Gjest rono Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 HeI. Håper spørgsmål er innenfor emnet: Jeg bor ikke sammen med mamma til min 4 årige gutt. Mamma velge sove i samme seng som 4åringen. Han blir lagt i hennes seng og sover der. Hos mig sover han i egen seng-kommer inne på natten om han våkner. Mamma har jente på nu 20 år-som sov sammen med mamma i lille 1 1/2 manns seng -også som 16 årig. De hadde veldi tett forhold. Jenten utviklet anorexi (vet det kan skyldes mange forhold!). Bør vi som foreldre sende tydelige signaler til vores barn- ex at de må sove i egen seng- lære de bli selstendige ex gjennem dette? Blir løsrivelse fra mamma endda vanskelige og evt andre vansker følger, og vi som foreldre ikke tar dette skridt?(såklart innimellom kan barn sove hos foreldre...men ikke hver dag og som rutine?) Tak for svar 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Det er jo stor forskjell på en 4-åring og en 16-åring da. Synes ikke det er ille at en 4-åring kommer om natta og kryper opp i foreldrenes seng. MEN, de skal lære seg hva som er sin seng og sovne der, synes jeg. Som regel vil jo denne trangen til å sove sammen med mor og far forsvinne hos barna etterhvert. De blir flaue, mere selvstendige. Når en 16-åring sover i mors seng, er det noe meget galt fatt, mener jeg. Enten med mor, jenta, eller begge to!! Men det er jo mors ansvar i dette tilfelle å gjøre jenta selvstendig og la henne få lov til å bli det. Noen foreldre knytter barna sine for tett til seg og nekter og "slippe" dem. Dette er meget skadelig, mener 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.