Gjest babydillah Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Når syns dere det er passe for baby å ta sine dagslurer? Min baby trenger to lurer, har prøvd å hatt de i desse tidene: Står opp ca. 7, frokost ca. 8. Ca. kl 10 har hun første lur - da sover hun rundt en time og får lunsj når hun våkner. Så lur nr to i halv ett-tiden, sover 1-2 timer, får så fruktmos som mellommåltid, så middag i 16-1630-tiden og leggetid i 19-tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hvor gammel er babyn din?Min er litt over 11 mnd.Våkner 6 og får grøt halv syv..så en lur ca kl 9.Da sover hun vanligvis 2 timer. Lunch etterpå.Brød og en kopp melk.Så er det full fart til ca 1400. Da får hun middag og litt fruktdessert..og sover en time fra kl halv tre. Grøt kl 1800 og sengen kl 1900. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babydillah Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hvor gammel er babyn din?Min er litt over 11 mnd.Våkner 6 og får grøt halv syv..så en lur ca kl 9.Da sover hun vanligvis 2 timer. Lunch etterpå.Brød og en kopp melk.Så er det full fart til ca 1400. Da får hun middag og litt fruktdessert..og sover en time fra kl halv tre. Grøt kl 1800 og sengen kl 1900. :0) Ca. 10 mnd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babydillah Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hvor gammel er babyn din?Min er litt over 11 mnd.Våkner 6 og får grøt halv syv..så en lur ca kl 9.Da sover hun vanligvis 2 timer. Lunch etterpå.Brød og en kopp melk.Så er det full fart til ca 1400. Da får hun middag og litt fruktdessert..og sover en time fra kl halv tre. Grøt kl 1800 og sengen kl 1900. :0) Hun får fortsatt pupp da, vi står opp i seks halv syv tiden, hvor hun så får pupp, så barnehage fra 7-tiden, så får hun grøt der kl 8. Litt for å slippe så mye stress før jeg leverer henne, stress å måtte lage grøt og servere før vi drar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hun får fortsatt pupp da, vi står opp i seks halv syv tiden, hvor hun så får pupp, så barnehage fra 7-tiden, så får hun grøt der kl 8. Litt for å slippe så mye stress før jeg leverer henne, stress å måtte lage grøt og servere før vi drar. UFF..det må være strevsomt! Gruer meg alt..venter på plass. eller gikk overgangen til barnehage greit? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Det er umulig å svare på, det passer vel best når babyen viser tegn på at den er trøtt. Man må vel bare prøve seg fram litt hva som fungerer best. Han lille her sover tre lurer, ca 08.30, 11.30, og 14.30. Han sover vanligvis 1-1,5t. Men han er bare seks måneder da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til ettåring Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Syns en skal følge babyens behov. Plutselig er søvnbehovet endret også og babyen vil bare sove en eller to lurer og de er gjerne på helt andre tidspunkt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg tror de fleste babyer selv finner en rytme som passer for seg. Min baby på ni måneder har hatt disse rutinene i noen måneder nå: Stå opp alt fra kl. 4.30-8.00, ammes Frokost kl. 8-30-9 Lur ca. kl. 9.30, sover som regel til kl. 12 Lunsj når kommer inn Lur ca. kl. 14.30, sover som regel i 1,5 time Litt brød eller frukt når kommer inn Middag ca. kl. 18-19 (Vi bor i Danmark, og her spiser man middag (aftensmat) sent. Jeg liker ikke det og prøver å endre samboeren mot norskere vaner.) I seng kl. 19.30 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.