Lotusblad Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg forsøker å få min datter på 6 år til å delta på turn o.l., men resultatet er at hun etter å ha deltatt i starten blir stående og hylgrine og nekter å delta videre. Dette gjelder selv om jeg står på sidelinjen like i nærheten. Siden klassevenninnene hennes deltar, vil jeg gjerne at hun også skal være med, slik at hun ikke skal føle seg utenfor. Er det noen som har tips til hva jeg skal gjøre for at hun skal overkomme sjenansen sin ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Nå fikk jeg flashback til min egen barndom, jeg var rett og slett for sjenert til å si fra at jeg slett ikke ville gå på turn. Jeg syns ikke jeg fikk til noen av øvelsene, og resultatet var at jeg sto på sidelinja og følte meg dum. Har du valgt riktig sport for jenta di, kan det være at du skulle sende henne til noe annet, til tross for at jentene i klassen går på turn? Det kan være det er så enkelt at hun ikke kan fordra turn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotusblad Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Nå fikk jeg flashback til min egen barndom, jeg var rett og slett for sjenert til å si fra at jeg slett ikke ville gå på turn. Jeg syns ikke jeg fikk til noen av øvelsene, og resultatet var at jeg sto på sidelinja og følte meg dum. Har du valgt riktig sport for jenta di, kan det være at du skulle sende henne til noe annet, til tross for at jentene i klassen går på turn? Det kan være det er så enkelt at hun ikke kan fordra turn. Det var hun selv som insisterte på at hun ville begynne på turn. Hjemme er hun meget bestemt på hva hun vil, men så ser det ut som om motet svikter når det gjelder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Enten bli med selv som instruktør, eller forlate salen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Det var hun selv som insisterte på at hun ville begynne på turn. Hjemme er hun meget bestemt på hva hun vil, men så ser det ut som om motet svikter når det gjelder. Uff, stakkars, ikke lett å være liten og sjenert. Jeg har ikke selv barn, men flere tantebarn, og håper rådet mitt kan være noe verdt av den grunn;-) Men tror uansett det gjelder for henne og få noen suksess-opplevelser i forhold til venninnene, så hun kan bli litt mere trygg på dem. Er hun sammen med dem når de ikke er til turn, eller er det kun her hun er sosial med dem? Hva med å invitere noen av dem hjem til dere, så de kan bli litt bedre kjent med hverandre utenfor turnhallen? Det er synd hvis sjenansen skal ta fra barna gleden ved sporten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotusblad Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Uff, stakkars, ikke lett å være liten og sjenert. Jeg har ikke selv barn, men flere tantebarn, og håper rådet mitt kan være noe verdt av den grunn;-) Men tror uansett det gjelder for henne og få noen suksess-opplevelser i forhold til venninnene, så hun kan bli litt mere trygg på dem. Er hun sammen med dem når de ikke er til turn, eller er det kun her hun er sosial med dem? Hva med å invitere noen av dem hjem til dere, så de kan bli litt bedre kjent med hverandre utenfor turnhallen? Det er synd hvis sjenansen skal ta fra barna gleden ved sporten. Det er det som er så merkelig. Normalt er hun veldig utadvendt, kjenner mange på skolen og virker veldig fornøyd der. Jeg har avtalt med en annen forelder, slik at hun går sammen med minst en som hun leker og trives med. Likevel ser det ikke ut til å fungere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Det er det som er så merkelig. Normalt er hun veldig utadvendt, kjenner mange på skolen og virker veldig fornøyd der. Jeg har avtalt med en annen forelder, slik at hun går sammen med minst en som hun leker og trives med. Likevel ser det ikke ut til å fungere. Jeg syns hvertfall ofte med de barna jeg kjenner at evnen til å prestere er veldig situasjonsbestemt, og de må føle seg trygge. Men kanskje er det bedre som ViViola nevner, at hvis du ikke er med å instruere, at du lar henne få lov til å takle utfordringen på egen hånd. Noen ganger gråter hun kanskje mest fordi hun vet at trøsten er nær når du er til stede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Tror kanskje det beste her, er om du ikke er tilstede i det hele tatt. Jeg snakker av erfaring her - min jente tøffet seg veldig opp når hun ble uten mamma, og skulle stå på egne bein, og problemene forsvant sakte men sikkert... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotusblad Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Tror kanskje det beste her, er om du ikke er tilstede i det hele tatt. Jeg snakker av erfaring her - min jente tøffet seg veldig opp når hun ble uten mamma, og skulle stå på egne bein, og problemene forsvant sakte men sikkert... Jeg tror ikke det hjelper å holde seg borte. Hun begynte med dans i fjor. Da fikk ikke foreldrene være til stede. Vi måtte vente ute på gangen. Resultatet var at hun nektet plent å gå der. Så det var slutten på den aktiviteten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirakelet Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Du må bare oppmuntre henne, fortelle at hun er kjempeflink og at du er stolt av henne. men ikke press henne, det er det verste du kan gjøre og kan gj øre vondt verre. Hun må føle at hun vil dette selv... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.