Gjest Aimabel Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Vi døpte sønnen vår da han var fem måneder. Synes ikke det var teit. Orket ikke tanken på å stelle i stand noe selskap tidligere, gikk bare i en tåke av søvnløshet. Enda vi ventet så lenge med dåp, så ble hele dagen bare stress, han gråt hele dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Er det noen som tenker på eller bryr seg om alderen på barna så lenge de ikke kan gå opp selv? De fleste skjønner jo at det kan være mange grunner til at dåpen ikke skjer den første måneden, for å si det sånn. Vi døpte barna våre da de var i alderen 2 - 14 mnd, faktisk - det bare "måtte" bli sånn, av forskjellige årsaker, og ingen reagerte på det, i alle fall sa de ikke noe Mannen min gikk til dåpen, det går fint det også. Han var vel ti måneder eller noe sånt. Ble så sent fordi han er adoptert :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 ''Vi skal sette i gang nå men han er en ganske stor unge så det kommer til å se rart ut i kirken med en stor unge men sånn er det bare'' Ett av barna mine gikk selv til døpefonten, så du har god tid på deg, sånn sett. Det er verken helt uvanlig eller noe som blir sett rart på. De fleste synes tvert om at det er veldig koselig. ;o) Jeg har bekjente som har barn med noen års mellomrom, og som døpte begge søsknene på en gang - en baby og en treåring. Men når man døper en stor/større unge, må man jo tenke litt alternativt når det gjelder dåpsklær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg synes ikke du er sent ute i det hele tatt, jeg. Og for gjestene er det kanskje vel så hyggelig at barnet er litt eldre, gjerne 6-9 mnd - de er jo faktisk mer sosiale, mer våkne og morsommere for andre da. Uansett er det viktigste at dere tar det når det passer for dere og dere kan gjøre det til den begivenheten dere ønsker. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.