ink1365380698 Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Har vært på LP kurs of trener nå meg selv i å ikke tenke en eneste negativ tanke. Er det menneskelig??? Jeg kan ikke med min beste vilje skjønne hvordan folk som ligger og sitter i rullestol kan gå etter 15 timers internsivt kurs. Det er ubegripelig. Men det skjer????? Jeg er ikke av de som oppnådde mirakler, angsten er der, svimmelheten og utmattelsen er der. Men jeg trener og trener. Får håpe det kan gi litt bedring. 0 Siter
Bookworm Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Dette er bare noe noen har funnet på, for å tjene penger! 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Dette er bare noe noen har funnet på, for å tjene penger! Skikkelig utnyttelse av syke mennesker. 0 Siter
Bookworm Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Skikkelig utnyttelse av syke mennesker. Nettopp! 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Nettopp! Det er utrolig mange forskjellige behandlingsformer, hvor utøverne hevder at de kan helbrede syke mennesker. Og noen går på og tror at de kan bli friske av sin sykdom. Det meste er bare lureri og utøverne skal ha godt betalt for tjenestene sine. Det eneste de syke oppnår er å få tømt lommeboken sin, og sitte igjen med sykdommene sine. 0 Siter
Bookworm Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Det er utrolig mange forskjellige behandlingsformer, hvor utøverne hevder at de kan helbrede syke mennesker. Og noen går på og tror at de kan bli friske av sin sykdom. Det meste er bare lureri og utøverne skal ha godt betalt for tjenestene sine. Det eneste de syke oppnår er å få tømt lommeboken sin, og sitte igjen med sykdommene sine. Nettopp, og det er derfor jeg egentlig har litt trua på Snåsamannen, som tross alt ikke har tjent en eneste krone på det han gjør:-) Litt flåsete sagt, men man kan virkelig ikke _tenke seg frisk_ Jeg kan strekke meg så langt som å si at når man lider av kronisk sykdom (jeg gjør det selv), får man masse tilleggsplager som depresjoner og angst, og dette kan man selvfølgelig bedre ved kognitiv terapi og _positive tanker_. Man vil da også føle seg (litt) mindre syk og føler at hverdagen er mye bedre. (Spesielt ved ME, som LP særlig blir brukt ved). Det skal bli spennende å følge opp de helbredede pasientene om en to-tre år, om de kan ha fått noe tilbakefall;-) Hilsen en meget skeptisk (og ikke objektiv) 0 Siter
ink1365380698 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Skrevet 16. januar 2009 Nettopp, og det er derfor jeg egentlig har litt trua på Snåsamannen, som tross alt ikke har tjent en eneste krone på det han gjør:-) Litt flåsete sagt, men man kan virkelig ikke _tenke seg frisk_ Jeg kan strekke meg så langt som å si at når man lider av kronisk sykdom (jeg gjør det selv), får man masse tilleggsplager som depresjoner og angst, og dette kan man selvfølgelig bedre ved kognitiv terapi og _positive tanker_. Man vil da også føle seg (litt) mindre syk og føler at hverdagen er mye bedre. (Spesielt ved ME, som LP særlig blir brukt ved). Det skal bli spennende å følge opp de helbredede pasientene om en to-tre år, om de kan ha fått noe tilbakefall;-) Hilsen en meget skeptisk (og ikke objektiv) Ja som sagt 15000,- kroner fattigere. Men brukt er brukt så det tenker jeg ikke på. Jeg tenker det var verdt forsøket. Og jeg har sett folk bli friske med dette. Men jeg skjønner det bare ikke. Men har ikke gitt opp da. Når andre kan bli friske så kan vel også jeg, så jeg trener intensivt hver dag. Teorien går ut på at positive tankemøstre lager nye veier i hjernen. Automatiserer positiv tenkning og at ademalinet som går i loop, løser seg opp- det som slal til er trening. stoppe enhver negativ tanke og eratatte den med noe positivt. 0 Siter
Gjest grønne enger Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Har en venninne som har fått det mye bedre etter lightning process-kurs. Hun fikk en lite nedtur like etter kurset, men stod på for å følge opp det hun hadde lært. Nå går det bedre enn på lenge. 0 Siter
Bookworm Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Ja som sagt 15000,- kroner fattigere. Men brukt er brukt så det tenker jeg ikke på. Jeg tenker det var verdt forsøket. Og jeg har sett folk bli friske med dette. Men jeg skjønner det bare ikke. Men har ikke gitt opp da. Når andre kan bli friske så kan vel også jeg, så jeg trener intensivt hver dag. Teorien går ut på at positive tankemøstre lager nye veier i hjernen. Automatiserer positiv tenkning og at ademalinet som går i loop, løser seg opp- det som slal til er trening. stoppe enhver negativ tanke og eratatte den med noe positivt. Nå vet ikke jeg hva slags diagnose du har da, men siden LP er kognitiv terapi, vil jeg tro den har bedre effekt på psykiske lidelser enn fysiske... Det er der skepsisen min om LP kommer inn skjønner du:-) 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Ja som sagt 15000,- kroner fattigere. Men brukt er brukt så det tenker jeg ikke på. Jeg tenker det var verdt forsøket. Og jeg har sett folk bli friske med dette. Men jeg skjønner det bare ikke. Men har ikke gitt opp da. Når andre kan bli friske så kan vel også jeg, så jeg trener intensivt hver dag. Teorien går ut på at positive tankemøstre lager nye veier i hjernen. Automatiserer positiv tenkning og at ademalinet som går i loop, løser seg opp- det som slal til er trening. stoppe enhver negativ tanke og eratatte den med noe positivt. Trengte du virkelig å betale 15000.- kroner for å skjønne at det lønner seg å tenke positivt??? 0 Siter
Gjest Lighten up Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Ja som sagt 15000,- kroner fattigere. Men brukt er brukt så det tenker jeg ikke på. Jeg tenker det var verdt forsøket. Og jeg har sett folk bli friske med dette. Men jeg skjønner det bare ikke. Men har ikke gitt opp da. Når andre kan bli friske så kan vel også jeg, så jeg trener intensivt hver dag. Teorien går ut på at positive tankemøstre lager nye veier i hjernen. Automatiserer positiv tenkning og at ademalinet som går i loop, løser seg opp- det som slal til er trening. stoppe enhver negativ tanke og eratatte den med noe positivt. Dette er i prinsippet en enkel filosofi og den fungerer! Det er praktiseringen som er det vanskelige. Det krever hardt arbeid over tid å snu et inngrodd tankemønster. Positive tanker avler positivitet og negative det motsatte. Dette har vi alle erfart og det er klart at klarer vi å møte selv de vanskeligste tingene i livet vårt med positivitet, så vil alt se annerledes ut. Er det gjennomførbart å se alt med positive øyne? Jeg tror ikke det, men jeg tror trening i dette garantert vil kunne endre oss og dermed vil livet by på flere gode stunder. De sier man at det ikke handler om hvordan man har det, men hvordan man tar det. Det blir dt samme, så fortsett treninga med iver og glød! 0 Siter
Gjest pancra Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Nå vet ikke jeg hva slags diagnose du har da, men siden LP er kognitiv terapi, vil jeg tro den har bedre effekt på psykiske lidelser enn fysiske... Det er der skepsisen min om LP kommer inn skjønner du:-) Det merkelige er at Lightning Process også kan fjerne migrene, ryggsmerter, senebetennelse, få opp temperaturen i kroppen, stabilisere blodsukker og sånne fysiske ting. Altså som ikke har verken med ME eller psykiske sykdommer å gjøre. Det finnes ME-syke som har prøvd kognitiv terapi og de har blitt verre eller ikke hatt bedring. Så har det prøvd lightning process og det har virket. Men lightning process virker ikke på alle. 0 Siter
Bookworm Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Det merkelige er at Lightning Process også kan fjerne migrene, ryggsmerter, senebetennelse, få opp temperaturen i kroppen, stabilisere blodsukker og sånne fysiske ting. Altså som ikke har verken med ME eller psykiske sykdommer å gjøre. Det finnes ME-syke som har prøvd kognitiv terapi og de har blitt verre eller ikke hatt bedring. Så har det prøvd lightning process og det har virket. Men lightning process virker ikke på alle. Det som er med ME, er at man ikke forstår årsakene til sykdommen. Man mener i dag at den slår ut ved traumer, som enten kan være fysiske eller psykiske (alvorlig depresjon, overgrep osv osv). Jeg vil tro at der hvor det er psykisk traume som er "årsak" til ME, vil LP fungere bedre enn hvis det f.eks. er kyssesyken som er årsaken. Det samme med andre sykdommer, fysiske lidelser (spes. smertetilstander) kan ha psykiske årsaker og da vil kognitiv terapi virke positivt. Selv vet jeg at når depresjonen biter taket i meg, blir min fysiske form også veldig mye dårlige. Ved å behandle depresjonen, vil jeg også bli bedre psykisk - så jeg skjønner til en viss grad hvordan det fungerer:-) 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Det som er med ME, er at man ikke forstår årsakene til sykdommen. Man mener i dag at den slår ut ved traumer, som enten kan være fysiske eller psykiske (alvorlig depresjon, overgrep osv osv). Jeg vil tro at der hvor det er psykisk traume som er "årsak" til ME, vil LP fungere bedre enn hvis det f.eks. er kyssesyken som er årsaken. Det samme med andre sykdommer, fysiske lidelser (spes. smertetilstander) kan ha psykiske årsaker og da vil kognitiv terapi virke positivt. Selv vet jeg at når depresjonen biter taket i meg, blir min fysiske form også veldig mye dårlige. Ved å behandle depresjonen, vil jeg også bli bedre psykisk - så jeg skjønner til en viss grad hvordan det fungerer:-) Men jeg hadde likevel gått for en kognitiv terapeut. (Kvalifisert og billigere. ) Det er det dette dreier seg om. Å omprogrammere gamle mønstre og tanker til noen nye og bedre. 0 Siter
Bookworm Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Men jeg hadde likevel gått for en kognitiv terapeut. (Kvalifisert og billigere. ) Det er det dette dreier seg om. Å omprogrammere gamle mønstre og tanker til noen nye og bedre. Jaja, jeg snakket ikke om at man må bruke LP, som jeg er veldig imot pga pengene. Jeg mener rett og slett at det er utnyttelse av syke, desperate mennesker! 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Jaja, jeg snakket ikke om at man må bruke LP, som jeg er veldig imot pga pengene. Jeg mener rett og slett at det er utnyttelse av syke, desperate mennesker! Det mener jeg også. Man bør oppsøke en terapeut som kan dette. Ikke hylle det inn i amerikanske svadaord. Derfor mener jeg at en bør oppsøke en kognitv terapeut istedet for dette, eller i forlengelsen hvis en nå har valgt et slikt kurs og tror på tankens "helbredende" kraft. 0 Siter
Gjest pancra Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Det som er med ME, er at man ikke forstår årsakene til sykdommen. Man mener i dag at den slår ut ved traumer, som enten kan være fysiske eller psykiske (alvorlig depresjon, overgrep osv osv). Jeg vil tro at der hvor det er psykisk traume som er "årsak" til ME, vil LP fungere bedre enn hvis det f.eks. er kyssesyken som er årsaken. Det samme med andre sykdommer, fysiske lidelser (spes. smertetilstander) kan ha psykiske årsaker og da vil kognitiv terapi virke positivt. Selv vet jeg at når depresjonen biter taket i meg, blir min fysiske form også veldig mye dårlige. Ved å behandle depresjonen, vil jeg også bli bedre psykisk - så jeg skjønner til en viss grad hvordan det fungerer:-) Nei, det stemmer ikke. Folk som har fått ME etter kyssesyken og vaksiner kan også ha like bra effekt av LP som folk som har traumer bak seg. Som sagt kan LP også fjerne senebetennelse. Altså veldig fysisk ting som har kommet etter overbelastning som å sitte for mye ved dataen. Det kan man ikke kalle psykisk i det hele tatt. 0 Siter
Bookworm Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Nei, det stemmer ikke. Folk som har fått ME etter kyssesyken og vaksiner kan også ha like bra effekt av LP som folk som har traumer bak seg. Som sagt kan LP også fjerne senebetennelse. Altså veldig fysisk ting som har kommet etter overbelastning som å sitte for mye ved dataen. Det kan man ikke kalle psykisk i det hele tatt. Jada, jeg vil gjerne snakke med disse "helbredede" om tre-fire år jeg, hvis de fortsatt er friske uten tilbakefall, skal jeg revurdere mitt syn på LP. 0 Siter
BMS! Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Det mener jeg også. Man bør oppsøke en terapeut som kan dette. Ikke hylle det inn i amerikanske svadaord. Derfor mener jeg at en bør oppsøke en kognitv terapeut istedet for dette, eller i forlengelsen hvis en nå har valgt et slikt kurs og tror på tankens "helbredende" kraft. Jeg var da sikker på at LIghtening process kom fra england jeg da... Forøvrig kjenner jeg 1 som har gått der, og uansett har han fått ett mye bedre liv, og de pengene har i alle fall vært verd det, uansett om han nå ville fått til bakefall, nå vet han jo i det minste at det finnes håp. Vennlig hilsen 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Nei, det stemmer ikke. Folk som har fått ME etter kyssesyken og vaksiner kan også ha like bra effekt av LP som folk som har traumer bak seg. Som sagt kan LP også fjerne senebetennelse. Altså veldig fysisk ting som har kommet etter overbelastning som å sitte for mye ved dataen. Det kan man ikke kalle psykisk i det hele tatt. Da hadde senebetennelsen sikkert gått over av seg selv allikevel. Jeg tror ikke på at man kan tenke seg frisk av en sykdom, skade eller lyte, som ikke kan helbrede seg av seg selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.