Gå til innhold

Psykisk avhengighet og SSRI

Anbefalte innlegg

Gjest Scaryscrew

Jeg har hatt kraftig opptrapping på cipralex. Nå går jeg på hele 20 mg. Merker at jeg er blitt bedre igjen og det er utrolig delig.

Samtidig så er jeg så redd for hva nå. Nå kan jeg vel ikke gå høyere opp i dose om de slutter å virke. Det er det som er så dumt med medisiner. De kan bli som den fjæren til dumbo hvor en lener seg for mye på den tilslutt og blir avhengig på en måte.

Redd for hva som skal skje når de slutter å fungere igjen. Jeg vet at mange ikke får hjelp av SSRI så jeg er vel heldig på den måten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322635-psykisk-avhengighet-og-ssri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har venninner som har brukt SSRI i flere ti-år. Ikke vær redd, de slutter ikke å virke. Kanskje må du øke dose i perioder med mye stress, forverring av depresjon/angst, men virkningen er der.

Mange takler livet mye bedre med disse medisinene, selv om de selvsagt ikke immuniserer deg imot motgang som alle må igjennom av og til. Men du står mye bedre "rustet."

Nyt det å ha det bra akkurat nå, prøv å sparke bort tanken på at ting -kan-kanskje- bli -verre igjen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...