Gjest obama Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Vil det ha noe å si om man tar 2x150 mg Wellbutrin depottablett en gang daglig i forhold til en depottablett på 300 mg en gang daglig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322619-wellbutrin-dose%C3%B8kning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Det har ingen betydning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322619-wellbutrin-dose%C3%B8kning/#findComment-2673022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest obama Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Det har ingen betydning. betryggende å høre og takker så mye for raskt svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322619-wellbutrin-dose%C3%B8kning/#findComment-2673051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
redd&deppa Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hei Obama God erfaring med Wellbutrin? Bruker Efexor og vurderer å bytte til W. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322619-wellbutrin-dose%C3%B8kning/#findComment-2673506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hei Obama God erfaring med Wellbutrin? Bruker Efexor og vurderer å bytte til W. hei! Jeg har kun brukt Wellbutrin i vel en måned. Siste uken økt til 300 mg. Standarddose i Norge er 150 mg, men i de fleste andre land er 300 mg normal dosering 1 gang daglig om morgen. Det er nok litt tidlig å komme med en endelig konklusjon, men en ting er sikkert : Denne medisinen føler jeg virker helt annerledes på meg enn SSRI og SNRI ( har aldri fått effekt av de). Jeg er ikke trøtt, jeg har merket mer energi. Føler meg mer våken faktisk. Og så har jeg merket en slags indre ro....vanskelig å beskrive. Har brukt en del sobril i perioder, men merker at behovet for det er mindre nå. Ellers har jeg ikke merket noen bivirkninger. Jeg bruker også Rivotril mot sosial angst, og det kan nok ha gjort at jeg har opplevd mindre oppstartsproblemer som de fleste antidepressiva har. Indikasjon er først og fremst depresjon.....og det er det jeg bruker den for nå. Men jeg har også funnet artikler på nettet som sier at den også er like bra som Cipralex ved generalisert angstlidelse. Så langt har jeg derfor bare positivt å si om den. Hvorfor vil du bytte og hva ønsker du medisinen skal være til hjelp for? Ved ren depresjon med tiltaksløshet, håpløshet og mangel på glede tror jeg denne vil være et godt alternativ siden den ikke gir trøtthet, vektøkning eller seksuelle bivirkninger som mange andre medisiner. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322619-wellbutrin-dose%C3%B8kning/#findComment-2674046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
redd&deppa Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 hei! Jeg har kun brukt Wellbutrin i vel en måned. Siste uken økt til 300 mg. Standarddose i Norge er 150 mg, men i de fleste andre land er 300 mg normal dosering 1 gang daglig om morgen. Det er nok litt tidlig å komme med en endelig konklusjon, men en ting er sikkert : Denne medisinen føler jeg virker helt annerledes på meg enn SSRI og SNRI ( har aldri fått effekt av de). Jeg er ikke trøtt, jeg har merket mer energi. Føler meg mer våken faktisk. Og så har jeg merket en slags indre ro....vanskelig å beskrive. Har brukt en del sobril i perioder, men merker at behovet for det er mindre nå. Ellers har jeg ikke merket noen bivirkninger. Jeg bruker også Rivotril mot sosial angst, og det kan nok ha gjort at jeg har opplevd mindre oppstartsproblemer som de fleste antidepressiva har. Indikasjon er først og fremst depresjon.....og det er det jeg bruker den for nå. Men jeg har også funnet artikler på nettet som sier at den også er like bra som Cipralex ved generalisert angstlidelse. Så langt har jeg derfor bare positivt å si om den. Hvorfor vil du bytte og hva ønsker du medisinen skal være til hjelp for? Ved ren depresjon med tiltaksløshet, håpløshet og mangel på glede tror jeg denne vil være et godt alternativ siden den ikke gir trøtthet, vektøkning eller seksuelle bivirkninger som mange andre medisiner. Lykke til :-) Nei, hva jeg vil oppnå? Få dempet angsten, spesielt. Ikke bruke Vival, selv om jeg har et glass stående. Se litt lettere på tilværelsen. Ikke være så tung i kroppen, bli kvitt andre kroppslige plager som smerter i hode,nakke, skuldre (anspent hele tida). Føle meg bedre, ikke bli "lykkelig" - ref. "lykkepiller" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322619-wellbutrin-dose%C3%B8kning/#findComment-2674347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest obama Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Nei, hva jeg vil oppnå? Få dempet angsten, spesielt. Ikke bruke Vival, selv om jeg har et glass stående. Se litt lettere på tilværelsen. Ikke være så tung i kroppen, bli kvitt andre kroppslige plager som smerter i hode,nakke, skuldre (anspent hele tida). Føle meg bedre, ikke bli "lykkelig" - ref. "lykkepiller" Skjønner godt hva du mener. Den angsten er så knugende og vond. Prøver å unngå bruke de styggeste ordene for beskrivelse. Angst og depresjon går jo litt over i hverandre, vanskelig å skille hva som kom først. Ofte kan det være depresjon som til slutt utløser angsten.....og de kroppslige plagene er typisk for angst/depresjon. Wellbutrin er absolutt verdt å prøve. Men den er aktiviserende så det er mulig at hvis man har angst som hovedproblem, spesielt panikkangst så kan den kanskje ikke være den rette. Men mulig.....En kombinasjon med valium en periode, ihvertfall i starten de første ukene tror jeg er å anbefale. Det bruker jo jeg. Jeg så på et amerikansk forum for sosial angst der en skrev : "wellbutrin+rivotril" a success. En annen at rivotril alene gjorde han mer apatisk, mens wellbutrin alene var for stimulerende.....mens de to i lag var en "match made in heaven". Men nå vet vi jo at benzodiazepiner ikke er så "in" for tida, så det spørs om legen vil gå med på en sånn kombinasjon. Kanskje som siste utvei? Jeg har prøvd det meste, alle ssri, gruppeterapi, gått i langvarig terapi hos ulike psykologer. Blitt utredet osv. Nå håper jeg at jeg har funnet noe som fungerer for meg ihvertfall. Rivotril gjør utvilsomt det. Blir jeg avhengig vil det garantert komme medisiner i framtida som vil løse den problematikken.....kanskje litt flåsete sagt, men jeg mener hvorfor skal man lide så veldig. Syns det er mye pietistiske holdninger ute å går når det gjelder benzodiazepiner. De funker i det minste og er lite toksiske!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322619-wellbutrin-dose%C3%B8kning/#findComment-2674401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
redd&deppa Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Skjønner godt hva du mener. Den angsten er så knugende og vond. Prøver å unngå bruke de styggeste ordene for beskrivelse. Angst og depresjon går jo litt over i hverandre, vanskelig å skille hva som kom først. Ofte kan det være depresjon som til slutt utløser angsten.....og de kroppslige plagene er typisk for angst/depresjon. Wellbutrin er absolutt verdt å prøve. Men den er aktiviserende så det er mulig at hvis man har angst som hovedproblem, spesielt panikkangst så kan den kanskje ikke være den rette. Men mulig.....En kombinasjon med valium en periode, ihvertfall i starten de første ukene tror jeg er å anbefale. Det bruker jo jeg. Jeg så på et amerikansk forum for sosial angst der en skrev : "wellbutrin+rivotril" a success. En annen at rivotril alene gjorde han mer apatisk, mens wellbutrin alene var for stimulerende.....mens de to i lag var en "match made in heaven". Men nå vet vi jo at benzodiazepiner ikke er så "in" for tida, så det spørs om legen vil gå med på en sånn kombinasjon. Kanskje som siste utvei? Jeg har prøvd det meste, alle ssri, gruppeterapi, gått i langvarig terapi hos ulike psykologer. Blitt utredet osv. Nå håper jeg at jeg har funnet noe som fungerer for meg ihvertfall. Rivotril gjør utvilsomt det. Blir jeg avhengig vil det garantert komme medisiner i framtida som vil løse den problematikken.....kanskje litt flåsete sagt, men jeg mener hvorfor skal man lide så veldig. Syns det er mye pietistiske holdninger ute å går når det gjelder benzodiazepiner. De funker i det minste og er lite toksiske!! En roligere hverdag inni hodet og kroppen er det jeg ønsker. Terapi gir meg ikke det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/322619-wellbutrin-dose%C3%B8kning/#findComment-2674639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.