Gå til innhold

barnebursdag og begynt i ny barnehage?

Spirello

Anbefalte innlegg

Vi flytter i april, og jeg har søkt om å få gutten min i barnehage der vi flytter. Foreløpig er det fult, men jeg regner med han får plass senest i august, ved oppstart da mange barn går ut og begynner på skolen.

Poden blir 4 år i sommer, og da har jeg tenkt til å ha hans første barnebursdag. Lurer jo på mye rart da, sånn som om han burde ha selskap med de han går i barnehage med nå, eller vente til han begynner i ny barnehage og invitere dem for å bli bedre kjent? er folk kanskje skeptiske til å sende barn i bursdager til barn som er helt nye, med foreldre de ikke kjenner? Hvis han f¨r plass med en gang vi flytter blir det jo barna i den nye barnehagen så klart. men grubler over masse snåle spørsmål for tiden :) Det er jo lenge til da..

Hvordan har dere gjort det da? Invitert hele avdelingen eller bare gutter eller jenter? Jeg vil invitere begge kjønn, men kommer jo an på hvor mange barn det er da.. I han avd. nå er det 20 barn, og det er litt vel mange.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er en kjempelur ide å invitere de nye barna, spesielt med tanke på å bli kjent. Kan ikke tenke meg at noen er skeptisk, det er jo ofte man ikke kjenner de andre godt i barnehage eller skole. Evt kan du ha to bursdager, en for de gamle og en for de nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Da datteren vår ble 4 år hadde hun gått i bhg ca et halvt år. Hun ønsket kun å invitere de to hun kjente best, og det syntes jeg i grunnen var greit. Nå inviteres alle jentene på hennes avdeling, i tillegg til andre venninner. Når den tid kommer kan du spørre han hva han ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal invitere barn i bursdag for at han skal bli kjent med dem. Se det an når bursdagen kommer, og inviter de som det da er naturlig å ha selskap med. Hvis dere får vite i god tid at han skal f.eks. bytte barnehage i august, kan dere heller prøve å bli kjent med etpar gutter på samme alder / avdeling i løpet av sommeren - treff dem på en lekeplass eller noe sånt. Jeg synes det blir litt mye å gå rett på full bursdag.

Når det gjelder foreldrenes eventuelle skepsis, tror jeg det kommer mest an på hvordan ungen deres er. Jeg hadde gladelig sendt junior til hvem som helst, for han var åpen for å gå i bursdag til hvilken som helst jevnaldrende gutt i landet :-) Datteren min derimot, hadde nok ikke gått i selskap til noen hun ikke kjente relativt godt fra før, og da hadde jeg ikke insistert på det, heller (ikke minst av hensyn til vertskapet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville feiret før sommeren og invitert de han da går i barnehagen med og som han kjenner best. Men jeg tror sikkert ingen har problemer med å sende barna i bursdag til et nytt barn, så hvis det passer best å ta det etter sommeren går nok det også bra.

Vi har stort sett invitert alle på avdelingen i samme årskull, både gutter og jenter, det blir omtrent passe mengde barn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok ventet med feiringa til han var i gang i den nye barnehagen sin. En fin anledning for han til å få nye venner med hjem , og for dere som foreldre til å kunne treffe andre foreldre.

Dere kan fint invitere noen jenter og noen gutter, av de han leker mest med. Om dere holder dere under halvparten så kan ingen føle seg utestengt. Man utelukker ikke en eller to fra feiring. Invitasjoner leveres privat:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For barnets del ville jeg bedt de han kjenner i fra før av og heller invitert de nye barna neste år.

Slik gjorde vi det for noen år siden også.

Flyttet rett før jenta ble 4 år og hadde barnebursdagsselskap som en siste felles sammenkomst med gamle bhg. venner før vi flyttet.

Så da hun hadde sin egentlige bursdag, feiret vi med familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...