Gjest luzzekatte Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Samboeren min er 40 år og stefar til mine to barn på 9 og 10. De har et veldig godt forhold til ham og han er veldig populær hos dem. Jeg stusser likevel ved et par ting: Han spiller veldig mye dataspill og tilbringer mange timer på det. Han spiller også mye med sønnen min. Noen ganger kan de sitte en hel lørdag eller søndag å spille. Dette er stort sett det eneste de gjør sammen. Han driver også med "rape-leker" med barnet og de viser finger til hverandre "for moro skyld". Han røyker inne selv om jeg ikke liker det, og hvis han (samboeren min) skal ha spille-venner på besøk liker han best at jeg og barna reiser et annet sted. Det er forsåvidt greit for meg. Forrige uke holdt datteren min på med et prosjekt på skolen og hun hadde valgt et tema som stefaren har god peiling på. Hun ringte ham (hun var hos faren sin den uka), men han kunne ikke hjelpe henne akkurat da siden han drev og spilte med en venn, så hun skulle ringe ham neste dag i stedet. Jeg føler at dette ikke er helt riktig, men er redd for at jeg er for sær? Hva sier dere? Er dette normalt av en voksen mann? Han har ingen egne barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg synes iallefall IKKE det er vanlig og akseptabelt at han røyker inne, spesielt ikke når det bor barn i huset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moffedille Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Det er mange voksne som spiller og noen voksne røyker inne også,men jeg ville ikke akseptert det...joda spillingen er greit nok men ikke røykinga,røyken setter seg i alt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Normalt og normalt... Hva som er viktig er jo hva du ønsker å leve med. Jeg har selv en samboer som er glad i dataspill og jeg kan selv spille en del. Men 3-åringen har alltid førsteprioritet hos oss begge to, selv om sønnen min ikke er hans biologiske barn. Han kan godt spille dataspill en helg allikevel. Jeg irriterer meg ikke over det, da jeg vet han har mye glede av det og han tar hensyn til oss når han planlegger fritiden sin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Det er mange voksne som spiller og noen voksne røyker inne også,men jeg ville ikke akseptert det...joda spillingen er greit nok men ikke røykinga,røyken setter seg i alt. Dette hadde ikke vært greit for meg, især ikke denne røykinga, og ikke at jeg måtte reisevekk når han skulle ha venner på besøk. Da fikk han innviter venner når jeg og ungen skulle reist bort uansett, eller når vi var hjemme. Spillinga kunne jeg klart å leve med tror jeg, men jeg ville at han skulle satt meg og barna først. Jeg spiller ikke annenfiolin for en ting. Hmmm... hørtes jeg sær ut nå..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Det er mange voksne som spiller og noen voksne røyker inne også,men jeg ville ikke akseptert det...joda spillingen er greit nok men ikke røykinga,røyken setter seg i alt. Skulle selvsagt til trådstarter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 sendte denne feil ---------------------- Dette hadde ikke vært greit for meg, især ikke denne røykinga, og ikke at jeg måtte reisevekk når han skulle ha venner på besøk. Da fikk han innviter venner når jeg og ungen skulle reist bort uansett, eller når vi var hjemme. Spillinga kunne jeg klart å leve med tror jeg, men jeg ville at han skulle satt meg og barna først. Jeg spiller ikke annenfiolin for en ting. Hmmm... hørtes jeg sær ut nå.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg syns hele "settingen" med oppførsel, "spille-venner" (hva nå det er for noe) osv høres litt barnslig ut. Han er kanskje ikke så vant til å ta hensyn til andre, og tenker ikke over konsekvensene til de rundt seg mht hvordan han oppfører seg. Du sier lite om hvorvidt han har en jobb, og hvor mye han tar seg av andre ting i heimen. Så det er vanskelig for meg å si at det er vanlig eller ikke. Når det kommer til hva jeg syns er greit, så hadde hverken røyking inne eller spilling hele dager vært noe jeg hadde akseptert uten videre. Han lærer sønnen din noen rare vaner, hadde blitt bråk hvis gubben hadde lært junior at det er ok å sitte å vise fingern og "nau-rape" for så å le av det. Hvis du ikke liker disse tingene du har nevnt, så er vel tiden inne til å ta en prat med samboern om det. Si hva du mener og syns, gjerne forsiktig, slik at han ikke føler det som et angrep. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Syntes du at det var ille at han ikke hjalp datteren din med skoleprosjektet med en gang hun ringte? Hvis han hadde besøk, var det vel ikke så rart at han sa han kunne hjelpe henne neste dag istedet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Denne rapingen og vising av fingeren, nei din samboer høres ikke spessielt sjarmerende. Han hadde nok neppe vært min, for å si det slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 En stefar har fulle rettigheter til å velge om han vil eller ikke vil hjelpe din datter med lekser. Det synes jeg faktisk er greit (selv om det er litt leit) Rapeleker er også helt greit. At de spiller sammen er også greit. At de bruker en HEL dag kun på dette synes jeg ikke at er greit. Barn trenger også å gjøre andre ting. Her er det vel egentlig du som bør steppe inn og ta med deg ditt barn ut. Ettersom dere skal være en familie så synes jeg også at stefar bør være med på dette noen ganger. Men å forlange at han skal ta initiativ til det vet jeg ikke om blir helt riktig. At han røyker inne og du "ikke liker det" stusser jeg på. Jeg ville ALDRI tillatt røyking inne. Du tillater tydeligvis dette. Ellers hadde han ikke gjort det!!!! At du velger å være sammen med en person som bruker så mye tid på spilling er også ditt valg. Om dette plager deg så må du jo ta det opp. Her må du da forklare han konsekvensene av at han spiller så mye. Jeg legger ikke skylda på deg, men det er dine barn og ditt ansvar å gjøre noe med det om du synes dette er feil:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Synes ikke det er uvanlig eller sært å like å spille som 40 åring, men jeg synes han burde priortert annerledes nå som han er stefar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Raping og "fingervising" er i beste fall usjarmerende. I verste fall er det pga umodenhet... Usj. Isj. Fysj. Kjenner at jeg blir irritert. Og røyking inne er en uting. Ellers har han jo ingen spesielle forpliktelser ovenfor dine barn, utenom å oppføre seg ordentlig mot dem, og det gjør han jo. At han spiller mye, må vel bli opp til han selv, synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 ''Han driver også med "rape-leker" med barnet og de viser finger til hverandre "for moro skyld". Han røyker inne selv om jeg ikke liker det,'' Ingen av disse tingene hadde vært aktuelt for meg. Jeg hadde neppe i utgangspunktet blitt sammen med en røyker, men hadde det nå vist seg at han røyket og jeg alt satt i følelses-fella så hadde jeg krev at han skulle røyke ute om vi skulle bodd sammen. At han driver med rapleker og viser fingeren til ungene synes jeg er helt på trynet. Han høres temmelig umoden ut må jeg si. Man kan vel ikke forvente at han slipper alt han har i hendene for å hjelpe datteren din med skolearbeidet, ringte han henne dagen etter og hjalp henne da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Det kan være helt normalt hos en voksen mann uten egne barn. Vil du at han skal være stefar for dine barn må du "oppdra" han litt. Ikke kritisk, men gjøre det litt mer lekent. Ros han for spilletid med din sønn, men påpek det negative med finger etc. En voksen mann kan bli en kjempegod far, men de trenger hjelp underveis;) Lykke til;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.