Gå til innhold

Har dere kjøpt noe på Finn? Erfaringer?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Har litt barnetøydilla for tiden, og titter mye på finn bare for å se... Har aldri kjøpt brukt tøy før, og jeg ville nok ikke kjøpt hverdagstøy der uansett - selv om det er mye fint!

Men så selger de så mye fint av kåper o.l. til små barn, som ser helt fint ut på bildet, og helt sikkert er lite brukt. Er jo ikke slikt man bruker til hverdags stort sett... Og også mye ubrukt av regntøy etc.

Jenta mi er snart ett år, så barn på hennes alder har jo sikkert ikke vært mye ute i leira og lekt med pentøyet sitt likevel, og får ikke slitt det mye før det er for smått.

Poenget er faktisk ikke først og fremst å kjøpe billig, men man finner så mye fint som de ikke har i butikkene her!

Har noen av dere kjøpt klær gjennom finn? Vært fornøyd med det du har kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt mye annet via finn.no, men aldri klær. Jeg ville uansett ikke ha kjøpt ting usett, så det ville kun vært aktuelt å se på plagg som befinner seg i temmelig umiddelbar nærhet som meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mye annet via finn.no, men aldri klær. Jeg ville uansett ikke ha kjøpt ting usett, så det ville kun vært aktuelt å se på plagg som befinner seg i temmelig umiddelbar nærhet som meg selv.

Ja det er vel litt det jeg tenker også... Det det er lapper på, som er ubrukt, det stoler jeg vel litt mer på at er ok. Men annet er jeg veldig skeptisk til, selv om man jo tross alt kan be om flere bilder på mail.

Bor jo i Gokk jeg da, så det er ikke så veldig mange som bor i min umiddelbare nærhet kan du si;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Vi har kjøpt _masse_ på finn.no, også klær. Utedresser, skiklær, utstyr - you name it. Og _fått_ mye på kjøpet.

Det vi har fått har vært av ymse kvalitet, men det har vi også fått beskjed om på forhånd. Det vi har kjøpt har vært veldig bra - og utbegripelig billig.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt _masse_ på finn.no, også klær. Utedresser, skiklær, utstyr - you name it. Og _fått_ mye på kjøpet.

Det vi har fått har vært av ymse kvalitet, men det har vi også fått beskjed om på forhånd. Det vi har kjøpt har vært veldig bra - og utbegripelig billig.

:-)

Ja det man får, må man jo regne med at det er en grunn til at de ikke vil ta betalt for... Men ellers ser det ut til å være innmari mye fint!

Jeg har tenkt på det med utedresser også. Nå fikk jenta vår to dresser i ulike str til jul, så hun har ut denne vinteren. Ellers hadde jeg nok vurdert å kjøpe det på finn. Det er begrenset hvor mye slitasje det blir på en dress til en ettåring!

Ellers har jeg også tenkt på å kjøpe trehjulsykkel der, når den tid kommer. Det er svindyrt å kjøpe nytt, og finn har ofte mange fine:-)

Som morsan sier, lønner det seg selvfølgelig å se sakene først, men jeg bor så langt unna alt, så det lar seg liksom ikke gjøre... Hmm, kanskje ta sjansen en gang likevel? Kommer jo ikke til å bruke så mye penger på hvert sted likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Ja det man får, må man jo regne med at det er en grunn til at de ikke vil ta betalt for... Men ellers ser det ut til å være innmari mye fint!

Jeg har tenkt på det med utedresser også. Nå fikk jenta vår to dresser i ulike str til jul, så hun har ut denne vinteren. Ellers hadde jeg nok vurdert å kjøpe det på finn. Det er begrenset hvor mye slitasje det blir på en dress til en ettåring!

Ellers har jeg også tenkt på å kjøpe trehjulsykkel der, når den tid kommer. Det er svindyrt å kjøpe nytt, og finn har ofte mange fine:-)

Som morsan sier, lønner det seg selvfølgelig å se sakene først, men jeg bor så langt unna alt, så det lar seg liksom ikke gjøre... Hmm, kanskje ta sjansen en gang likevel? Kommer jo ikke til å bruke så mye penger på hvert sted likevel...

Vi har gjerne kjøpt utsett, vi, og det har som sagt gått bra. Unger er dyre i drift etter hvert, og for oss har det vært helt supert å mer enn halvere budsjettet til uteklær/utstyr spesielt.

Mye av "hverdagsklærne" vi har fått har også vært helt fine, og jeg skulle ønske jeg hadde funnet ut dette mens vi hadde barnehagebarn - og det gjerne ble ødelagt en genser/ei bukse i uka. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er vel litt det jeg tenker også... Det det er lapper på, som er ubrukt, det stoler jeg vel litt mer på at er ok. Men annet er jeg veldig skeptisk til, selv om man jo tross alt kan be om flere bilder på mail.

Bor jo i Gokk jeg da, så det er ikke så veldig mange som bor i min umiddelbare nærhet kan du si;-)

Kanskje ikke noe særlig poeng for deg å handle brukt da om du er skeptisk til alt som lappene ikke henger på. Det er jo bruktklær det er snakk om da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Poden fremdeles lå i magen kjøpte jeg en kasse babytøy via nettet, dette var før finns tid, det var på news tror jeg. Fikk en stor kasse full av babytøy + et par helsetepper +++ til 800,-, var sikkert klær for flere tusen kroner. Brukte alt husker jeg. :o)

I senere tid har jeg kjøpt 3 sykler til ungene på finn og de er kjempefine, den ene hadde ødelagt sete, men det kostet jo ikke mange kronene å kjøpe nytt. Skisko som knapt hadde vært brukt fikk jeg tak i for en rimelig penge til Snuppa i fjor. Finn er suverent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babydillah

Jeg har kjøpt babytøy på QXL, men det går vel på det samme, bare at der var det nettauksjon.

Jeg var fornøyd med ene kjøpet, der fikk jeg klærne råbillig og de så nesten ikke brukt ut! Kjøpte et par klessett...

Det andre kjøpet var jeg sånn ca. fornøyd med, var "posesalg", masse klær til baby stappa i en pose, noe var godt brukendes, men det så brukt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Kanskje ikke noe særlig poeng for deg å handle brukt da om du er skeptisk til alt som lappene ikke henger på. Det er jo bruktklær det er snakk om da:-)

Du har et godt poeng der :-) Underlig at folk skal kjøpe "brukt" for slikk og ingenting, så forventer de at varen skal være ny med lapp på og alt. Og i beste kvalitet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt brukt tøy på finn bare en gang, fant noe merketøy jeg var på jakt etter. Brukt, ja, men helt greit.

Men jag har handlet en god del på ebay, både brukt og nytt tøy. Mye større utvalg, greit å betale med paypal, feedback-system som gjør at dårlige selgere siles ut og mye, mye fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt brukt tøy på finn bare en gang, fant noe merketøy jeg var på jakt etter. Brukt, ja, men helt greit.

Men jag har handlet en god del på ebay, både brukt og nytt tøy. Mye større utvalg, greit å betale med paypal, feedback-system som gjør at dårlige selgere siles ut og mye, mye fint.

''Men jag har handlet en god del på ebay, både brukt og nytt tøy. Mye større utvalg, greit å betale med paypal, feedback-system som gjør at dårlige selgere siles ut og mye, mye fint.

''

Også blir man jo ikke hekta heller, liksom. Jaddah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men jag har handlet en god del på ebay, både brukt og nytt tøy. Mye større utvalg, greit å betale med paypal, feedback-system som gjør at dårlige selgere siles ut og mye, mye fint.

''

Også blir man jo ikke hekta heller, liksom. Jaddah.

Har man et overaktivt shoppegen er det jo håpløst i utgangspunktet .p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye som selges på finn helt ubrukt også! Feilkjøp...

Men jeg mener ikke at jeg ikke skal kjøpe brukt, jeg er bare skeptisk... Derfor vurderer jeg det nøye først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et godt poeng der :-) Underlig at folk skal kjøpe "brukt" for slikk og ingenting, så forventer de at varen skal være ny med lapp på og alt. Og i beste kvalitet....

Det selges jo mye nytt på finn også da. Mange som gjør feilkjøp eller har så mye klær til barna sine at de ikke rekker å bruke det rett og slett. Ikke noe underlig i å synes at det er et bedre kjøp enn noe som er brukt vel, når det koster nesten det samme...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjerne kjøpt utsett, vi, og det har som sagt gått bra. Unger er dyre i drift etter hvert, og for oss har det vært helt supert å mer enn halvere budsjettet til uteklær/utstyr spesielt.

Mye av "hverdagsklærne" vi har fått har også vært helt fine, og jeg skulle ønske jeg hadde funnet ut dette mens vi hadde barnehagebarn - og det gjerne ble ødelagt en genser/ei bukse i uka. :-)

Det er såpass ja... I barnehage mener jeg. Kanskje en fordel å prøve seg på finn da! Jeg har tittet en del, og ser jo hvilke selgere som har mye pent tøy og system i annonsen sin, og hvilke som selger flekkete tøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, flere ganger og har bare vært strålende fornøyd

Ser jo ut som om det er bare positive erfaringer med finn blandt dolerne:-) Får gi det et forsøk da tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Poden fremdeles lå i magen kjøpte jeg en kasse babytøy via nettet, dette var før finns tid, det var på news tror jeg. Fikk en stor kasse full av babytøy + et par helsetepper +++ til 800,-, var sikkert klær for flere tusen kroner. Brukte alt husker jeg. :o)

I senere tid har jeg kjøpt 3 sykler til ungene på finn og de er kjempefine, den ene hadde ødelagt sete, men det kostet jo ikke mange kronene å kjøpe nytt. Skisko som knapt hadde vært brukt fikk jeg tak i for en rimelig penge til Snuppa i fjor. Finn er suverent!

Ja babytøy til nyfødte har jeg sett mye på, og irritert meg litt over at jeg ikke tenkte på det før frøet blei født! Ikke det, vi har en del av det minste som vi ikke rakk å bruke engang - ikke fordi vi kjøpte så mye selv, men fordi vi fikk innmari mye! Men 2 - 4 mnd for eksempel... Mye mye fint tøy, og det rekker jo ikke å bli det minste slitt! Neste gang... ;-)

Sykkel har jeg også tenkt å titte etter på finn! Ikke enda akkurat, men når den tid kommer. Småbarnsykler blir jo gjerne ikke brukt ihjel heller...

Tror nok jeg må ta sjansen gett! Får helt dilla! Så får vi håpe jeg er fornøyd med første kjøp, så blir det sikkert flere etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt babytøy på QXL, men det går vel på det samme, bare at der var det nettauksjon.

Jeg var fornøyd med ene kjøpet, der fikk jeg klærne råbillig og de så nesten ikke brukt ut! Kjøpte et par klessett...

Det andre kjøpet var jeg sånn ca. fornøyd med, var "posesalg", masse klær til baby stappa i en pose, noe var godt brukendes, men det så brukt ut...

QXL har jeg aldri brukt! Bedre enn å bruke finn synes du? Kan jo "prute" på finn også da, når annonsene har ligget der en stund uten at de har fått solgt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...