Gå til innhold

Hvordan slutte med Seroxat

Anbefalte innlegg

Gjest Minalinaen

Jeg har gått på Seroxat 60 mg i ca. 1, 5 år for tvangslidelse. Skal nå trappe ned, men min fastlege er i perimsjon og vikaren ga meg denne planen for nedtrapping:

I 2 uker: 30 mg

I de to påfølgende ukene: 30 mg hver dag.

Deretter skulle vi snakkes igjen.

Er redd for å trappe ned for fort, så jeg hadde trodd jeg skulle ta bort 10 mg over lengre tid, altså ta 50 mg i noen uker, deretter 40 mg noen uker, osv.

Hva anbefales?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322655-hvordan-slutte-med-seroxat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

NHD har skrevet tidligere at en kan slutte med ca. 25 prosent av utgangsdosen pr måned, når det gjelder SSRI. Da tar det ca. tre måneder å slutte en behandling. Noen kjenner på kroppen at de trenger lenger tid, andre mindre. Lytt til kroppen din. Seroxat er vel ikke kjent for å være de letteste å slutte med, men også her blir det individuelt.

Prøver du dette er du i hvert fall ikke helt ute på viddene. Lykke til! Og kanskje NHD korrigerer litt hvis han kommer tilbake snart..

Nils Håvard Dahl, psykiater

Gå ikke lenger ned enn til 40 mg (antar du har 20 mg tabletter). Bruk 40 mg i en mnd.

Om dette gikk uten problemer, går du ned til 20 mg i en måned. Deretter 20 mg i en måned.

Om nedgangen fra 60 til 40 mg ble plagsom/problematisk, trapper du ned fra 40 mg med 10 mg hver måned.

Gjest Minalinaen

Gå ikke lenger ned enn til 40 mg (antar du har 20 mg tabletter). Bruk 40 mg i en mnd.

Om dette gikk uten problemer, går du ned til 20 mg i en måned. Deretter 20 mg i en måned.

Om nedgangen fra 60 til 40 mg ble plagsom/problematisk, trapper du ned fra 40 mg med 10 mg hver måned.

Tusen takk for svar! Er innstilt på å bruke lang tid på å slutte, kan jeg da bare bruke 50 mg en måned, for deretter 40 osv? Altså 10 mg mindre hver mnd? Veldig redd for bivirkn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...