Gå til innhold

Hvorfor i all verden klarer de ikke å...

astridny

Anbefalte innlegg

lage skikkelige fargeblyanter??

Vi har kjøpt masse forskjellige,men det skjer med alle sammen.

Stiften knekker og knekker.

Den til og med knekker når jeg holder på å spisse den. :-(

Skulle ikke tru at vi er kommet i år 2009. :-(

Flere som er like lei som meg av slike fargeblyanter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror fargeblyantene får mye juling på sin vei til butikkhyllene slik at de har skader som gjør at de brekker altfor lett ved spissing og normal bruk. Klag på dem. Det pleier jeg å gjøre.

Jeg pleier å kjøpe fargeblyanter av typen du skrur ut til sønnen. De er så myke at de ikke brekker så lett, og de dekker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg/vi har god erfaring med Lyra.

Jeg holder også en knapp på dem.

Kanskje en burde kjøpe de som ligger i et fast etui. Ikke papiromslag. Da er de kanskje ikke så herjet med på vei til hyllene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder også en knapp på dem.

Men uansett; Kanskje en burde kjøpe de som ligger i et fast etui. Ikke papiromslag. Da er de kanskje ikke så herjet med på vei til hyllene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange vil ha Lyra, de tykke, men de dekker da ikke helt jevnt??!. Jeg synes de gamle fra Caran d'Ache dekker jevnere, de er sikkert fra min egen skoletid. De nyeste fra samme merke, var helt dritt. Nesten ikke farge i det hele tatt.

Derwent er et merke jeg har kjøpt på Ebay, riktignok som kullstifter. Jeg tror jeg kjøper fargeblyanter av dette merket neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt i alle fall med å kjøpe billigprodukter på nille etc. De gir ikke farge i det hele tatt. Jeg stemmer også for Lyra - de koster - men du får dem på tilbud fra tid til annen. Og som andre sier, pass på at de ikke går for mye i bakken - og kjøp en god blyantspisser. Jeg har fremdeles mine gamle caran d'ache - og de er også supre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna k sier at det er viktig å ha en god kvesser, og den må jeg signere på:-) Ofte er det like mye kvesserens skyld at blyantene knekker når de kvesses, som blyanten i seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at om du kjøper kvalitet, da er det ingen problem. Billige blyanter kan være mye rart, både fhd til det at de ikke gir særlig med farge, spissene knekker lett, de er umulige å spisse osv.

Blyanter av kjente merker og mer solid utførelse - henger veldig ofte sammen med pris, tipper jeg - er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232458466' post='4070711]

Mange vil ha Lyra, de tykke, men de dekker da ikke helt jevnt??!. Jeg synes de gamle fra Caran d'Ache dekker jevnere, de er sikkert fra min egen skoletid. De nyeste fra samme merke, var helt dritt. Nesten ikke farge i det hele tatt.

Derwent er et merke jeg har kjøpt på Ebay, riktignok som kullstifter. Jeg tror jeg kjøper fargeblyanter av dette merket neste gang.

''Jeg synes de gamle fra Caran d'Ache dekker jevnere, de er sikkert fra min egen skoletid. De nyeste fra samme merke, var helt dritt. Nesten ikke farge i det hele tatt.''

Snakker du om fargestifter eller blyanter nå? Vi har nylig kjøpt en del caran blyanter og de er kjempegode og dekker jevnt og fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg synes de gamle fra Caran d'Ache dekker jevnere, de er sikkert fra min egen skoletid. De nyeste fra samme merke, var helt dritt. Nesten ikke farge i det hele tatt.''

Snakker du om fargestifter eller blyanter nå? Vi har nylig kjøpt en del caran blyanter og de er kjempegode og dekker jevnt og fint.

Blyanter som ikke var gode. Mine 20 år gamle blyanter var vesentlig bedre :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232478971' post='4070991]

Blyanter som ikke var gode. Mine 20 år gamle blyanter var vesentlig bedre :-(

Da har du vært uheldig, de vi har er kjøpt enkeltvis, er tykke som de tykke fra Lyra, men 6-kantet fremfor Lyras 3-kanter som jeg ikke er begeistret over fasongen på. Like gode i farge som Lyra sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen tykke fargeblyanter i bokhandleren. De kjøpte jeg løst. Altså en og en farge. Har testet dem litt, og de virker veldig OK. Snuppa på 9 sier at det er de beste ho har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke trykke så hardt vet du;o)

Hun trykker ikke hardt. :-)

Jeg fatter bare ikke at de gidder å lage slike dårlige fargeblyanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...