Gjest mogs Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Må finne ut alt, når jeg begynner på nye medisiner, så jeg spør igjen. Når jeg leser om medisinen, står det at den brukes på manier, men jeg har aldri hatt manier. Sliter med depresjon, skiftende stemningsleie og uro. Hva hjelper medisinen for, av det jeg sliter med? Takk for godt råd på mitt forrige spørsmål. Når jeg tok medisiner før 12 timer før kjøring var jeg ikke noe særlig trett lenger på morgenen. 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Jeg går på en lav dose seroquel mot uro og tankekaos. 0 Siter
Gjest mogs Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Jeg går på en lav dose seroquel mot uro og tankekaos. Hvor mye bruker du? Og hjelper det? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Spørsmålet er generelt. Du leser en ting i bøkene, og jeg gir deg råd som ikke stemmer helt med dette. Er bøkene feil, eller er det jeg som bløffer? På dette området er mange bøker "utdatert" hva gjelder mye av innholdet den dagen de kommer ut. Det som skrives var riktig på det tidspunkt forfatteren skrev det. For de eldste kapitlene i boka kan det være 2-3 år før utgivelsen. Derfor har jeg hevdet at alle kapitter skal begynne med "Ajour per dd:mm:aa". For å være oppdatert kreves det at en leser minst et par internasjonale tidsskrifter ukentlig. Vedr Seroquel så har det skjedd svært mye de siste 2-3 årene vedr bruken av på affektive lidelser. 0 Siter
Gjest mogs Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Spørsmålet er generelt. Du leser en ting i bøkene, og jeg gir deg råd som ikke stemmer helt med dette. Er bøkene feil, eller er det jeg som bløffer? På dette området er mange bøker "utdatert" hva gjelder mye av innholdet den dagen de kommer ut. Det som skrives var riktig på det tidspunkt forfatteren skrev det. For de eldste kapitlene i boka kan det være 2-3 år før utgivelsen. Derfor har jeg hevdet at alle kapitter skal begynne med "Ajour per dd:mm:aa". For å være oppdatert kreves det at en leser minst et par internasjonale tidsskrifter ukentlig. Vedr Seroquel så har det skjedd svært mye de siste 2-3 årene vedr bruken av på affektive lidelser. Kan du da si hva det skal hjelpe for av det jeg sliter med? Jeg var nettopp for første gang hos psykiater da jeg fikk den utskrevet. Jeg tror han regnet med at det er bp2 jeg har. Det er iallefall det han ønsker å behandler. Hvis ikke seroquel hjelper snakket han om litium. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Kan du da si hva det skal hjelpe for av det jeg sliter med? Jeg var nettopp for første gang hos psykiater da jeg fikk den utskrevet. Jeg tror han regnet med at det er bp2 jeg har. Det er iallefall det han ønsker å behandler. Hvis ikke seroquel hjelper snakket han om litium. Jeg vil tro du får den for depresjonen. 0 Siter
Gjest mogs Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Jeg vil tro du får den for depresjonen. Takk for oppklarende svar. Da jeg leste om medisinen og leser at den blir brukt mot manier, ble jeg litt forvirret. 0 Siter
Rith Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Hvor mye bruker du? Og hjelper det? Ville bare si deg at Seroquel er en veldig bra medisin, den gav meg et nytt liv der jeg klarte å fungere bedre enn noen gang tidligere. 0 Siter
Gjest mogs Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Ville bare si deg at Seroquel er en veldig bra medisin, den gav meg et nytt liv der jeg klarte å fungere bedre enn noen gang tidligere. Det er godt å høre. Hva var det du fikk den for? hva hjalp den for? og egent. hvilke diagonose har du? 0 Siter
rovana Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Det er godt å høre. Hva var det du fikk den for? hva hjalp den for? og egent. hvilke diagonose har du? Hvor stor dose Seroquel står du på, og opplever du vektøkning på denne? Har du i tillegg opplevd redusert kognitiv funksjon som bivirkning? Spør fordi legen vil at jeg skal prøve denne medisinen, men jeg er litt skeptisk da jeg vet at mange brukere opplever signifikant vektøkning på medisinen, iallefall på større doser. 0 Siter
Gjest mogs Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hvor stor dose Seroquel står du på, og opplever du vektøkning på denne? Har du i tillegg opplevd redusert kognitiv funksjon som bivirkning? Spør fordi legen vil at jeg skal prøve denne medisinen, men jeg er litt skeptisk da jeg vet at mange brukere opplever signifikant vektøkning på medisinen, iallefall på større doser. Jeg har nettopp begynt på medisinen. Har begynt på 25mg og skal iallefall opp til 50 mg. Jeg vet ikke enda hvordan jeg reagerer på den så får ta det som det kommer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.