serenity777 Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Jeg tar tranpiller av og til, men ikke vitamintilskudd o.l. Ser reklame for vitaproe på tv, og er nesten fristet til å prøve. Er det så bra som de sier? Poster her, da det vel er mange psyk.pas litt ute av form. 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Har prøvd denne vitae-pro ja. Jeg er bipolar og tankene begynte å gå i turbo-fart. Har ikke hørt om at andre har erfart dette. Men jeg blir sånn av AD også da. Vet ikke hva det er i disse pillene som gjør meg sånn. Økt angst fikk jeg også. Dette sier selsagt reklamen ingenting om. Var det noen som sa at naturmedisiner ikke er bra nok testet? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Det kommer helt an på kostholdet ditt om du trenger vitamintilskudd eller ei. Var på et foredrag med antidoping Norge for en tid tilbake, og mannen der mente at vitamintilskudd er meningsløst for de fleste, man bør heller jobbe for å _spise mat_ med riktige vitaminer. 0 Siter
serenity777 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Skrevet 17. januar 2009 Har prøvd denne vitae-pro ja. Jeg er bipolar og tankene begynte å gå i turbo-fart. Har ikke hørt om at andre har erfart dette. Men jeg blir sånn av AD også da. Vet ikke hva det er i disse pillene som gjør meg sånn. Økt angst fikk jeg også. Dette sier selsagt reklamen ingenting om. Var det noen som sa at naturmedisiner ikke er bra nok testet? økt angst? Huff, da tror ikke jeg jeg vil prøve. Jeg sliter med angst og er residual schizofren. Ikke bipolar dog, men angst høres skummelt ut. 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 økt angst? Huff, da tror ikke jeg jeg vil prøve. Jeg sliter med angst og er residual schizofren. Ikke bipolar dog, men angst høres skummelt ut. Ja, ikke sant..tok den fordi jeg var så energiløs. Fikk en sånn "jagende" angst, følte meg stresset og urolig. Men som sagt er jeg litt spesiell i forhold til en del medisiner :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Ingen effekt om du har et normalt kosthold fra før. For de som lever på snop og cola, vil en omlegging av kostholdet gi betydelig helsegevinst også på psyken. 0 Siter
Gjest kosthold77 Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Ingen effekt om du har et normalt kosthold fra før. For de som lever på snop og cola, vil en omlegging av kostholdet gi betydelig helsegevinst også på psyken. Det er antydet at ca 70% av alle sykdommer, fysisk og psykisk skyldes feil ernæring. 0 Siter
Gjest kosthold77 Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Det kommer helt an på kostholdet ditt om du trenger vitamintilskudd eller ei. Var på et foredrag med antidoping Norge for en tid tilbake, og mannen der mente at vitamintilskudd er meningsløst for de fleste, man bør heller jobbe for å _spise mat_ med riktige vitaminer. Mye av grønnsakene og frukten er så behandlet at den inneholder ikke like mye av vitaminer og mineraler som før. Også jordsmonnet er mer "magert" enn før. Så personlig tar jeg tilskudd av mineraler og vitaminer. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Det er antydet at ca 70% av alle sykdommer, fysisk og psykisk skyldes feil ernæring. Det er antydet... Dessverre er dette litt lite å bygge sine beslutninger på :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Det er antydet at ca 70% av alle sykdommer, fysisk og psykisk skyldes feil ernæring. I denne sammenhengen så spørs det ka som menes med "feil" ernæring? Men at mange sjukdommer kunne vært unngått med bedre kosthold, mere mosjon, mindre stress, mere kjærlighet og bedre søvn.....DET tror eg på. :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Hvis du har et normalt, godt kosthold der du får i deg sunn mat og også spiser fiskeprodukter, så skal du ikke trenge vitaminpiller etc. Jeg gir barna mine tran/omega3 fordi de spiser lite/ingenting fisk. De to yngste får også vitaminpiller fordi de ikke liker grønnsaker noe særlig. Den eldste elsker grønnsaker, så hun trenger ikke tilførsel av ekstra vitaminer. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Mye av grønnsakene og frukten er så behandlet at den inneholder ikke like mye av vitaminer og mineraler som før. Også jordsmonnet er mer "magert" enn før. Så personlig tar jeg tilskudd av mineraler og vitaminer. Du bestemmer jo selv hva du vil ha i deg, men som sagt - et variert kosthold dekker behovet for vitaminer og mineraler. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.