Gå til innhold

BRÅTT TEMPERATURFALL PÅ BARN

Gjest McA-38

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en gutt på 1-1/2 år som normalt står opp om morgenen altfor (!) tidlig - 05.30 - 06.00. Men en dag i desember stod han ikke opp som normalt. Han lå og sov når dagmammaen kom og jeg og min kone dro på jobb - vi ringte hjem med jevne mellomrom, og når klokken "bikket" 11.oo på formiddagen, ante vi ugler i mosen. Min kone dro hjem og vekket gutten, han var veldig kald og min kone målte temperaturen med febermåler. Kroppstemperaturen var da 35,2 grader. Min kone valgte da å ringe 113 - og ambulanse med lege kom umiddelbart hjem til oss. Det endte med ytterligere temperaturfall, og sirener og blålys til sykehuset i Ålesund. Gutten var virkelig slapp og lå på båren uten å ta særlig notis av at det var andre en mor eller far som "styrte" med han. På sykehuset ble han undersøkt og en del prøver ble tatt, blant annet urin- og blodprøver. Gutten ble varmet opp med tepper og fikk mye å drikke, noe han ville ha også . og etterhvert kom han til "hektene" og kroppstemperaturen steg sakte til det normale igjen. Forut for denne hendelsen, hadde gutten hatt høy feber i 2-3 døgn og sovet veldig dårlig om nettene. Men, denne aktuelle natten, sov han altså godt - "altfor godt". Vi fikk ikke noe godt svar på sykehuset til tross for at flere leger og turnuskandidater uttalte seg. Mitt spørsmål er enkelt, men kanskje vanskelig å svare på: Hva skjedde med gutten vår, og hva kan det komme av? Venter i spenning på ditt svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...