Gå til innhold

Dilemma - filmer for 9,5-åring

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke sett denne serien, så jeg vet ikke hvor stor forskjell det er.

Det var visst store forskjeller, ifølge kameraten. Det er jo nesten 20 års forksjell på filmdramatisering (den serien var fra 1988 fant jeg ut nå) - så det er klart at den fra 2005 er mye mer dramatisk enn den vi så :-(

Lånte den av ei venninne som har større barn enn oss, så jeg regnet med at de var oppdaterte på dette....!

KJipt. Nå gikk jo opplegget mitt i vasken. Eneste OK er at han jo kjenner handlingen til den første filmen nå, og vet hva som skjer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst store forskjeller, ifølge kameraten. Det er jo nesten 20 års forksjell på filmdramatisering (den serien var fra 1988 fant jeg ut nå) - så det er klart at den fra 2005 er mye mer dramatisk enn den vi så :-(

Lånte den av ei venninne som har større barn enn oss, så jeg regnet med at de var oppdaterte på dette....!

KJipt. Nå gikk jo opplegget mitt i vasken. Eneste OK er at han jo kjenner handlingen til den første filmen nå, og vet hva som skjer....

Ja, det skjer en dle på 20 år, men jeg tror nok også _budsjettet_ har betydning...

Men ser ikke bort fra at han andre overdriver litt når han snakker om hvor ekstremt mye mer futt det er i filmen, da;-) Men spennende er den:-)

Jeg svarte deg ikke opprinnelig i tråden, for det ville ikke vært helt sammenlignbart med min sønn, som er svært lite skvetten for slike type filmer.

''Eneste OK er at han jo kjenner handlingen til den første filmen nå, og vet hva som skjer....''

Det er jo en stor fordel da!

Her er et klipp fra kampscenen - du kan finne flere på siden der:

http://www.youtube.com/watch?v=KECLMhLRsac&feature=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Å, den tvserien så jeg ofte på da jeg var mindre. Elsket den :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var TV-serien vi så på DVD.... http://www.mudistore.no/vare/4891

Det stemmer jo det, den var delt opp i episoder.... Heksa er lik.

Kjipt :-(

Hadde en mistanke om at dere hadde sett den gamle tv-serien ja. Den er noe helt annet enn den nye filmen, men nå vet han jo handlingen i alle fall. Den dere har sett gikk jo på NRK hver jul i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den serien er den originale - mine unger liker den best - selv om den nye jo er mer proff teknisk sett...

Og heksa er mye bedre i den gamle serien enn i de nye filmene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei - han sa det var helt andre skuespillere, mye mer "virkelige" (altså sikkert animert på en mye mer moderne måte) dyr og fantasifigurer, og heksa så myyyyye nifsere ut på hans film.

Pøh! Heksa fra serien er bedre. Den nye heksen er bare ekkel,- den gamle er både vakker og skummel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...