Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Gjest Hun hoster...

Anbefalte innlegg

Gjest Hun hoster...

Saken er at jeg til helga skal på jobbreise, tilbake til "gamle tomter" hvor jeg og familien min har mange gamle venner. Har tenkt å ta med 2. klassingen min, slik at hun kan være hos sin tidligere bestevenninne.

De siste to dagene har imidlertid jentungen begynt å hoste og snørre litt. Ikke sånn hele tida, men hun har en ganske dyp hoste som (foreløpig) er "bløt", men den sitte altså ganske lang ned i brystet. Allmentilstanden forøvrig er helt fin, og det er ikke "tjukk grønnsnørr" som kommer ut av nesa.

Når jeg er på den jobben, har jeg ingen anledning til å gå fra. Jeg er "innesperret" fra fredag midt på dagen til søndag kveld, så om hun skulle bli syk(ere) under oppholdet kan jeg ikke spontant reise hjem med henne.

Reisa er også lang, lengre enn at pappan kan komme å hente også.

Argumentet mitt _for_ å reise er at hun har god allmentilstand og at hun gleder seg sinnsykt både til turen og oppholdet.

Argumentet mitt _mot_ å reise er at det vil være vondt for henne å ikke ha meg der om hun blir sykere, at reisa vil bli bare slitsom og at det vil være en stor belastning for de hun skal være hos (selv om de er supre mennesker, altså, det er ikke det).

Hva hadde du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste unger hoster og snørrer litt gjennom hele vinteren. Om allmenntilstanden er god ville jeg ikke nølt med å ta henne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satset på å dra, og ikke vurdert så mye mer fra eller til før siste kvelden. En begynnende forkjølelse på en onsdag, betyr vel som regel at man er over det verste på lørdag, etter min erfaring. Ikke ta sorgene på forskudd

mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sjekket nøye ut hva de hun skal besøke mener om saken, og forholdt meg til det. Noen ganger gjør det ingenting om det kommer en unge på besøk som er godt utstyrt med virus, mens andre ganger passer det dårlig.

Hvis de hun skal besøke ikke har noen motforestillinger, så høres hun ikke sykere ut enn at det mest sannsynlig går greit å være med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hun hoster...

Hadde sjekket nøye ut hva de hun skal besøke mener om saken, og forholdt meg til det. Noen ganger gjør det ingenting om det kommer en unge på besøk som er godt utstyrt med virus, mens andre ganger passer det dårlig.

Hvis de hun skal besøke ikke har noen motforestillinger, så høres hun ikke sykere ut enn at det mest sannsynlig går greit å være med :-)

Ja, jeg hadde tenkt å snakke med dem, "problemet" er bare at det i hovedsak er far i huset som er hjemme den helga, altså at de ikke er begge to - og da er det lett at det blir litt mye selv om de _sier_ ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hun hoster...

Jeg hadde satset på å dra, og ikke vurdert så mye mer fra eller til før siste kvelden. En begynnende forkjølelse på en onsdag, betyr vel som regel at man er over det verste på lørdag, etter min erfaring. Ikke ta sorgene på forskudd

mener

Det begynte for et par dager siden, og jeg greier ikke å vurdere om hosten blir bedre eller verre...

Den som hadde vært spådame, du!

Jeg heller mot det du sier, samt snakke med de hun skal være hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hun hoster...

De fleste unger hoster og snørrer litt gjennom hele vinteren. Om allmenntilstanden er god ville jeg ikke nølt med å ta henne med.

OK, jeg er kanskje bare litt i overkant bekymret for de hun skal være hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hos oss

Jeg ville gått til legen med henne for å få resept på en god hostesaft som virker (samt at man da får en sjekk på at det ikke er noe som krever ytterligere behandling).

Så ville jeg ringt dit hun skal være, og forklart situasjonen og hørt hva de synes.

Hvis de mener hun skal komme, og det ikke skaper problemer for dem hvis de feks må holde seg mer inne enn de hadde tenkt, ville jeg utstyrt henne (de voksne der hun skal være) med hostesaft og paracet og latt henne være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hun hoster...

Jeg ville gått til legen med henne for å få resept på en god hostesaft som virker (samt at man da får en sjekk på at det ikke er noe som krever ytterligere behandling).

Så ville jeg ringt dit hun skal være, og forklart situasjonen og hørt hva de synes.

Hvis de mener hun skal komme, og det ikke skaper problemer for dem hvis de feks må holde seg mer inne enn de hadde tenkt, ville jeg utstyrt henne (de voksne der hun skal være) med hostesaft og paracet og latt henne være der.

Jeg har Cosylan i kjøleskapet, så den skal være med uansett. Jeg lurer også litt på dette med lege, for å høre om det sitter noe i brystet, men jeg har jo ikke lyst til å høres helt hysterisk ut heller.

Og ja, jeg skal snakke med dem hun skal være hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte for et par dager siden, og jeg greier ikke å vurdere om hosten blir bedre eller verre...

Den som hadde vært spådame, du!

Jeg heller mot det du sier, samt snakke med de hun skal være hos.

God bedring til jenta di !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det lett litt rot i innleggene, for det er to tråder med samme overskrift.

det ser ut som om det ikke er et problem for folk, men jeg la også merke til dette sammentreffet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nå blir det lett litt rot i innleggene, for det er to tråder med samme overskrift.

Ja, må si jeg først stusset over mallets svar om host og snørr når jeg hadde andre tråden i tankene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hun hoster...

Beklager, jeg så ikke det andre innlegget når jeg skrev mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hun hoster...

det ser ut som om det ikke er et problem for folk, men jeg la også merke til dette sammentreffet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hun hoster...

Ja, må si jeg først stusset over mallets svar om host og snørr når jeg hadde andre tråden i tankene :-)

Beklager, jeg så ikke det andre innlegget da jeg skrev mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som ikke så innlegget ditt. Du skrev innlegget ditt 4 minutter før meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ingen ting å beklage! :-) Slik skjer - det var bare et pussig sammentreff, og det har tydeligvis ikke medført noen problemer for folk å skjønne hvilken tråd de er i. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...