uvitende......! Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Er det noen som har erfaring med å klippe små barn? Har en gutt på snart 2 år.... Vurderer å klippe han litt, sånn at han skal få litt "tykkere" hår. Kan man bruke klippemaskin (på 6-7 cm) eller er saks lurest?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Helt greit med klippemaskin (hvis du syns det er OK at han er "barbus" i en periode etterpå). Jeg prøvde å klippe sønnen min med saks da han var på den alderen. Han fikk ikke sett seg selv i speilet samtidig, og da virret hodet rundt hele tiden, for å se etter saksen. Dermed ble sveisen ble veldig ujevn, og jeg var livredd for å klippe ham i øret. Men jeg er ikke spesielt dreven til å klippe, da, det må jeg vel legge til ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Ikke klipp selv med saks hvertfall.... Der gjorde jeg tabben.... Maskinklipp er jo enklere. Men for en trist sveis da.. :0/ :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg har tilgode å se et barn som er fin på håret etter at moren har klipt/brukt maskin. Jeg har alltid tatt gutten min til frisør og det er så utrolig mange som synes han er fin på håret. Så mitt tips er å la en frisør gjøre den jobben. Det ligger litt i kortene at de er best på klipping. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 For å klippe hår, trenger du en meget skarp saks, en alminnelig brukssaks er ikke skarp nok. Jeg kjøpte både frisørsaks og klippemaskin og har klippet alle barna mine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg har tilgode å se et barn som er fin på håret etter at moren har klipt/brukt maskin. Jeg har alltid tatt gutten min til frisør og det er så utrolig mange som synes han er fin på håret. Så mitt tips er å la en frisør gjøre den jobben. Det ligger litt i kortene at de er best på klipping. Bruker du klippemaskin på håret, trenger det en ekstra stuss med frisørsaksa for å jevne det ut. Det er bare hvis du klipper håret helt kort (ca 1 cm) at klippemaskinen klipper jevnt nok, til at det blir fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uvitende......! Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 For å klippe hår, trenger du en meget skarp saks, en alminnelig brukssaks er ikke skarp nok. Jeg kjøpte både frisørsaks og klippemaskin og har klippet alle barna mine. Ok. og det funker helt fint??? Er slike sakser dyre?? noen triks for å få barna til å sitte rolig??? hehe! Jeg vil jo bare nå i første omgang få vekk litt babyhår, i håp om at han skal få litt tykkere hår (har hørt noen som sier at det ikke er så dumt). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Ok. og det funker helt fint??? Er slike sakser dyre?? noen triks for å få barna til å sitte rolig??? hehe! Jeg vil jo bare nå i første omgang få vekk litt babyhår, i håp om at han skal få litt tykkere hår (har hørt noen som sier at det ikke er så dumt). Den saks jeg har fikk jeg kjøpt gjennom en frisør, og den kostet 500 - 600 kr for 15 år siden. Men tidligere kjøpte jeg saks i parfymeriet og da var de mye rimeligere. Men bruk endelig ikke frisørsaksa til annet enn å klippe hår med, klipper du med den i papir, så blir den ødelagt med en gang, altså den blir for sløv til å klippe håret med. Triks for å få barnet til å sitte stille er at en annen voksen sitter med barnet på fanget og holder oppmerksomheten fanget med noe helt annet, en bok eller å holde speil eller noe slikt. Vi klippet håret til barnebarnet mitt på denne måten og det gikk fint, h*n var bare 15 måneder, men luggen gikk helt ned over øynene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg klipper mannen min med maskin, men det krever at den som klippes har litt tålmodighet for at det skal bli pent. Må gå over flere ganger fra ulike vinkler for å få det helt jevnt, og så ta kantene med barbermaskin. Tror ikke jeg ville forsøkt det på en toåring 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.