Gå til innhold

hva har skjedd med barnetv?

Gjest eller er det jeg som er for gammeldags?

Anbefalte innlegg

Jeg vil fortelle deg en historie som jeg la inn her for noen år siden.

Jeg skulle ta bussen hjem fra jobb, bussen var stappa full av folk så jeg og flere andre må stå. På en holde plass er det mange som skal av og det blir noen ledige seter. Jeg er på vei mot et sete som er helt fremst, men ombestemmer meg når jeg ser en høygravid kvinne på vei inn på bussen. Hun kommer i følge med sin mann, de er av utenlandsk opprinnelse. Jeg regner med at han var en mann med respekt for seg selv, men nei. Det som nå skjer er at han setter seg på den ledige plassen, mens hun måtte stå å klamre seg fast nedover den bratte svingete veien.

Konklusjon på innlegget. Denne oppførselen fra han, hadde selvsagt ingenting med at han kommer fra en kultur der kvinner ikke er spesielt verdsatt. Å komme på en slik tanke var bare rasistisk, det kunne jo hende at hun ville stå på bussen.

''Konklusjon på innlegget. Denne oppførselen fra han, hadde selvsagt ingenting med at han kommer fra en kultur der kvinner ikke er spesielt verdsatt. Å komme på en slik tanke var bare rasistisk, det kunne jo hende at hun ville stå på bussen.''

Konklusjonen kunne (og burde) like gjerne være at _han personlig_ var en dust. Det som er galt, er at du ser at han tilhører en bestemt gruppe og deretter tillegger alle fra samme gruppe denne egenskapen han har.

Hva hvis han hadde hatt rødt hår eller snakket totendialekt - hadde det du så vært et bevis på at rødhårede generelt er slik eller at dem fra Toten er slik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

13

• Bookworm

13

• morsan

5

• Scapa_c

4

Mest aktive i denne tråden

sendte svaret før jeg var ferdig :)

jeg synes også at det var et ganske harmløst spørsmål i utgangspunktet, men sånn er det.. ikke rart det blir krig i verden -eller at folk ble hengt før i tiden med applaus fra folkemengdene!

takk for svar ihvertfall :)

''ikke rart det blir krig i verden -eller at folk ble hengt før i tiden med applaus fra folkemengdene! ''

Look who's talking!! *ha ha*

Hva er _minst_ tolerant - å si "huffda, en neger på barne-TV - hvor skal dette ende?" eller å si "ja til et fargerikt fellesskap"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eller er det jeg som er litt gammeldags?

''ikke rart det blir krig i verden -eller at folk ble hengt før i tiden med applaus fra folkemengdene! ''

Look who's talking!! *ha ha*

Hva er _minst_ tolerant - å si "huffda, en neger på barne-TV - hvor skal dette ende?" eller å si "ja til et fargerikt fellesskap"?

dette har ikke jeg på noe tidspunkt sagt: "huffda, en neger på barne-TV - hvor skal dette ende", så det vil jeg ha meg frabedt. Når du svarer på den måten viser jo du at du overhodet ikke respekterer at noen mener noe annet enn deg! (du mener at det jeg mener er feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har ikke jeg på noe tidspunkt sagt: "huffda, en neger på barne-TV - hvor skal dette ende", så det vil jeg ha meg frabedt. Når du svarer på den måten viser jo du at du overhodet ikke respekterer at noen mener noe annet enn deg! (du mener at det jeg mener er feil)

Ja, jeg overdrev for å få fram et poeng! ;-)

Og det jeg _ikke_ er enig med deg i, er at det er dem som påpeker at ditt utsagn i hovedinnlegget kan tyde på lav toleranse, som er dem som gjør at det ikke er rart det er krig i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du mener egentlig? Du sier jo ikke så mye annet enn at du syns det er ubehagelig med mennesker av annen etnisk opprinnelse enn deg selv på barne-tv. Hvordan skal man gi et saklig svar på sånt? Du må regne med at folk generelt gjør litt narr av deg med de uttalelsene. Vi lever tross alt i år 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fredrikka

Det må inn i barnetv fordi vi lever i Norge i 2009. Barnetv bør vise den virkeligheten som vi lver i og som de skal vokse opp i. Ja, det er du som er for gammeldags hvis du mener det er galt eller at barna på noe vis burde "skjermes" for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg ser du har svart mere utfyllende under her, men dette første innlegget du kommer med, er veldig kort og klumsete i forhold til størrelsen på temaet du tar opp. Så jeg vil si på godt norsk at "you had it coming".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...