Gå til innhold

seperasjonsangst

Gjest caroline bekymret mor

Anbefalte innlegg

Gjest caroline bekymret mor

Hallo . Har en datter på 8 år som er yngst av 3 søsken.Hun har vanskelig får å sovne alene på kvelden. Hun blir også urolig og lei seg hvis jeg ikke er hjemme når hun skal legge seg. (det går helt fint frem til hun skal sove) Litt vanskelig for meg som jobber skift , men p.g. dette har jeg det siste året fått jobbe bare dagtid. .Hun sier hun er redd for at det skal hende meg eller pappaen noe. Hun har også ved de siste anledninger fått akutt hjemlengsel når hun skal overnatte borte . Vi har derfor måtte hente henne. (overnatting gikk fint før.) Hun sier at hun ikke klarer å sovne borte uten meg. I andre situasjoner er hun selstendig..Hun er alene av og til på dagtid uten problemer osv. Hun har alltid vært av den forsiktige typen som lett bekymrer seg. Ellers er hun en harmonsik jente med godt humør og mange venner. Har du noe tips om hvordan vi bør forholde oss til dette event. hvordan vi kan styrke henne slik at engstelse avtar og at hun kan mestre at jeg er borte av og til ? Er litt engstelig for at hun skal utvikle angst.Bør også nevne t hun av og til har hatt enkelte perioder med tvang ,som telling for at det ikke skal skje meg noe . Dette er noe hun er bevisst på selv og klarer å mester når vi snakker om det. Vil helst ikke blande inn skolehelsetjenesten i dette. Er dette noe andre barn sliter med som de kan vokse av seg? Hun har et godt forhold til pappaen sin og vi bor sammen. Takknemlig for svar. Hilsen bekymret mor

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322527-seperasjonsangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...