Gå til innhold

NHD har du rå???

Anbefalte innlegg

Gjest Brumunddøla

Jeg mener totalslutt på respons. Kall det gjerne utfrysing.

Jeg glemmer aldri da han nynazisten skulle tale i Brumundal. Masse folk møtte opp. Da han begynte, snudde alle ryggen til og forholdt seg totalt tause og i ro. Mer virkefull aksjon har jeg aldri opplevd.

''Jeg glemmer aldri da han nynazisten skulle tale i Brumundal. Masse folk møtte opp. Da han begynte, snudde alle ryggen til og forholdt seg totalt tause og i ro. Mer virkefull aksjon har jeg aldri opplevd.''

Var du der, altså? Jeg var. Det var et vanvittig spesielt øyeblikk da Myrdal tok mikrofonen, gliste og ropte ett eller annet i mikrofonen - og hele folkemengden snudde ryggen til. Helt stille, helt enormt!

Og ikke kom han tilbake heller.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

11

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• Mary Poppins

3

• Atene

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Nettopp.

Derfor må også den pågående MP-tråden stoppes nå.

Jeg er enig med deg.

Det aller beste ville vært om ALLE sluttet å svare han, men desverre er det 3,4 stk som er bestemte på at de vil fortsette, så da blir total utfrysning desverre veldig vanskelig, men vel verdt et forsøk..

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er enig med deg.

Det aller beste ville vært om ALLE sluttet å svare han, men desverre er det 3,4 stk som er bestemte på at de vil fortsette, så da blir total utfrysning desverre veldig vanskelig, men vel verdt et forsøk..

Det er ikke nok for en mobber å ha en liten fanklubb.

Det er motstanderne som gir næring til videre mobbing.

Jeg tror ikke "fanklubben" VIL forstå, så problemet vil nok dessverre vedvare - tror ikke det hjelper uansett hvordan til blir kommunisert - de vil jo bare være høflige når "han-vi-ikke-snakker-om" er høflig - og da er det ikke lett å komme noe videre.

Problemet er ikke fanklubben. Hvor morsomt blir det å være på dol hvis han får svar fra tre personer, toppen.

Jeg er enig med deg.

Hadde du blitt her lenge viss du fikk svar fra tre til fire personer?

Problemet er at det er vanskelig å gjennomføre det i praksis.

1. Det som vedlikeholder mobbere er bla respons. Den gang adopsjonsforum var meget aktivt, var det en person der som likte å provosere. Jeg oppfordret til å avstå helt fra respons, men ikke alle greide å etterleve dette.

I de siste dagene har ikke Jølsen kun oppnådd respons, det er til og med tråder som handler om vedkommende inkl. denne. Det er det beste mobbere vet. Det er på samme måte som at den enorme TV-dekningen trigger pøblene utenfor Israels ambassade.

2. Jølsen slettes regelmessig og i stor grad. Vedkommendes spesielle hets av MP er stygg og viser en person med klare antisosiale trekk. Webmaster og ut. vil fortsette å slette.

3. Det er diskutert om Jølsen og en annen hyppig bruker er samme person. Ut fra min kompetanse på psykologisk profil er dette to helt ulike personer og personligheter. Den diskusjonen kan legges død.

Konklusjon. Mitt bestemte råd er å snu ryggen til, overse og aldri gi respons/svare. Da vil det hele dø ut i løpet av noen måneder.

Ja, det som skjedde på forum for adopsjon var fryktelig trist. Jeg var en flittig bruker, og tør påstå at det til tider var ett av DOL sine mest aktive underforum.

Dette må vi ta lærdom av.

Annonse

Gjest en doler

1. Det som vedlikeholder mobbere er bla respons. Den gang adopsjonsforum var meget aktivt, var det en person der som likte å provosere. Jeg oppfordret til å avstå helt fra respons, men ikke alle greide å etterleve dette.

I de siste dagene har ikke Jølsen kun oppnådd respons, det er til og med tråder som handler om vedkommende inkl. denne. Det er det beste mobbere vet. Det er på samme måte som at den enorme TV-dekningen trigger pøblene utenfor Israels ambassade.

2. Jølsen slettes regelmessig og i stor grad. Vedkommendes spesielle hets av MP er stygg og viser en person med klare antisosiale trekk. Webmaster og ut. vil fortsette å slette.

3. Det er diskutert om Jølsen og en annen hyppig bruker er samme person. Ut fra min kompetanse på psykologisk profil er dette to helt ulike personer og personligheter. Den diskusjonen kan legges død.

Konklusjon. Mitt bestemte råd er å snu ryggen til, overse og aldri gi respons/svare. Da vil det hele dø ut i løpet av noen måneder.

men si meg..... han kan ikke mene det serriøst???

Gjest Ulvinnen

Mener du da respons på mobbetråder, eller totalt? For mange av oss svarer bevisst ikke vedkommende pga. det du sier her, men han har jo sin fanklubb som vil opprettholde kontakten her inne...

Og hva gjør man med slike følelseskalde mennesker?

Kanskje man skulle slutte å svare fanklubben også? Så lenge de "hyller" ham, er de stiltiende med på mobbingen, og fortjener ikke oppmerksomhet.

Gjest Sånn er det bare overalt

Kanskje man skulle slutte å svare fanklubben også? Så lenge de "hyller" ham, er de stiltiende med på mobbingen, og fortjener ikke oppmerksomhet.

Nå syns jeg det går for langt dette styret her,selv om min mening er ubetydelig!

Det er ofte dere andre svarer de faste brukerene og jatter sammen,er ikke alle som får svar her inne.

Velkommen etter, det er det mange som har begynt med for lenge siden.

Eg er forresten ikkje med i noen fanklubb her på dol, ikkje ellers heller for den saks skyld..

Jeg har ikke råd, annet enn det som har vært sagt utallige ganger fra DOL's side: SLUTT Å SVARE vedkommende og eventuelle anonyme troll!

Det hjelper ikke med all verdens anonyme nick. Full stillhet er det eneste som hjelper. Og så fjerner webmaster ugresset med jevne mellomrom.

Jeg tror det var bra at MP nå fikk se hvor mye støtte hun har, så slipper hun ihvertfall å gruble over på om vi andre tror på det Jølsen lirer ut av seg.

Men heretter er det nok best at vi tier han ihjel

Annonse

Jeg tror det var bra at MP nå fikk se hvor mye støtte hun har, så slipper hun ihvertfall å gruble over på om vi andre tror på det Jølsen lirer ut av seg.

Men heretter er det nok best at vi tier han ihjel

Enig. Dessuten tror jeg det på en måte var bra at dette ble så stygt som det ble selv om det må har vært jævlig for MP. Jeg tror det kan bidra til at folk ikke så lett lar seg friste til å svare når dusten skriver "morsomme" innlegg heller. De som likevel henger seg på etter dette sirkuset her får stempel i panna. Jeg tror faktisk vi endelig kan bli kvitt ham nå hvis ikke noen bevisst går inn for å ødelegge.

Enig. Dessuten tror jeg det på en måte var bra at dette ble så stygt som det ble selv om det må har vært jævlig for MP. Jeg tror det kan bidra til at folk ikke så lett lar seg friste til å svare når dusten skriver "morsomme" innlegg heller. De som likevel henger seg på etter dette sirkuset her får stempel i panna. Jeg tror faktisk vi endelig kan bli kvitt ham nå hvis ikke noen bevisst går inn for å ødelegge.

Ja, vi får håpe heiagjengen også gir seg nå. Inntil de stopper så svarer jeg heller ikke deres innlegg.

Jeg har tenkt tanken, skal jeg love deg, og det kan nok hende jeg boikotter flere enn Jølsen. Jeg har mistet totalt respekten for et par av brukerne her inne de siste par dagene... Litt overraskende, men slik er det, dessverre.

Klokt poeng!

Jeg er nok også enig i det poenget i utgangspunktet, men jeg har mistet så respekten for flere det siste døgnet at jeg ikke vet om jeg klarer å forholde meg til dem. Jeg skjønner bare ikke at det er mulig å utvise så lite medmenneskelighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...