Gå til innhold

NHD: bipolar 2 med psykose. er det mulig?

Anbefalte innlegg

Gjest bipjente27

Har en diskusjon gående med fastlegen. Altså: hvis man er bipolar 2 utelukker det psykoser?. og hvis man er bipolar 2 og blir innlagt med psykose, blir man da "oppgradert" til bipolar 1, er man fortsatt bipolar 2 eller har man vært feildiagnostisert fra starten av?

Er det psykosen/realitetsbristene eller svingningsmønsteret som mani/hypomani som avgjør om man er bipolar 1 eller 2?

venter spent på svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322353-nhd-bipolar-2-med-psykose-er-det-mulig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hoggormen

Jeg ble satt på antipsykotisk medisin under en depresjon fordi jeg begynte å høre ting - før jeg hadde fått diagnosen bipolar 2. Men jeg har i ettertid hatt hypomani, og skjønt at jeg også har hatt to slike tidligere. Dermed bipolar 2 - inkludert lette psykotiske symptomer ved en depresjon.

Og det ene bevøver forsåvidt ikke utlukke det andre heller. Men jeg er ikke NHD...

Gjest vrangisen

Har en noen gang i livet (det er nok med en-1) hatt en mani, har en bipolar 1. Har en aldri hatt mani, men kun hypomani, har en bipolar 2.

Psykotiske depresjoner kan en få ved begge tilstander.

det heter ikke bipolar 2 og 1 men I og II, hi hi;-))))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...