Gå til innhold

Er alle gutter interessert i fotball?

Gjest fotballinteresse

Anbefalte innlegg

Min er ihvertfall ikke fotball interessert, men han begynte å spille da han begynte på skolen, av den enkle grunn at alle andre gjorde det.

Men interessen dalte da han oppdaget at pausene ble kortere, da ble det mindre tid til å herje i turninstrumentene i gymnastikksalen, og mindre tid til å grave etter mark når det var utespilling, akkurat det å grave mark gjorde han mitt under kamp også da, stas!

Nå er han 8 år og har sluttet for lengst, tror ikke han kommer til å begynne på igjen heller.

Vi er en familie kjemisk fri for fotball på tven, og han har aldri vært på en eneste kamp, mulig det har noe med saken å gjøre.

Jeg var egentlig glad da han sluttet da, for det tok veldig med tid, og jeg syntes de begynte alt for tidlig med turneringer og lignende, men det fortalte jeg ikke han da.

''og mindre tid til å grave etter mark når det var utespilling, akkurat det å grave mark gjorde han mitt under kamp også da, stas!''

*ha ha* Synes jeg ser han for meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232284122' post='4068980]

Jeg var fotballjente, og ville gjerne at våre skulle spille fotball. Lagidrett gjør noe med hodet, synes jeg: det å lære å dra lasset sammen, gleden av å oppnå resultater sammen, etc.

Men den gang ei - vi prøvde, og lot han ikke gi opp ved første korsvei, for å si det sånn. Men interessen hans, er rett og slett ikke til stede.

Men han er en aktiv unge, som har god motorikk og er flink på mange måter, så han faller ikke utenfor gjengen. Alle i gjengen har forøvrig forskjellige treningsgrener de intresserer seg for. Han trener Taekwon-Do og allidrett, liker å gå på ski, skøyter etc. Og sykler BMX.

Manglende fotballinteresse er ingen krise.

''Manglende fotballinteresse er ingen krise.''

Tiltredes! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke dette nærmest obligatorisk for gutter å være med på, for å være med i gjengen?

Nei, på min sønns skole er det mange som ikke spiller fotball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uenig med deg, jeg synes det er hyggelig barna mine driver med det samme som de andre. Jeg vil gjerne at de driver med noe - hva det er betyr ikke så mye. Og får de det sosiale på kjøpet er det bare et pluss.

Om man ikke driver med det "alle andre" driver med, er det ihvertfall som oftest en fordel å drive med noe sammen med en eller flere venner, da det gjerne opprettholder motivasjonen for å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sikkert være forskjellige forklaringer i forskjellige tilfeller, men jeg vet iallfall om en gutt som ikke er interessert i fotball. Moren hans derimot er god i fotball og har forsøkt å støtte ham, men det ligger rett og slett ikke for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...