Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått utskrevet Citalopram 20 mg som jeg skal starte med når jeg kommer hjem fra en ferietur nå i slutten av mnd. I pakningsvedlegget står det i midlertid at man ikke bør drikke alkohol mens man tar disse tablettene, og heller ikke bruke ibuprofen som smertestillende. Disse tablettene kommer jegnok til å gå på en god stund, og betyr det da at jeg ikke kan ta et glass vin av og til eller i "verste fall" en tur på byen med litt høyere alkoholføring en gang i blant? Jeg har fra før helt normale alkoholvaner og har aldri reagert negativt på alkohol i forbindelse med deperasjonen min. Når det gjelder smertestillende tabletter, så lurer jeg på om det da går an å ta paracetamol hvis det er behov for det istedet for ibuprofen? Hodepine skal jo være en vanlig bivirkning ved disse tablettene, og det kan jo derfor kanskje bli nødvendig å ta smertestillende av og til. Håper på raskt svar.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når jeg leser dette (du skal vente til etter ferieturen, du skal ut på byen og feste osv osv), spør jeg meg om hvorfor du skal bruke citalopram.

Skrevet

Når jeg leser dette (du skal vente til etter ferieturen, du skal ut på byen og feste osv osv), spør jeg meg om hvorfor du skal bruke citalopram.

Det er faktisk foreldrene mine som tar meg med til syden for å prøve å glede meg og få litt tid sammen med meg i og med at de bor i en annen by langt fra meg, så det blir absolutt ikke noen festing og drikking. Ble litt satt ut av at du kunne anta noe slikt bare pga at jeg skrev at jeg skulle på ferie. Det var fastlegen min som anbefalte meg å vente til etter ferien med å begynne med de pga bivirkningene. Håper på et ordentlig svar på spørsmålene mine.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er faktisk foreldrene mine som tar meg med til syden for å prøve å glede meg og få litt tid sammen med meg i og med at de bor i en annen by langt fra meg, så det blir absolutt ikke noen festing og drikking. Ble litt satt ut av at du kunne anta noe slikt bare pga at jeg skrev at jeg skulle på ferie. Det var fastlegen min som anbefalte meg å vente til etter ferien med å begynne med de pga bivirkningene. Håper på et ordentlig svar på spørsmålene mine.

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=1012930

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...