagene kan blir litt lange og ensomme når vi er hjemme alene og ønsker oss derfor noen å trille tur, leke med og ta en kopp kaffe med. Send en melding eller ring :-) (navnet ditt), (tlf.nr) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hvis ikke det finnes babycafe, babysvømming, babysang, tilbud religiøse eller ikke, så heng opp en lapp. Trenger ikke være mer enn noe sånt som: Hei, jeg er hjemme med ...... på 6 mnd, vi bor på..... Vi synes ofte at dagene kan blir litt lange og ensomme når vi er hjemme alene og ønsker oss derfor noen å trille tur, leke med og ta en kopp kaffe med. Send en melding eller ring :-) (navnet ditt), (tlf.nr) Er det virkelig noen som GJØR det? Tenk å få folk i hus som man overhodet ikke vet noen ting om da... Reklamere med at man er alene hjemme på dagen og oppgi adresse... Nei, jeg tror ikke verden er slik skapt lenger, gitt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Er det virkelig noen som GJØR det? Tenk å få folk i hus som man overhodet ikke vet noen ting om da... Reklamere med at man er alene hjemme på dagen og oppgi adresse... Nei, jeg tror ikke verden er slik skapt lenger, gitt... Så farlig er da ikke verden, spesielt ikke i en liten sørlandsby Det er da ikke stort verre å stå i telefonkatalogen. Om lappen henger inne på helsestasjonen er det jo ikke akkurat "hvem som helst" som ser den heller. Såpass synes jeg man kan ta sjansen for, man kan jo ikke gå rundt og være vettskremt for å leve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Mor-barntrim eller babysvømming kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hvis ikke det finnes babycafe, babysvømming, babysang, tilbud religiøse eller ikke, så heng opp en lapp. Trenger ikke være mer enn noe sånt som: Hei, jeg er hjemme med ...... på 6 mnd, vi bor på..... Vi synes ofte at dagene kan blir litt lange og ensomme når vi er hjemme alene og ønsker oss derfor noen å trille tur, leke med og ta en kopp kaffe med. Send en melding eller ring :-) (navnet ditt), (tlf.nr) God idé Man trenger jo ikke nevne at man er ensom (kfr. andre kommentarer), man kan jo bare nevne at man ønsker å komme i kontakt med andre i samme situasjon, så sier det seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Babysang har de veldig mange steder! Eller åpen barnehage... (Kanskje for litt større barn mest) Slikt er jo flott å bli med på hvis du vil treffe andre med små! Ellers ville jeg rett og slett satt inn en liten annonse i lokalavisen eller hengt opp en lapp på nærbutikken jeg, om det var andre med baby som gikk hjemme med en liten og kjedet seg litt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Er det ikke åpen barnehage dere dere bor heller? Og ikke babysang i regi av feks frelsesarmeen eller kirken? Jeg synes tipset om å henge opp lapp var godt. Det er mange, mange som synes at permisjonstiden kan bli litt ensom eller kjedelig (altså kjedelig som i mangel på voksenselskap på dagtid), det er ikke noe stusselig eller skamfullt ved det. En rund formulering f.eks med tittelen "Hjemme med barn?" og en tekst à la "Er du også hjemme med barn og synes dagene kan bli litt ensformige? La oss finne på noe sammen! Jeg er hjemme med lille XXX på YY mnd og vil gjerne ha selskap på trilleturen eller over kaffekoppen. Kontakt meg på tlf ZZZZZ" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hvis ikke det finnes babycafe, babysvømming, babysang, tilbud religiøse eller ikke, så heng opp en lapp. Trenger ikke være mer enn noe sånt som: Hei, jeg er hjemme med ...... på 6 mnd, vi bor på..... Vi synes ofte at dagene kan blir litt lange og ensomme når vi er hjemme alene og ønsker oss derfor noen å trille tur, leke med og ta en kopp kaffe med. Send en melding eller ring :-) (navnet ditt), (tlf.nr) Anser ikke akkurat det som det helt store risikoprosjektet, neo. Henger sånne lapper på helsestasjon her. Og på butikken noe lignende med en som vil ha stavtur-selskap. Det er rimelig normalt å føle seg alene og litt nede i babytiden. Og det er vel ikke veldig mange som leter etter folk som er alene hjemme midt på dagen, på en oppslagstavle på en helsestasjon. Tror jeg, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Er det virkelig noen som GJØR det? Tenk å få folk i hus som man overhodet ikke vet noen ting om da... Reklamere med at man er alene hjemme på dagen og oppgi adresse... Nei, jeg tror ikke verden er slik skapt lenger, gitt... Anser ikke akkurat det som det helt store risikoprosjektet, neo. Henger sånne lapper på helsestasjon her. Og på butikken noe lignende med en som vil ha stavtur-selskap. Det er rimelig normalt å føle seg alene og litt nede i babytiden. Og det er vel ikke veldig mange som leter etter folk som er alene hjemme midt på dagen, på en oppslagstavle på en helsestasjon. Tror jeg, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Synes du skal høre med helsestasjoenen, om de kan gjøre et nytt forsøk. Evt heng opp lapp. Kan nettet være en plass også?Tenker på sånn Barnimagen.com eller tilsvarende, om noen av de av møtes. Ellers må du bare finne alle plasser der mammaer kan være ute med barn. Om så gå tur, også kan du kanskje hilse når du har sett de et par ganager. Er det noen plasser i nærheten som har babysvømming eller babysang? Samt treningssenter som noen her har nevnt, som har timer hvor man har med baby. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trist og ensom Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Da jeg gikk hjemme med førstemann var jeg med i en barselgruppe og gikk på babysvømming. I tillegg hadde en venninne og hennes venninne permisjon samtidig som meg i noen mnd så jeg hadde ikke tid til å kjede meg. Nå går jeg hjemme med nr to og synes dagene er ensformige og jeg er ensom. Først handler det om å gå storebror avgårde i barnehagen, gjøre litt husarbeid og handle mat, hente storebror i barnehagen. lage middag, forberede legging. Synd å si det, men jeg gleder meg til å begynne å jobbe selv om det er over et halvt år til. Jeg føler med deg selv om jeg ikke har noen flere tips å komme med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 nybaktmamma.com - der finner du sikkert noen hyggelige sjeler i ditt område ) Det hadde jeg hell med i min barseltid! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Hva med å reise til et litt større/annet sted i nærheten - er det en mulighet? Hvis du f.eks. sjekker med foreningen Musikk fra livets begynnelse kan de sikkert fortelle deg hvor nærmeste babysangkurs er. Hvis du sjekker med svømmehaller innenfor en rimelig radius finnes det kanskje et babysvømmingskurs. Eller finnes det en frivillighetssentral? Kanskje det er noe du kan bidra med der? F.eks. lese avis for en svaksynt, lufte en hund for noen som ikke kan selv, hjelpe noen å handle el.l. Om det ikke er andre med barn er det jo kjekt å treffe andre voksne, og permisjonstiden kan bli en flott tid å være noe for andre. Ellers er home party kanskje tingen... Iallefall her vi bor foregår mye av det sosiale livet som slike party. Der kan det være mulig å treffe nye folk; venners venner som kanskje også er hjemme med barn. Det er krevende å være så frimodig og noen ganger "bommer" en, men så hender det jo også at en kan ha riktig så flaks. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sisis Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 God idé Man trenger jo ikke nevne at man er ensom (kfr. andre kommentarer), man kan jo bare nevne at man ønsker å komme i kontakt med andre i samme situasjon, så sier det seg selv. Hvorfor skal det være så tabu å føle seg ensom?Eller hvorfor kunne det ikke stå ? Skal det liksom være flaut og skamfult? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Hvorfor skal det være så tabu å føle seg ensom?Eller hvorfor kunne det ikke stå ? Skal det liksom være flaut og skamfult? Det er vel kanskje heller slik at man ønsker å treffe likesinnede, og ikke folk som skal "redde" en ut av ensomheten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sisis Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Er det virkelig noen som GJØR det? Tenk å få folk i hus som man overhodet ikke vet noen ting om da... Reklamere med at man er alene hjemme på dagen og oppgi adresse... Nei, jeg tror ikke verden er slik skapt lenger, gitt... Om det er noen som gjør det?? Hva med nettdating, og alle de som søker etter noen på nettet , dette er visst helt opplagt i dagens samfunn, at man søker andre personer man ikke kjenner og vet noe om .Det er en måte å bli kjent med andre på, så da er det vel ikke noe værre å henge opp en lapp 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.