FGT Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg skal til fast legen min snart. Snakket med han pr. telefon om at jeg ønsker en ny henvendelse til psykiatrisk. Men han argumenterte litt med meg i telefonen, og må en måte hentyder at det er vel ikke mer di kan gjøre. Men han ba meg skrive ned di AD jeg har tatt og tar, og samtidig skiver ned hva jeg ønsker med henvendelsen, så skulle vi snakke om det nor jeg kommer til time hos han. Har etter dette faktisk for første gang skrevet ned hele sykdomhistorien min i grove trekk som er på 30 år. Det står når jeg oppsøkte legen første gang, hva slags henvendelsene jeg her fått, hva slags AD jeg har tatt, og virkningen av det osv. Alt er komprimert ned til tre sider A4 ark. Så har jeg tre spørsmål i den forbindelse : 1. Kan det være greit å ta såpass mye skriv med å vise han. ? 2.Trenger jeg å si noe særlig mer, hvis jeg gir han dette ? 3.Jeg orker ikke å prøve noe mer medisiner, men ønsker å prøve ECT, tror du det er lurt å nevne det for ham ? Dette er viktig for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322479-henvendelse-fra-fastlegen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 1. Kan det være greit å ta såpass mye skriv med å vise han? S: Ja, det høres greit ut. Del opp medisinene i de som du prøvde helt ut i full dose og lenge nok og de su ikke gjorde det med. Del også opp i de du seponerte (sluttet med) grunnet bivirkninger og de du seponerte grunnet manglende effekt. 2.Trenger jeg å si noe særlig mer, hvis jeg gir han dette? S: Ja, hvis han spør, synes jeg du skal svare. 3.Jeg orker ikke å prøve noe mer medisiner, men ønsker å prøve ECT, tror du det er lurt å nevne det for ham ? S: Ja, det synes jeg du skal nevne. Greit for oss det blir henvist til når vi vet om et slikt ønske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322479-henvendelse-fra-fastlegen/#findComment-2671462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FGT Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 1. Kan det være greit å ta såpass mye skriv med å vise han? S: Ja, det høres greit ut. Del opp medisinene i de som du prøvde helt ut i full dose og lenge nok og de su ikke gjorde det med. Del også opp i de du seponerte (sluttet med) grunnet bivirkninger og de du seponerte grunnet manglende effekt. 2.Trenger jeg å si noe særlig mer, hvis jeg gir han dette? S: Ja, hvis han spør, synes jeg du skal svare. 3.Jeg orker ikke å prøve noe mer medisiner, men ønsker å prøve ECT, tror du det er lurt å nevne det for ham ? S: Ja, det synes jeg du skal nevne. Greit for oss det blir henvist til når vi vet om et slikt ønske. Takk så langt, så få vi se hvordan det blir 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322479-henvendelse-fra-fastlegen/#findComment-2671729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FGT Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 1. Kan det være greit å ta såpass mye skriv med å vise han? S: Ja, det høres greit ut. Del opp medisinene i de som du prøvde helt ut i full dose og lenge nok og de su ikke gjorde det med. Del også opp i de du seponerte (sluttet med) grunnet bivirkninger og de du seponerte grunnet manglende effekt. 2.Trenger jeg å si noe særlig mer, hvis jeg gir han dette? S: Ja, hvis han spør, synes jeg du skal svare. 3.Jeg orker ikke å prøve noe mer medisiner, men ønsker å prøve ECT, tror du det er lurt å nevne det for ham ? S: Ja, det synes jeg du skal nevne. Greit for oss det blir henvist til når vi vet om et slikt ønske. Skulle gjerne sendt deg hele skrivet, men det går jo ikke..... Hadde vært greit å bodd i Levanger akkurat nå 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322479-henvendelse-fra-fastlegen/#findComment-2671775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.