Gå til innhold

bryllupsreise uten barn?

Gjest mamma og snart kone.

Anbefalte innlegg

Gjest mamma og snart kone.

Jeg skal gifte meg til høsten, og vi ønsker da selvfølgelig å dra på en bryllupsreise. Vi har to barn, som da vil være 2,5 og 5 år gamle. Nå lurer jeg på hva dere mener om å dra på ferie uten dem? Kan jo tilføye at de isåfall vil bli tatt hånd om av bestemor og bestefar som bor i huset vegg i vegg med oss. Vi tenkte å dra bort en ukes tid. Jeg har blandede følelser med hensyn til dette, da jeg ikke klarer å bli kvitt følelsen av at ungene burde få være med ut og reise, samtidig som det hadde vært utrolig flott å få være sammen en liten stund bare vi to.. Er også redd for at særlig 5-åringen vil føle seg tilsidesatt om vi skal reise bare vi to.. Noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes alt kommer så an på, jeg...

1. Dersom du vet at barna dine har det bra med besteforeldrene sine i en uke (noe veldig mange barn har), så reis alene. At de savner litt og tenker og snakker litt om dere tåler de fint. Men her ligger jo alt til rette for at hverdagsrytmen kan opprettholdes og de har til og med tilgang på boligen sin med klær, leker osv... Litt savn skader ikke, fokuser på hvor heldige de er som skal få bo med bestisene en hel uke - alene! Men dersom de er av typen som ville grått seg i søvn hver kveld og du vet at de har det vondt, så ta de heller med.

2. Dere må vite at dere kan slappe av uten barna. Jeg vet at jeg blir helt stressa hvis jeg er borte mer enn en natt. Ikke fordi jeg ikke tror de har det bra uten meg, men jeg har det ikke bra uten de på et vis. Da tenker jeg på de hele tiden. Og som vi har snakket om noen ganger så er det ingen vits å være borte en uke på kjæresteferie hvis jeg i 6 av 7 dager kun snakker om barna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

En slik reise er en èngangs opplevelse for dere to nygifte;) Reis med god samvittighet, og ta heller med barna på en annen tur! Det kan fint forklares til en femåring.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Selvfølgelig reiser man på bryllupsreise uten barn:-)

Enig, kunne ikke falle meg inn å ta med barna på bryllupsreise, om vi hadde skikket barnepass og det ikke var andre forhold som tilsa at barna måtte være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes absolutt dere bør kunne dra på en bryllupsreise uten barn hvis det ikke er spesielle forhold som gjør at de trenger dere. Det er jo også mulig med en kortere bryllupsreise hvis du er redd du ikke vil kunne slappe helt av borte fra dem, f.eks. en oval weekend i Venezia ;) Lykke til med bryllupet og god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ihvertfall ikke dere skal ha dårlig samvittighet for at ikke barna får oppleve det samme som dere. Hvis barna har det fint der de er og dere klarer å la være å bekymre dere, synes jeg dere skal dra alene.

Men dere kan kanskje vurdere turens lengde når dere tar stilling til dette om barn skal være med eller ikke.

Jeg tenker nok også som mange andre lenger ned her at bryllupsreiser er uten barn, men vi hadde jo ikke barn engang da vi giftet oss, så derfor var den løsningen selvsagt den eneste vi kunne valgt:-)

Jeg mener forresten å huske at selv kronprinsparet hadde meg seg Marius på _deler av_ bryllupsreisen, for da 11. september kom ble det rapportert at de alle tre befant seg i nærheten av NY men i trygghet...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...