Gjest propell1 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Min mann har to barn fra før, de bor 50 % hos oss, de er 8 og 12 år. Vi har aldri hatt råd til å bo i barnas skolekrets (moren valgte å flytte dit) men har alltid bodd i nærheten og slik at barna enkelt kan komme seg fram og tilbake. Moren har ikke lenger råd til å bo der og skal nå flytte ut av skolekretsen. Mannen min bønnfalt henne om å kjøpe noe i nærheten av oss, da ville barna kunne oppleve å bo på ett sted hele tiden, ha alle vennene i nærheten uansett og en enkel hverdag, noe de ikke har hatt siden skillsmissen. Men da smalt mora tilbake at han kun var egoistisk! Det hun har valgt å gjøre er å kjøpe en bolig ikke så langt fra oss men et godt stykke fra skolekretsen. Hun akter å holde barna på den samme skolen som i dag, dvs at begge barna må belage seg på buss/bane HVER ENESTE DAG, ikke bare annenhver uke som de har måttet gjøre til nå. Barna vil ikke bo i nærheten av venner hverken hos moren eller hos oss, hvis de vil finne på noe så må det alltid planlegges, de kan ikke bare spontant finne på noe med vennene, aldri ta følge med vennene til skolen. Er barna virkelig tjent med dette?!?! Den eldste er snart selvstendig og klarer å komme seg mer og mer rundt på egenhånd, men jeg tenker spesielt mye på den yngste. Hun "mister" på en måte barndommen sin føler jeg, selv var jeg jo alltid ute og lekte med vennene mine i nabolaget. Begge barna er lett overvektige noe moren stadig stresser over, nå blir det jo bare enda mindre bevegelse!! Kjenner at jeg blir utrolig sint og frustrert av å måtte stå på sidelinjen og se på dette her. Mannen min har gitt opp, ekskona nekter å samarbeide, hun nekter å møte på fvk (det er jo frivillig, så ingen kan kreve det av henne) og hun sier rett ut at mannen min ikke har noe han skulle ha sagt vedr. hennes valg rundt barna. Hvordan kan hun som mamma mene at hun gjør det beste for barna sine?!?! Skulle ønske noen kunne gi henne et realt slap in the face!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg forstår veldig godt at hun ikke vil la 12-åringen skifte skole nå før han begynner på ungdomskolen. Når det gjelder 8-åringen ville jeg nok skiftet skole, men dette får du ikke gjort noe med. Dette må foreldrene diskutere seg imellom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.