Gå til innhold

Når mor er syk og alene med barna

waxo

Anbefalte innlegg

Jeg er syk med feber og slapphet på 3 dagen, den eldste ungen er syk, den mellomste tegner til å bli syk, mens minsten på 6 er i full vigør :-)

Kjenner at jeg ikke har all verden å by på, så om noen har tips til hva jeg kan engasjere han med mens vi venter på at formen skal bli bedre hadde det vært helt topp :-) PC føringen blir litt høy på ettermiddagene, det er jo ingen som orker å være med han ut, og ute alene liker han seg ikke spesielt godt.

Han finner fram litt leker og leker litt for seg selv, klipper og limer litt, men det blir raskt kjedelig når ingen har ork til å bli med.

Hva gjør dere andre når den som har omsorgen blir syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noe i veien for å bruke pc, dvd etc for å holde friske barn sysselsatt når den som har omsorgen for dem er syk?

''Er det noe i veien for å bruke pc, dvd etc for å holde friske barn sysselsatt når den som har omsorgen for dem er syk?''

Nei. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe i veien for å bruke pc, dvd etc for å holde friske barn sysselsatt når den som har omsorgen for dem er syk?

Nei, ikke noe i veien for det, men etter 3 dager begynner jo det å bli litt kjedelig også :-)

Jeg har brukt det over en lav sko denne uka, men nå føler jeg liksom alt er oppbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan ikke leke hjemme hos en venn?

Har ingen naboer, så det er så vanskelig å ta på sparket på en måte.

Han var heldig i går, da var det noen beseforeldre som steppet inn og fant på litt :-) I dag var det lang dag på skolen og da blir ikke ettermiddagen like lang som når skolen er ferdig litt over 12. I morgen håper jeg at jeg er et lite hakk bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere en barnevakt du kan bruke? Min erfaring er at det er veldig poppis med en barnevakt i ungdomsskolealder. De er store nok til å passe på en time eller to uten at det blir noen kostnad å snakke om. Om det ikke er en løsning på stående fot, kan det være lurt å etablere med tanke på senere behov.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer faren.. heldigvis har vi et godt samarbeid, så det er ikke noe problem å bytte om hvis en av oss blir syke. jeg orker ikke ta meg av en veldig aktiv unge når jeg er syk, dessuten er det lite moro for han å være hjemme når jeg er slakt..

Det har jo hendt selvsagt, og da har vi sett på film. Lagd vafler og kost oss på soafen under pleddet , og jeg har duppa av litt..

Kan han være hos faren sin så du får kommet deg og hvilt ut? Eller kan han være hos besteforelder, venninne, tante, onkel? Det beste er å krype under dyna og sove ut så du blir frisk.. det drøyer og drøyer når du ikke får hvilt skikkelig..

God bedring da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Er det noe i veien for å bruke pc, dvd etc for å holde friske barn sysselsatt når den som har omsorgen for dem er syk?''

Det synes jeg absolutt ikke, men noen barn (som mitt) trenger mye fysisk aktivitet, og selv om de elsker TV og PC, blir de misfornøyde og ampre av kun å holde på med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Går ikke 6-åringen på skole og SFO?

Om han bare går på skole ville jeg antakelig ringt foreldrene til noen klassekamerater som heller ikke går på SFO og spurt om de kunne ta med gutten hjem.

Men her vi bor går stort sett alle på SFO, så det ville ikke vært så greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det synes jeg absolutt ikke, men noen barn (som mitt) trenger mye fysisk aktivitet, og selv om de elsker TV og PC, blir de misfornøyde og ampre av kun å holde på med dette.

ups, skulle under Orios innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går ikke 6-åringen på skole og SFO?

Om han bare går på skole ville jeg antakelig ringt foreldrene til noen klassekamerater som heller ikke går på SFO og spurt om de kunne ta med gutten hjem.

Men her vi bor går stort sett alle på SFO, så det ville ikke vært så greit.

Her og går nesten alle på SFO, heldigvis er jeg mer i farta i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer faren.. heldigvis har vi et godt samarbeid, så det er ikke noe problem å bytte om hvis en av oss blir syke. jeg orker ikke ta meg av en veldig aktiv unge når jeg er syk, dessuten er det lite moro for han å være hjemme når jeg er slakt..

Det har jo hendt selvsagt, og da har vi sett på film. Lagd vafler og kost oss på soafen under pleddet , og jeg har duppa av litt..

Kan han være hos faren sin så du får kommet deg og hvilt ut? Eller kan han være hos besteforelder, venninne, tante, onkel? Det beste er å krype under dyna og sove ut så du blir frisk.. det drøyer og drøyer når du ikke får hvilt skikkelig..

God bedring da..

Faren bor her, men er på jobb i et annet land :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...