hu' Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Leste for en stund siden om en bok som omhandlet dyr i terapeutisk sammenheng. Vet at det brukes i behandlingen av demente. De blir roligere av det. Har selv hund og katt. Det gjør at jeg kommer meg ut hver dag selv om dagen er tung. Jeg har også en plan for hva jeg skal gjøre når jeg kjenner at jeg blir ustabil, og øverst på denne listen er tur med hunden. Jeg føler ofte da at jeg "går meg til", får luftet ut hodet og får løftet blikket ut av mitt indre kaos. Hunden gir alltid positiv respons og er takknemlig bare jeg snakker til henne. Katten vår er også en kjælegris, og jeg kjenner hvordan pulsen senkes når jeg stryker den myke pelsen. For meg virker dyrene mine bra på min psykiske helse. En gang da jeg var innlagt, fikk en medpasient større frihet og utgang hvis hun var sammen med hunden sin. Det fungerte utmerket og jeg har stor sans for terapeuter som tør tenke så kreativt! Hvordan er deres erfaringer? 0 Siter
mosj Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Jeg har hvertfall hørt at ei malende katt på fanget er like effektivt som en valium, og det er jo bevist at dyreeiere holder seg friskere enn de som ikke har dyr. 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Dyr er bra ja, føler meg mye bedre når "dyret" mitt koser seg i fanget mitt :-) 0 Siter
Helmi Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Huttetu! La meg få slippe alt som heter dyr hvis jeg skulle bli innlagt på en hvilke som helst institusjon. Jeg misliker hunder og er heller ingen stor kattevenn. For ikke å snakke om hester... Så: dyr har _ingen_ positiv virkning på meg - tvertimot. Akkurat det at ikke alle er så voldsomt begeistret for de firebente, det er noe jeg har oppdaget at dyrevennene har vanskelig for å forstå 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Huttetu! La meg få slippe alt som heter dyr hvis jeg skulle bli innlagt på en hvilke som helst institusjon. Jeg misliker hunder og er heller ingen stor kattevenn. For ikke å snakke om hester... Så: dyr har _ingen_ positiv virkning på meg - tvertimot. Akkurat det at ikke alle er så voldsomt begeistret for de firebente, det er noe jeg har oppdaget at dyrevennene har vanskelig for å forstå Jeg forstår det, men jeg er heller ingen dyrevenn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.