BMS! Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Dette er bare noe noen har funnet på, for å tjene penger! Så lenge det funker, er det vel verd penge. Min kompis gikk der i våres, han har ett mye bedre liv etter det, dog ikke helt bra, men mye, mye bedre. Får han tilbakefall i dag, lover jeg at uansett er denne tiden fra våren til nå, verd pengene. Lurt eller ikke, vi lever i en verdens om vil bedras Vennlig hilsen 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Nei, det stemmer ikke. Folk som har fått ME etter kyssesyken og vaksiner kan også ha like bra effekt av LP som folk som har traumer bak seg. Som sagt kan LP også fjerne senebetennelse. Altså veldig fysisk ting som har kommet etter overbelastning som å sitte for mye ved dataen. Det kan man ikke kalle psykisk i det hele tatt. Det er alltid sammenheng mellom det psykiske og det fysiske. Vi er evig en helhet. Det fysiske kan og vil forsterkes eller ikke i forhold til om det det psykiske livet vi har er fruktbart for oss eller ikke. Placeboeffekt etter operasjoner har mye å si for helbredelsesprosessen til eksempel. De som tror det er vanskelig å bli frisk blir det senere, statistisk sett. 0 Siter
BMS! Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Da hadde senebetennelsen sikkert gått over av seg selv allikevel. Jeg tror ikke på at man kan tenke seg frisk av en sykdom, skade eller lyte, som ikke kan helbrede seg av seg selv. Jeg er av den oppfatning at man kan tenke både PÅ og AV seg en sykdom, men ikke ett brekt ben, f.eks. Vennlig hilsen 0 Siter
Bookworm Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Jeg var da sikker på at LIghtening process kom fra england jeg da... Forøvrig kjenner jeg 1 som har gått der, og uansett har han fått ett mye bedre liv, og de pengene har i alle fall vært verd det, uansett om han nå ville fått til bakefall, nå vet han jo i det minste at det finnes håp. Vennlig hilsen Spørsmålet er jo om han kunne ha blitt like frist uten å betale så mye penger for det? Jeg sier ikke at det ikke er mulig, men jeg liker ikke at folk økonmisk utnytter syke mennesker. 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Jeg var da sikker på at LIghtening process kom fra england jeg da... Forøvrig kjenner jeg 1 som har gått der, og uansett har han fått ett mye bedre liv, og de pengene har i alle fall vært verd det, uansett om han nå ville fått til bakefall, nå vet han jo i det minste at det finnes håp. Vennlig hilsen Det kan godt være. Men dette er typisk det jeg forbinder med amerikansk påvirkete vidundermetoder som The secret og andre slike. De tar noen av prinsippene i den kognitive terapien og skaper alt dette rundt det. Det er ikke bare svada. Å forandre tankesettet er viktig. Det er denne populærvitenskapelige tilnærmingen jeg reagerer på. Jeg tror mer på 12 timer hos en god kognitiv terapeut. Og hva skjer med de som var "håpløse" da? Hvordan har de det etter disse kursene? Dette handler mye om å være klar. Mye om å finne nøkkelen. Noen klarer det tydeligvis på en helg. Andre trenger noe mer profesjonelt tuftet enn dette. Jeg jobber med mye av dette i gruppeterapi. Det er selvfølgelige prinsipper og det gir mening. Det er alltid dette med å plutselig finne nøkkelen til denne forandringen. Jeg føler meg trygg på mine spesialister. De vet hva de driver med. Og de følger meg opp til jeg vet hva jeg driver med. Det er derfor jeg oppfordrer sterkt til å forlenge disse kursene med kognitiv terapi, ev.gruppeterapi, hvis man først har gått på et et. Slik at dette får befestet seg på en god måte. 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Jeg er av den oppfatning at man kan tenke både PÅ og AV seg en sykdom, men ikke ett brekt ben, f.eks. Vennlig hilsen Det er mange eksempler på at et benbrudd kan heles sakte hvis det psykiske hindrer helbredelsesprosessen. Eller en halsbetennele eller laryngitt blir sittende i fordi en ikke har det bra psykisk. Å jobbe med den psykiske helsen vil hjelpe på alle lidelser tror jeg. Ikke fjerne de, men gjøre noe med forløpet og hvordan en har det og tar det. 0 Siter
BMS! Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Det er mange eksempler på at et benbrudd kan heles sakte hvis det psykiske hindrer helbredelsesprosessen. Eller en halsbetennele eller laryngitt blir sittende i fordi en ikke har det bra psykisk. Å jobbe med den psykiske helsen vil hjelpe på alle lidelser tror jeg. Ikke fjerne de, men gjøre noe med forløpet og hvordan en har det og tar det. Ja, det har du sikkert rett i. Poenget mitt var at jeg skulle poengtere at man kan tenke på seg sykdommer, og ergo naturlig at man også kan tenke av seg sykdommer. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Det er mange eksempler på at et benbrudd kan heles sakte hvis det psykiske hindrer helbredelsesprosessen. Eller en halsbetennele eller laryngitt blir sittende i fordi en ikke har det bra psykisk. Å jobbe med den psykiske helsen vil hjelpe på alle lidelser tror jeg. Ikke fjerne de, men gjøre noe med forløpet og hvordan en har det og tar det. Ja, da kommer vi tilbake til ordtaket mitt: "Man har det ikke bedre enn man tillater seg selv å ha det." 0 Siter
Gjest pancra Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Jeg er av den oppfatning at man kan tenke både PÅ og AV seg en sykdom, men ikke ett brekt ben, f.eks. Vennlig hilsen Ja, tankens kraft er sterkere enn vi tror. 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Jada, jeg vil gjerne snakke med disse "helbredede" om tre-fire år jeg, hvis de fortsatt er friske uten tilbakefall, skal jeg revurdere mitt syn på LP. Jeg kommer ikke til å gjøre det. Revurdere synet på dette. Jeg synes fortsatt at man skal gjøre dette hos noen som kan følge en opp skikkelig. Dette blir for tilfeldig. Jeg tror på at det de driver med har noe riktig for seg i forhold til å tenke annerledes. Men jeg vil ikke gi min godkjennelse til noe så tilfeldig. Der er dårlige terapeuter i det offentlige systemet, men kvalitetssikringen er bedre. 0 Siter
hattifnatt1 Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Har en venninne som har fått det mye bedre etter lightning process-kurs. Hun fikk en lite nedtur like etter kurset, men stod på for å følge opp det hun hadde lært. Nå går det bedre enn på lenge. jeg aner ikke hva dette er, men dersom det handler om å snu negative tanker, har jeg tro på det iallefall.jeg tror tankens kraft kan endre det meste. 0 Siter
ink1365380698 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Skrevet 17. januar 2009 Trengte du virkelig å betale 15000.- kroner for å skjønne at det lønner seg å tenke positivt??? jeg betalte 15000 kroner for 15 timers intensivt kurs. Det jeg sier angående tenkte positivt er en forelklet versjon av det jeg har lært. Men det går mye i den retning. Man må gå kurset selv for å forstå det hele. 0 Siter
ink1365380698 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Skrevet 17. januar 2009 Så lenge det funker, er det vel verd penge. Min kompis gikk der i våres, han har ett mye bedre liv etter det, dog ikke helt bra, men mye, mye bedre. Får han tilbakefall i dag, lover jeg at uansett er denne tiden fra våren til nå, verd pengene. Lurt eller ikke, vi lever i en verdens om vil bedras Vennlig hilsen Vet du om han fikk det bedre med en gang, eller om det tok noen uker? 0 Siter
ink1365380698 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Skrevet 17. januar 2009 Har en venninne som har fått det mye bedre etter lightning process-kurs. Hun fikk en lite nedtur like etter kurset, men stod på for å følge opp det hun hadde lært. Nå går det bedre enn på lenge. vet du hvor lenge det tok. 0 Siter
hattifnatt1 Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Nettopp, og det er derfor jeg egentlig har litt trua på Snåsamannen, som tross alt ikke har tjent en eneste krone på det han gjør:-) Litt flåsete sagt, men man kan virkelig ikke _tenke seg frisk_ Jeg kan strekke meg så langt som å si at når man lider av kronisk sykdom (jeg gjør det selv), får man masse tilleggsplager som depresjoner og angst, og dette kan man selvfølgelig bedre ved kognitiv terapi og _positive tanker_. Man vil da også føle seg (litt) mindre syk og føler at hverdagen er mye bedre. (Spesielt ved ME, som LP særlig blir brukt ved). Det skal bli spennende å følge opp de helbredede pasientene om en to-tre år, om de kan ha fått noe tilbakefall;-) Hilsen en meget skeptisk (og ikke objektiv) jeg vet ikke hva dette med lightening process går ut på.men jeg er veldig uenig med deg i at tankens kraft ikke kan gjøre frisk. jeg har lest om kreftsyke pasienter som ble friske, ved å bruke visualisering, optimistisk tankesett på sykdommen. jeg har selv prøvd dette og det har hjulpet på meg. jeg tenker det burde være en enda større sannsynlighet for at det fungerer på psykiske sykdommer. tanke og kropp hører jo sammen. 0 Siter
hattifnatt1 Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Nå vet ikke jeg hva slags diagnose du har da, men siden LP er kognitiv terapi, vil jeg tro den har bedre effekt på psykiske lidelser enn fysiske... Det er der skepsisen min om LP kommer inn skjønner du:-) det er jo en rekke fysiske sykdommer som merkelig nok kommer etter psykisk harde perioder.en venn av meg fikk leddgikt straks hans kone døde.jeg selv har allergi, men som bare blusser opp når jeg har det stressende eller i vanskelige perioder.. det er vel spesielt sykdommer som allergi, magesår, leddgikt og andre reaumatiske sykdommer, astma, migrene osv 0 Siter
hattifnatt1 Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Jeg er av den oppfatning at man kan tenke både PÅ og AV seg en sykdom, men ikke ett brekt ben, f.eks. Vennlig hilsen jeg er helt enig der! 0 Siter
hattifnatt1 Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Jeg kommer ikke til å gjøre det. Revurdere synet på dette. Jeg synes fortsatt at man skal gjøre dette hos noen som kan følge en opp skikkelig. Dette blir for tilfeldig. Jeg tror på at det de driver med har noe riktig for seg i forhold til å tenke annerledes. Men jeg vil ikke gi min godkjennelse til noe så tilfeldig. Der er dårlige terapeuter i det offentlige systemet, men kvalitetssikringen er bedre. en bør selvsagt gjøre begge deler, dersom en er syk.gå til legen dersom en har en fysisk sykdom samtidig som en jobber med tanke mønstrer.det er ingen motsetning der.det henger jo sammen 0 Siter
Bookworm Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 det er jo en rekke fysiske sykdommer som merkelig nok kommer etter psykisk harde perioder.en venn av meg fikk leddgikt straks hans kone døde.jeg selv har allergi, men som bare blusser opp når jeg har det stressende eller i vanskelige perioder.. det er vel spesielt sykdommer som allergi, magesår, leddgikt og andre reaumatiske sykdommer, astma, migrene osv Ja, og det har jeg også skrevet et annet sted i tråden her, at mange fysiske sykdommer kan ha psykiske årsaker - og i de tilfellene har jeg tro på at terapi kan virke - men jeg ikke positivt innstilt til LP. 0 Siter
BMS! Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Vet du om han fikk det bedre med en gang, eller om det tok noen uker? Vi merket umiddelbar stor forskjell på han med det samme. Vi merker også godt at han er dårligere nå, men kan ikke sammenlignes med før kurset. Han har gode og dårligere dager, men formen hans er bedre helt klart både på di gode og di dårlige dagene. Er ikke så flink til å forklare meg, men håper du skjønner hva jeg mener. Vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.