Gjest maiken3 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Vi reiser til gran Canaria om en uke, og jeg bekymrer vette av meg for flyreisen. Ikke finnes det sånn barneseng på flyet, så hun må sitte i fanget hele tiden...og jeg kan jo ikke ha med noe særlig vann inn på flyet. Dvs ikke gjennom pass-kontrolen, men jeg kan jo selvsagt ordne det etterpå og før boarding. Vi har aldri reist med henne før og er redd hun ike får sove på flyet. Er og redd for dotter i ørene. Hva har dere andre gjort? Gitt drikke ved avgang og landing? Og sovnet den lille greit? Hvordan er det å stelle babyer på de små doene på flyet? Huff, jeg er bekymret nybakt mor...håper bare alt går bra. Tror dere flyvertinnene koker opp vann til babyen inne på flyet, tro? Håper det. Vil gjerne ha råd her nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruskesnusk Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Flyvertinnene koker helt sikkert vann til deg. -men spør dem i god tid før du _må_ ha det, for de kan jo ha det litt travelt. Vår ene fikk veldig dotter i ørene og hylte så det ljomet en gang vi ikke hadde fått med oss at vi hadde en ekstra mellomlanding. Derfor var vi tomme i flasken da vi skulle lande på bestemmelsesstedet, grønne bak ørene tenkte vi ikke på å få påfyll, og fikk vrælekonsert vi aldri har glemt. Flaske med vann fungerer helt fint Om et barn sovner kommer jo helt an på barnet. Ta med ting å aktivisere med. Bærbar dvdspiller er genialt til slikt bruk, tror jeg. Og en bok, en leke, litt å tegne på og med... Kosedyr? Har hun noe hun må ha med seg når hun sover, må det være med på flyet også. Vann får du ombord. Eller du kan kjøpe det hos narvesen før du går ombord. Babymat kan man vel vanligvis få på flyet, ellers er det kjekt å ha med et glass eller to av det. Det går greit gjennom sikkerthetskontrollen, men du kan måtte smake på det for å vise at det _er_ mat. Bare ta glassene opp i boksen gjennom sikkerhetskontrollen, så slipper du at de gjennomsøker vesken din og lager kø 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 ''. Ikke finnes det sånn barneseng på flyet, så hun må sitte i fanget hele tiden...'' Hvis dere er to voksne er det vel ikke noe problem å bytte på å ha henne på fanget. ''og jeg kan jo ikke ha med noe særlig vann inn på flyet. Dvs ikke gjennom pass-kontrolen, men jeg kan jo selvsagt ordne det etterpå og før boarding.'' Ja, om du ønsker, kan du kjøpe vann etter sikkerhetskontrollen. ''Er og redd for dotter i ørene. Hva har dere andre gjort? Gitt drikke ved avgang og landing?'' Ja, drikke ved avgang og landing er lurt. ''Og sovnet den lille greit?'' Dette er vel høyst individuelt, og spørs selvfølgelig helt hvordan tidspunktet på dagen passer i forhold til søvnrutiner. Det kan selvfølgelig være litt mer styr å få den lille til å sove på flyet når det skjer så mye rundt, men om du etterligner leggerutinene hjemme går det sikkert greit. ''Hvordan er det å stelle babyer på de små doene på flyet?'' Ofte har en av doene stellebord, men regn ikke med det. Det kan være noe styr å bytte bæsjebleier uten stellebord, men alt går. ''Tror dere flyvertinnene koker opp vann til babyen inne på flyet, tro?'' Du får sikkert litt av tevannet. Har flydd med baby og småbarn en del ganger etterhvert, både alene og med pappaen, og det har gått helt fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Vi betalte ekstra for å få setene helt foran (det var mulig). Da hadde vi ekstra benplass, og kunne legge barnet på gulvet foran oss. Hadde med babydyne og noen babytepper, så det gikk fint. Ellers går det veldig greit om dere er to voksne og en baby. Dere kkan jo spise på skift. Problemene starter når du reiser alene med en baby og en som nettopp har sluttet med bleie *grøss* - evt to bleiebarn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Vi var på vår først tur da snuppa var 9 mnd. Kanariøyene. Neste tur da ho var 13 mnd. USA's vestkyst. Altså laaaaang tur. Dette har gått veldig bra. Jeg har tatt med en babydyne og lagt henne i denne på gulvet mellom setene. Det har vært vellykket. Vann kan du kjøpe på flyplassen. De varmer opp barnemat og vann på flyet. Ikke noe problem. Flydoene er jo ikke så store, men det har gått greit å skifte der inne om det trengs. Du kan jo også skifte rett før avgang, så kan du krysse fingrene for at du slipper det på turen. (Man kan jo være heldig). Og så tar du selvsagt med skift dersom ulykken er ute. Lykke til og god ferie:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Nå vet jeg ikke helt hvor gammelt barnet er, men jeg har flydd med barn som har vært fra 4 mnd og oppover og det har gått kjempefint. Det er ikke god plass, men det går å skifte bleie på flytoalettet. Mine har stort sett sovnet veldig greit på flyene. Og ellers har de vært veldig sosiale og kost seg med å se på og "snakke" med folkene rundt oss. Vann får du fylt på flasken, eller kjøpt i avgangshallen - ikke noe problem. La barnet die, eller gi flaske/smokk ved take-off og landing. Det utligner trykket i ørene, og barnet slipper å få vondt. God tur 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.