Gå til innhold

sopp?

Gjest ikke akkurat småbarnsrelatert men..

Anbefalte innlegg

Gjest ikke akkurat småbarnsrelatert men..

Har bortimot kløe i underlivet hele tiden (har blitt verre og verre etter hver fødsel). I tillegg klør jeg mye i øynene og nesten hver kvel har jeg noen hvitaktige små klumper (størknet væske?) på øyenvippkanten på det ene øyet som jeg kan plukke bort. Nå ser jeg at jeg har mistet mye øyenvipper på det stedet også, så det er tomrom akkurat der.

kan dette være sopp? noe jeg kan gjøre? smører meg med canesten nedentil ganske ofte.. (klør mest utenpå ikke inni). Bruker ikke såpe ved vask og parfymefritt vaskepulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sverger til grønnsåpevann jeg! Bland grønnsåpe med lunket vann i en bolle når du dusjer, og vask deg med det.. Ikke skyll etterpå. Det rådet fikk jeg av overjordmor etter fødsel for renselse.. har brukt det flere ganger senere ved litt kløe, svie eller plager.. over etter tre dager max. :)

Øynene vet jeg lite om.. kan ikke være øyekatarr da? Det er jo gul/grønt verk da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til grønnsåpevann jeg! Bland grønnsåpe med lunket vann i en bolle når du dusjer, og vask deg med det.. Ikke skyll etterpå. Det rådet fikk jeg av overjordmor etter fødsel for renselse.. har brukt det flere ganger senere ved litt kløe, svie eller plager.. over etter tre dager max. :)

Øynene vet jeg lite om.. kan ikke være øyekatarr da? Det er jo gul/grønt verk da men..

Grønnsåpe i underlivet ved kløe..? Ville jeg ikke gjort, altfor høy pH, og det vl i så fall gi god grobunn for sopp. Mot infeksjon blir noe annet, men man bør nesten vite hva man behandler ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sopp i underlivet hjelper ikke bare salve, du må kjøpe vagitorier på apoteket. (Å ta en soppkur selv om du ikke har sopp, har ingenting å si.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men grønnsåpen samler jo bakteriene og de vil en jo ha bort? Må vel skylle etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...