Gå til innhold

kan zyprexa forårsake lavt stoffskifte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Signaturløs

Ingrid Melle het hun, men det hun skriver i denne artikkelen er ikke helt det jeg sa. Hun skriver: "...det er mistanke om at både dette medikamentet (Olanzapin) og muligens flere første og andregenerasjonspreparater - kan gi økning i fettstoffer i blodet og gi risiko for hjerte kar sykdommer (Birkenaes et al. 2008)...."

Hvis du virkelig vil finne ut av dette, ville jeg søkt opp artikkelen til Birkenaes på Google scholar.

Mvh

Gjest Signaturløs

Poster mye her nå men, måtte bare lese en del om det. Du kan jo finne dette på nett du også, men legger ved en link her. Og så kunne du, nederst på siden laste ned avhandlingen også.

http://www.forskning.no/artikler/2008/september/194309

God lesing. :-)

Annonse

Gjest Signaturløs

Takker for info, utrivelig lesning det der. Jeg har lenge hatt lyst til å slutte med zyprexa.

Kanskje du har krav på ekstra oppfølging fra en lege som er ekspert på slike ting? For å få rettet opp i det? Ellers kan man påvirke stoffskiftet på andre måter også, men du burde få spesiell oppfølging. Det at man er klar over noe, gjør jo at det kanskje er mulig å gjøre noe med det. Så det trenger ikke være så deprimerende, selv om det ikke akkurat er oppløftende. Det trenger jo ikke å være årsaken heller, eller gjelde for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...