Gjest skolefølge Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (skriver dette både på Åpent, Småbarn og Tenåringer) Hva er passende betaling for en 8.klassing for å følge en 1.klassing til og fra skolen med buss, når de går på samme skole? Det vil antakelig bli 5 morgener og 3 ettermiddager i uken. 8.klassingen skal hente barnet på døren (bor 5 min fra) og gå til bussen 5 min unna, ta bussen i 10 min, derfra 10 min gange. De går altså på samme skole (grendeskole). Skal enten betale pr.gang eller pr uke. Er helt i villrede når det gjelder passende betaling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Tror jeg ville tenkt noe i retning 150-200 kr uken? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Dette blir jo ikke noe særlig ekstra jobb for 8. klassingen, samtidig som det sikkert er en god hjelp for deg. Jeg ville nok tenkt 15-20 kr. pr. gang. Altså 120-160 pr. uke. Kanskje du kan spørre 8. klassingen først? Om 8. klassingen ser for deg 50,- pr. uke så blir det sikkert kjempebra om du betaler 100:-) Om 8. klassingen ser for seg flere hundrelapper i uka så får du jo regne litt på hvor mye ekstratid han/ho bruker (kanskje 10 minutter pr. dag?) Med en timelønn på 90(som jo er veldig mye) så blir dette 15,- pr. gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Dette blir jo ikke noe særlig ekstra jobb for 8. klassingen, samtidig som det sikkert er en god hjelp for deg. Jeg ville nok tenkt 15-20 kr. pr. gang. Altså 120-160 pr. uke. Kanskje du kan spørre 8. klassingen først? Om 8. klassingen ser for deg 50,- pr. uke så blir det sikkert kjempebra om du betaler 100:-) Om 8. klassingen ser for seg flere hundrelapper i uka så får du jo regne litt på hvor mye ekstratid han/ho bruker (kanskje 10 minutter pr. dag?) Med en timelønn på 90(som jo er veldig mye) så blir dette 15,- pr. gang. Som du ser i den andre tråden om dette er det mange som påpeker at man ikke kan regne de samlede minutter det tar,- det er jo selve forpliktelsen som kommer til å "koste" for ungdommen. Alltid måtte dra rett hjem, ikke gå sammen og snakke med kameratene på veien osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Som du ser i den andre tråden om dette er det mange som påpeker at man ikke kan regne de samlede minutter det tar,- det er jo selve forpliktelsen som kommer til å "koste" for ungdommen. Alltid måtte dra rett hjem, ikke gå sammen og snakke med kameratene på veien osv. Joda, men noen ungdommer ser for seg enorme summer for lite jobb. Da er det greit å påpeke at dette er en liten jobb. Uansett synes jeg dette er en grei betaling:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Joda, men noen ungdommer ser for seg enorme summer for lite jobb. Da er det greit å påpeke at dette er en liten jobb. Uansett synes jeg dette er en grei betaling:-) Det er jo ikke en liten jobb så lenge det vil gå ut over ungdommens sosiale liv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det er jo ikke en liten jobb så lenge det vil gå ut over ungdommens sosiale liv. Gå utover ungdommes sosiale liv? Før skolen så tar det jo kun noen minutter. Etter skolen så vil han/ho ikke ha noe valg, men må reise rett hjem. Det er ikke akkurat en diger ofring for de fleste. Antagelig reiser han/ho direkte hjem de fleste dager alikevel. Hva synes du er grei betaling da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Gå utover ungdommes sosiale liv? Før skolen så tar det jo kun noen minutter. Etter skolen så vil han/ho ikke ha noe valg, men må reise rett hjem. Det er ikke akkurat en diger ofring for de fleste. Antagelig reiser han/ho direkte hjem de fleste dager alikevel. Hva synes du er grei betaling da? Før skolen kan det hende ungdommen overnatter hos venner. Da blir det fryktelig tungvint å reise hjem for å få 20 kr for å følge et barn til skolen. Ikke noe jeg vil anbefale mine barn å gjøre i alle fall - kunne aldri falle meg inn å spørre noen om en slik tjeneste heller. Etter skolen vil det være kjipt for ungdommen alltid å følge dette barnet hjem. Ikke kunne slå følge med venner som kanskje skal en annen vei, eller kunne prate fritt om ting som de er opptatt av.. Tror en slik ordning mer enn to dager i uken, på sikt vil medføre at ungdommen melder fra om at h*n er syk og ikke kan gjøre jobben. Forstår jo foreldrene til 1. klassingen. Men hadde kanskje bedt om 1-2 dager med denne ordningen, og ikke bedt om mer. Så får ungdommen de pusterom som er nødvendig, slik at h*n ønsker å slutte eller melder avbud i hytt og pine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Før skolen kan det hende ungdommen overnatter hos venner. Da blir det fryktelig tungvint å reise hjem for å få 20 kr for å følge et barn til skolen. Ikke noe jeg vil anbefale mine barn å gjøre i alle fall - kunne aldri falle meg inn å spørre noen om en slik tjeneste heller. Etter skolen vil det være kjipt for ungdommen alltid å følge dette barnet hjem. Ikke kunne slå følge med venner som kanskje skal en annen vei, eller kunne prate fritt om ting som de er opptatt av.. Tror en slik ordning mer enn to dager i uken, på sikt vil medføre at ungdommen melder fra om at h*n er syk og ikke kan gjøre jobben. Forstår jo foreldrene til 1. klassingen. Men hadde kanskje bedt om 1-2 dager med denne ordningen, og ikke bedt om mer. Så får ungdommen de pusterom som er nødvendig, slik at h*n ønsker å slutte eller melder avbud i hytt og pine. Jeg synes denne diskusjonen har tatt en feil vending. En ungdom har da ikke vondt av å ha faste plikter, og det kunne ikke falle meg inn å anbefale min tenåringsjente å takke nei til å tjene litt på en slik ordning. De få gangene iløpet av året hun overnatter hos venner før skoletid kan jeg telle på etpar fingre, og til vanlig kommer hun rett hjem fra skolen. Dette gjelder sikkert denne jenta også, ellers hadde hun nok ikke blitt spurt om en slik oppgave. Og jeg tar høyde for at hun kan si ifra selv om det blir for mye pes rundt det å følge barnet til og fra skolen. Hvis hun har en god dialog med barnets foreldre er det helt sikkert greit at hun innimellom sier ifra at i morgen passer det ikke pga ett eller annet. Hvor mye jeg ville betalt er jeg mer usikker på... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg synes denne diskusjonen har tatt en feil vending. En ungdom har da ikke vondt av å ha faste plikter, og det kunne ikke falle meg inn å anbefale min tenåringsjente å takke nei til å tjene litt på en slik ordning. De få gangene iløpet av året hun overnatter hos venner før skoletid kan jeg telle på etpar fingre, og til vanlig kommer hun rett hjem fra skolen. Dette gjelder sikkert denne jenta også, ellers hadde hun nok ikke blitt spurt om en slik oppgave. Og jeg tar høyde for at hun kan si ifra selv om det blir for mye pes rundt det å følge barnet til og fra skolen. Hvis hun har en god dialog med barnets foreldre er det helt sikkert greit at hun innimellom sier ifra at i morgen passer det ikke pga ett eller annet. Hvor mye jeg ville betalt er jeg mer usikker på... Jeg så heller ikke det store problemet her. Så da er det i hvert fall fler som tenker som meg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.