Gå til innhold

hvordan feirer dere deres egen bursdag?

Gjest hushora

Anbefalte innlegg

Gjest hushora

-som mor eller far?

Her blir det aldri noenting bortsett fra vekking på senga med kaffe og pakker og kakespising etterpå.. og middag med kjernefamilien -eller besteforeldre og søsken noen ganger.

Tenker alltid at vi skal finne på noe, men blir ikke noe av. Tenker at vi må være utrolig kjedelige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var ikke det greit da?

Vi pleier å ha vekking på senga med frokost, kaffe og pakker. Om ettermiddagen kommer som regel min søster og hennes mann og barn og mine foreldre - og så har vi kaker og kaffe sammen. Sjelden vi inviterer til middag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hos oss er det omtrent som hos dere, men vi pleier å gjøre noe ekstra ut av middagen - gjerne at vi spiser ute. Tidligere hadde vi ofte barnevakt, men nå er det hyggelig at barna er med denne dagen.

Noen ganger har jeg invitert til venninnekveld i tilknytning til bursdagen, men det er vel et par år siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hushora

Var ikke det greit da?

Vi pleier å ha vekking på senga med frokost, kaffe og pakker. Om ettermiddagen kommer som regel min søster og hennes mann og barn og mine foreldre - og så har vi kaker og kaffe sammen. Sjelden vi inviterer til middag...

joda greit nok, men får dårlig samvittighet av alt mulig; hvis jeg har fri den dagen og ungene drar i barnehagen (de kunne jo da vært hjemme med meg istedet), hvis jeg arrangerer venninne- eller voksenmiddag istedetfor med barn og familie (da får ikke barna feiret..), hvis det bare er oss i nærmeste familie (akkurat som vanlig) osv. Tenker hele tiden at det må være kjedelig for ungene.

sist var vi hjemme, jeg og ungene, men gjorde ikke noe ut av det alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda greit nok, men får dårlig samvittighet av alt mulig; hvis jeg har fri den dagen og ungene drar i barnehagen (de kunne jo da vært hjemme med meg istedet), hvis jeg arrangerer venninne- eller voksenmiddag istedetfor med barn og familie (da får ikke barna feiret..), hvis det bare er oss i nærmeste familie (akkurat som vanlig) osv. Tenker hele tiden at det må være kjedelig for ungene.

sist var vi hjemme, jeg og ungene, men gjorde ikke noe ut av det alikevel.

Jeg glemte å si i stad at jeg faktisk pleier å invitere venninner en kveld omtrent rundt bursdagen - ikke hvert år, men ganske ofte. Det er veldig koselig :-) Da får barna være med på feiring selve dagen, og så får jeg litt voksent ut av det om kvelden (samme eller en annen kveld).

Da vi fylte 30 gjorde vi mer ut av det, og inviterte mange par til fest :-) Regner med vi gjør det igjen når vi fyller 40!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''-som mor eller far?''

Den har ikkje blitt feira på minst 6-7 år, før (om sønnen vår var hos meg) så kunne det hende vi kjøpte hvert vårt kakestykke på samvirkelaget, og han kunne overraske med en liten gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sender mann og barn hjemmefra og har hjemme-alene-fest med venninner.

Ungene får egne bursdagsfeiringer på deres premisser, og jeg får min - på voksne premisser. Litt moro må mammaer ha, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort "lag" hvert eneste år jeg. Bursdagen min, nei den går ikke noen hus forbi ;-)

Når mann har bursdag går vi gjerne ut å spiser. Enten bare vi to, eller med venner.

Ha en flott kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort "lag" hvert eneste år jeg. Bursdagen min, nei den går ikke noen hus forbi ;-)

Når mann har bursdag går vi gjerne ut å spiser. Enten bare vi to, eller med venner.

Ha en flott kveld

Ja, så feierer vi mest sannsynelig med middag, kaffe og kaker her med familie(foreldre, niseser, nevør) nærmeste søndag, for di som kan og har lyst :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakeselskap for hele familien (unger, mine søsken og foreldre og kanskje et kakeselskap hos kjæresten som bor utenbys for hans familie også). :o) Og så går kjæresten og jeg ut og spiser, bare oss to. :o) Ungene kommer gjerne inn til meg om morran med pakke på senga - kooooos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år innviterte jeg venninne mine på middag. Spiste og koste oss med god drikke. Så reiste vi på byen danset. Hadde bursdag på en lørdag, passet fint :0)

Moderen lagde middag på søndag.

Da hadde hun også en kake klar, koslig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Urunde bursdager: Da er det åpent hus den nærmeste helga, og det ramler innom folk. Noen år mange, andre år færre. Inviterer ikke høytidelig, men gir beskjed om at vi er hjemme om noen vil ha bløtkake. :-) Om selve dagen er på en ukedag, så spiser vi gjerne en bedre middag bare vi her hjemme, samt at det blir gave da.

Runde dager: Da kliner vi til med fest! Leid lokale, mat og dans. Synes det er viktig å feire, være sammen i morsomme anledninger. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest holder med de nærmeste

Gave på senga. Som regel jobb og hjem til mann og barn. Så går vi ut og spiser god mat alle sammen. Nærmeste helg kommer svigers til kaffe og kanskje noen venner blir bedt spesielt.

Koselig, har ikke behov for de store utskeielsene og vil helst ikke feire stort i det hele tatt, ei heller på runde dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer litt an på. Noen ganger har vi bursdagsmiddag med venner, noen ganger familiekaffe, og noen ganger går det hus forbi. På 40-årsdagene hadde vi litt mer festligheter, og 50-årsdagen til mannen i fjor var også skikkelig markert. Men det er ikke så viktig for oss å feire hvert år som for guttungen :-) Men det er jo koselig da, å invitere familie og/eller venner til en god middag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Her blir det aldri noenting bortsett fra vekking på senga med kaffe og pakker og kakespising etterpå.. og middag med kjernefamilien -eller besteforeldre og søsken noen ganger.''

Jeg syns det var mye feiring, jeg.

Jeg får en klem av gubben og en sms av mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset ber vi inn den nærmeste familien. (10-12 stk) og spiser god mat og kake.

Jeg nekter å gi opp min bursdag "bare" fordi vi har fått barn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har far i huset dag på torsdagen og da skal vi bake kake,spise den sammen med ungene.

Senere blir det vel en film og tidlig i seng. ;-)

Av og til drar vi ut på kino eller spise en bedre middag ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...