Gjest Adoptivmor til barn fra Asia Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg forstår at dere ikke ønsker at sønnen deres skal bli skuffet. Allikevel, han kommer til å oppleve mange skuffelser i livet. Han vil tidlig i livet lære seg å mestre sorgreaksjoner. Mange foreldre og barn må dessverre oppleve sorg og skuffelse fordi de ikke får det barnet de har ventet på og lengtet etter, fordi mor har abortert og ikke kan få flere. Han vet jo heller ikke hvordan det er å ha søsken. han kan tenke seg det, og se hvordan andre har det, men han kan ikke vite hvordan det blir for han. Det er ikke alltid morsomt å få søsken. Noen barn kan være så relasjonsskadet at de krever all oppmerksomhet i alle år. Eller det kan være alkoholskadet, noe som også ofte blir en stor belastning for hele familien. den type skader vet man vanligvis ikke om før etter man har fått barnet. jeg kjenner en familie som har fått et barn som er veldig psykisk skadet. Storesøsteren gledet seg i flere år til å få søsken, snakket nesten ikke om annet. Situasjonen ble ikke lett for henne. Lillesøsteren har flere ganger daglig alvorlige raserianfall, hun er ikke interessert i lek og vanlige familieaktiviteter, det er en stor belastning for familien å besøke andre eller reise på ferie. Storesøster syns det er vanskelig å ha med venner hjem. Lillesøster lyver, stjeler og gjemmer ting. Tilværelsen er ikke på noen måter blitt som storesøster drømte om. Mor og far bruker veldig mye tid og energi på minstebarnet, og storesøsters tid med mor og far blir stort sett 1 helg i mnd og 1 uke i sommerferien når minstebarnet er til avlastning. Storesøster opplever sorg og skuffelse daglig. Det er heldigvis ikke så ofte det går sånn, men jeg vil bare sette lys på at barnet kan oppleve store skuffelser og belastninger selvom han får søsken. Og jeg kjenner faktisk flere familier hvor relasjonene barna i mellom er veldig vanskelig, og ikke på noen måte sånn som den eldste hadde forestilt seg og sett fram til. Jeg mener dere foreldrene må velge. Sønnen deres kommer igjennom en evt sorg over ikke å få søsken ved hjelp av dere kjærlige og omsorgsfulle foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.