Gjest mamma og snart kone. Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg skal gifte meg til høsten, og vi ønsker da selvfølgelig å dra på en bryllupsreise. Vi har to barn, som da vil være 2,5 og 5 år gamle. Nå lurer jeg på hva dere mener om å dra på ferie uten dem? Kan jo tilføye at de isåfall vil bli tatt hånd om av bestemor og bestefar som bor i huset vegg i vegg med oss. Vi tenkte å dra bort en ukes tid. Jeg har blandede følelser med hensyn til dette, da jeg ikke klarer å bli kvitt følelsen av at ungene burde få være med ut og reise, samtidig som det hadde vært utrolig flott å få være sammen en liten stund bare vi to.. Er også redd for at særlig 5-åringen vil føle seg tilsidesatt om vi skal reise bare vi to.. Noen tanker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg synes alt kommer så an på, jeg... 1. Dersom du vet at barna dine har det bra med besteforeldrene sine i en uke (noe veldig mange barn har), så reis alene. At de savner litt og tenker og snakker litt om dere tåler de fint. Men her ligger jo alt til rette for at hverdagsrytmen kan opprettholdes og de har til og med tilgang på boligen sin med klær, leker osv... Litt savn skader ikke, fokuser på hvor heldige de er som skal få bo med bestisene en hel uke - alene! Men dersom de er av typen som ville grått seg i søvn hver kveld og du vet at de har det vondt, så ta de heller med. 2. Dere må vite at dere kan slappe av uten barna. Jeg vet at jeg blir helt stressa hvis jeg er borte mer enn en natt. Ikke fordi jeg ikke tror de har det bra uten meg, men jeg har det ikke bra uten de på et vis. Da tenker jeg på de hele tiden. Og som vi har snakket om noen ganger så er det ingen vits å være borte en uke på kjæresteferie hvis jeg i 6 av 7 dager kun snakker om barna... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 En slik reise er en èngangs opplevelse for dere to nygifte;) Reis med god samvittighet, og ta heller med barna på en annen tur! Det kan fint forklares til en femåring. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Selvfølgelig reiser man på bryllupsreise uten barn:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Man har da ikke med seg ungene på bryllupsreise!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Selvfølgelig reiser man på bryllupsreise uten barn:-) Enig, kunne ikke falle meg inn å ta med barna på bryllupsreise, om vi hadde skikket barnepass og det ikke var andre forhold som tilsa at barna måtte være med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Klart dere kan reise uten barna. Kos dere, og nyt alene tiden :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg synes absolutt dere bør kunne dra på en bryllupsreise uten barn hvis det ikke er spesielle forhold som gjør at de trenger dere. Det er jo også mulig med en kortere bryllupsreise hvis du er redd du ikke vil kunne slappe helt av borte fra dem, f.eks. en oval weekend i Venezia Lykke til med bryllupet og god tur! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamsemor Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Barn FØR man er gift *hrmf* Selvfølgelig skal dere på bryllupsreise UTEN barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg synes ihvertfall ikke dere skal ha dårlig samvittighet for at ikke barna får oppleve det samme som dere. Hvis barna har det fint der de er og dere klarer å la være å bekymre dere, synes jeg dere skal dra alene. Men dere kan kanskje vurdere turens lengde når dere tar stilling til dette om barn skal være med eller ikke. Jeg tenker nok også som mange andre lenger ned her at bryllupsreiser er uten barn, men vi hadde jo ikke barn engang da vi giftet oss, så derfor var den løsningen selvsagt den eneste vi kunne valgt:-) Jeg mener forresten å huske at selv kronprinsparet hadde meg seg Marius på _deler av_ bryllupsreisen, for da 11. september kom ble det rapportert at de alle tre befant seg i nærheten av NY men i trygghet...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.