Gumman Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Er det noen som har vært der? Er egentlig nokså lei av Sunwing Resorts (og Lollo og Bernie og Tre små bjørner) selv om konseptet er genialt, men så ble det det som passet best likevel i forhold til tur neste sommer.... Det ser jo veldig fint ut på bildene. Ser det er 8 km til Side, og lurer på om det betyr at resortet ligger langt unna butikker mv. Vil også gjerne høre hvordan det er med mat og små mager/sykdom der nede? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest side village Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Har ikke vært her, men har vært på Side Village (http://www.ving.no/hotel/hotelMaster.aspx?HotelId=9510&marketUnit=VN) Dette lå også noen kilometer fra Side, men helt greit å ta drosje inn dit, måtte det pga at Kumkøy sine minibanker var ramponert av mafian, og veksleboder må IKKE turister bruke, da får en seg en a-ha opplevelse når en kommer hjem å ser på bankutskriftene hvilke gebyrer de benytter seg av ..... Kumkøy hadde sitt lokalt sentrum, masse butikker. Da vi dro var vår minste 2 år, hun ble syk pga airconditionen i leiligheten og havnet på sykehuset der nede med halsbetennelse og påfølgende uttørking. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Har ikke vært her, men har vært på Side Village (http://www.ving.no/hotel/hotelMaster.aspx?HotelId=9510&marketUnit=VN) Dette lå også noen kilometer fra Side, men helt greit å ta drosje inn dit, måtte det pga at Kumkøy sine minibanker var ramponert av mafian, og veksleboder må IKKE turister bruke, da får en seg en a-ha opplevelse når en kommer hjem å ser på bankutskriftene hvilke gebyrer de benytter seg av ..... Kumkøy hadde sitt lokalt sentrum, masse butikker. Da vi dro var vår minste 2 år, hun ble syk pga airconditionen i leiligheten og havnet på sykehuset der nede med halsbetennelse og påfølgende uttørking. Takk for svar. Høres ikke helt lystelig ut med mafia, ramponering osv... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pegasus Royal!! Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hei - Vi har to ganger vært på Pegasus Royal med Nazar reiser. Barna ELSKER det. Våre er nå 5 og 8. Enormt stort basseng/vann/sklie anlegg - ligger rett på en flott strand og stor buffet. Prisene er helt til å leve med. Du får ikke noe kultur, men alt du trenger er innenfor området. Ingen ble syke hos oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sydentur=) Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Har bare en ting å si;supert hotell=) Var der i sommer. Er noen butikker i nærheten,og marked inne på hotellområde enkelte kvelden. Maten er fabelaktig,også for de små Det går gratis buss fra hotellet til stranden hver dag,flere ganger om dagen.Vi valgte å ta drosje når vi skulle på stranden,det kosta 40kr. Vi hadde en flott ferie på dette hotellet,og har lyst å reise tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Har bare en ting å si;supert hotell=) Var der i sommer. Er noen butikker i nærheten,og marked inne på hotellområde enkelte kvelden. Maten er fabelaktig,også for de små Det går gratis buss fra hotellet til stranden hver dag,flere ganger om dagen.Vi valgte å ta drosje når vi skulle på stranden,det kosta 40kr. Vi hadde en flott ferie på dette hotellet,og har lyst å reise tilbake. Takk for svar :-) Men hvorfor må man ha buss til stranden? Trodde dette resortet lå 250 meter fra stranden, jeg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest side village Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Har bare en ting å si;supert hotell=) Var der i sommer. Er noen butikker i nærheten,og marked inne på hotellområde enkelte kvelden. Maten er fabelaktig,også for de små Det går gratis buss fra hotellet til stranden hver dag,flere ganger om dagen.Vi valgte å ta drosje når vi skulle på stranden,det kosta 40kr. Vi hadde en flott ferie på dette hotellet,og har lyst å reise tilbake. Gratis badebuss hadde vi på Side Village også, vi brukte den hver dag kjempekjekt i varmen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hei - Vi har to ganger vært på Pegasus Royal med Nazar reiser. Barna ELSKER det. Våre er nå 5 og 8. Enormt stort basseng/vann/sklie anlegg - ligger rett på en flott strand og stor buffet. Prisene er helt til å leve med. Du får ikke noe kultur, men alt du trenger er innenfor området. Ingen ble syke hos oss. '' Du får ikke noe kultur, men alt du trenger er innenfor området. '' Not my cup of tea! Men nå var det jo heller ingen som spurte om min mening 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 '' Du får ikke noe kultur, men alt du trenger er innenfor området. '' Not my cup of tea! Men nå var det jo heller ingen som spurte om min mening Jeg må også ha noe å se på utenom et resort. Derfor er det uaktuelt med all inclusive, f.eks. Jeg vil både se noe historisk/kulturelt, spise på forskjellige restauranter og se noen andre mennesker enn andre charterturister. Mulig jeg har valgt feil sted..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg har riktignok ikke bodd på Sunwing Resort, men jeg har vært i Side. Dette var min første gang i Tyrkia, og jeg likte stedet godt. Fin strand, fine omgivelser, og mange fine butikker. Men forholdsvis dyrt til å være Tyrkia som jo er kjent for et lavt prisnivå. Jeg reiste med søsteren min som flere ganger har vært på andre reisemål i Tyrkia. Og hun, som hadde noe å sammeligne med, var veldig skuffet over at Side var svært dyrt og "turistisk" og mangler mye av sjarmen fra det "ekte" tyrkia. Hun forbinder Tyrkia med billig mat og shopping, pruting og markeds-boder. Men dette er det dårlig med i Side fordi gatemarkeder er forbudt. Dermed er shoppingen basert mere på "ordentlige" butikker, og prisnivået på varer er tilsvarende høyere. Skal du på kultur eller "shopping ferie" ville jeg nok valgt et annet reisemål enn Side. Men er du hovedsakelig ute etter sol og bad. kan det absolutt anbefales, selvom du antagelig betaler litt mere for ting der, enn andre steder i Tyrkia. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Side Village Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg har riktignok ikke bodd på Sunwing Resort, men jeg har vært i Side. Dette var min første gang i Tyrkia, og jeg likte stedet godt. Fin strand, fine omgivelser, og mange fine butikker. Men forholdsvis dyrt til å være Tyrkia som jo er kjent for et lavt prisnivå. Jeg reiste med søsteren min som flere ganger har vært på andre reisemål i Tyrkia. Og hun, som hadde noe å sammeligne med, var veldig skuffet over at Side var svært dyrt og "turistisk" og mangler mye av sjarmen fra det "ekte" tyrkia. Hun forbinder Tyrkia med billig mat og shopping, pruting og markeds-boder. Men dette er det dårlig med i Side fordi gatemarkeder er forbudt. Dermed er shoppingen basert mere på "ordentlige" butikker, og prisnivået på varer er tilsvarende høyere. Skal du på kultur eller "shopping ferie" ville jeg nok valgt et annet reisemål enn Side. Men er du hovedsakelig ute etter sol og bad. kan det absolutt anbefales, selvom du antagelig betaler litt mere for ting der, enn andre steder i Tyrkia. Side er så mangt Reisebyråene skriver Side, som igjen da omfatter turiststeder mange kilometer utenfor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Side er så mangt Reisebyråene skriver Side, som igjen da omfatter turiststeder mange kilometer utenfor. Jeg snakker selvsagt om selve "byen" Side. Det var i den vi bodde. Og selvom mange resorter ligger noen kilometer utenfor, så er jo Side nærmeste by / tettsted som man evt reiser inn til for å shoppe / gå ut å spise. De store resortene ligger jo som regel litt for seg selv.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sydentur Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Takk for svar :-) Men hvorfor må man ha buss til stranden? Trodde dette resortet lå 250 meter fra stranden, jeg? JADDA! Ser nå at det ikke var det hotellet vi var på...vi var på Side resort.....og da må man ha buss......Så da vet jeg lite om om hotellet......Side er en flått plass syntes jeg nå uansett....Bare husk en ting.Det er sant som vi fikk opplyst av reiseselskapet.Når du bestiller fiskemiddag,så be om eksakt pris før måltidet.4 voksne spiste fisk,og 2 barn kyllingnuggets.....regninga ble(pga mennene var stae,og ikke ville spørre pris) på over 1800 norske kr=(((( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.