Gå til innhold

Forkjølelse og sinnsteming

Anbefalte innlegg

Gjest profile

Hei,

Når jeg blir forkjølet så pleier jeg å bli ganske nedfor. Jeg tenker veldig negativt og alt blir liksom tungt og vanskelig. Jeg klarer ikke å se noe mening eller framtid i å gjøre noe for jeg føler meg jo ikke bra og da blir alt jeg gjør farget av dette. Det er slik at jeg noen ganger tenker at det ikke er noe vits å leve vidre, jeg ser liksom ikke noe ende på sykdommen og tenker om jeg hadde hatt mulighet til å dø så hadde jeg vurdert dette istedet for å gjennomgå forkjølelsen. Det høres jo rart ut når jeg sier det i ettertid. Forkjølelse blir jo ikke regnet som noen alvorlig sykdom, og forhåpentligvis er en bedre etter noen dager. Så tenker jeg at så går det en tid så blir en nok rammet igjen, det er liksom ikke noe en gjennomgår en gang og er ferdig med men noe som nesten er en stadig trussel mot tilværelsen. Men når det pågår virker alt så sort.

Synspunkter?

Tror dere at forkjølelse og infeksjoner kan ha innvirkning på sinnstemingen, at depresjon kan være et symptom på forkjølelse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322706-forkj%C3%B8lelse-og-sinnsteming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette innlegget trodde jeg nesten var en spøk. Enten må du ha noen grusomme og hyppige forkjølelser, slik at du hele tiden går og hangler, ellers er jeg enig i at du trenger profesjonell hjelp.

Forkjølelser er tross alt en bagatell. Dette vet du nok selv, og det er kanskje ikke så dumt å jobbe med tankene dine og motstandskraften din.

Hvordan møter du andre utfordringer?

Jeg vet av erfaring, at blir jeg forkjølet eller det som er verre en, en influensa, så bli jeg veldig nedtrykt, og det kjennes et trykk i hodet, spesielt pannen, som om alt er trutnet helt til der. Dette kjente jeg ikke før da jeg ikke led av depresjon, da var det mer nedstemtheten som føltes verst. Men altså, nå kjenner jeg dette trykket i tillegg. Tror at en må ha lite å gå på, hvis en lider av depresjon, særlig hvis en ikke tar noe for depresjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...