Gå til innhold

Må bare skryte litt av 6 åringen

waxo

Anbefalte innlegg

I en god stund har vi slitt og jobbet med raserianfall, og det har vært tøffe tak innimellom.

Nå virker det som det vokser fram en ny gutt her i huset.

Han er så STOR!!!!

Ber om å få hjelpe til, med rydding,vasking,klær og alt mulig. Er velvilligheta selv. Blid og fornøyd, hopper,danser og ler.

Har en humor som virkelig er helt nydelig.

Han har også fått et språk som er så veslevoksent så jeg blir helt matt :-)

Så en liten historie fra tidligere i dag da telefonen ringte.

Gutten tok den, snakket en liten stund før han høflig spør:

"Er du en selger?"

En liten pause, så sier han i en innmari hyggelig tone:

" Du skjønner, vi skal ikke kjøpe noe vi vettu"

Så kommer han tilbake til meg og sier: " Hørte du hvor koselig jeg snakka med den dama eller mamma?

Godt fornøyd med seg selv :-)

Gode perioder er deilig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Så koselig lesing :o) Jeg husker godt innleggene om mer slitsomme perioder. Det er mange som sier at barnet blir utrolig harmonisk etter den såkalte 6 års-trassen. Håper det er det du ser begynnelsen av nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! La ham fortsette å ta telefonen når det er telefonselgere! :-D

He he, ja, det blir helt klart hans faste plikt etter dette :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig lesing :o) Jeg husker godt innleggene om mer slitsomme perioder. Det er mange som sier at barnet blir utrolig harmonisk etter den såkalte 6 års-trassen. Håper det er det du ser begynnelsen av nå :)

Ja, det bidrar iallefall til en mye mer positiv sirkel :-)

utrolig deilig å se at det vokser fram en stor gutt :-)

Var på samtale på skolen denne uka, og alt går veldig bra der. Som læreren sa er han utrolig moden i noen områder og lite moden i andre, så han svinger nok litt :-)

En annen ting han har blitt veldig flink til i det siste er å si i fra hvis han føler seg urettferdig behandlet her hjemme. Da kommer det gjerne noe sånn som " hvorfor er du så streng med meg nå da mamma?" Så da legger han jo veldig opp til en dialog og ikke krangel :-)

Er en veldig fornøyd mamma om dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ja, det bidrar iallefall til en mye mer positiv sirkel :-)

utrolig deilig å se at det vokser fram en stor gutt :-)

Var på samtale på skolen denne uka, og alt går veldig bra der. Som læreren sa er han utrolig moden i noen områder og lite moden i andre, så han svinger nok litt :-)

En annen ting han har blitt veldig flink til i det siste er å si i fra hvis han føler seg urettferdig behandlet her hjemme. Da kommer det gjerne noe sånn som " hvorfor er du så streng med meg nå da mamma?" Så da legger han jo veldig opp til en dialog og ikke krangel :-)

Er en veldig fornøyd mamma om dagen :-)

Jeg synes det er utrolig flott når de kan fortelle om urettferdigheter og misnøye på en skikkelig måte. Sønnen min er også det mest krevende av mine på mange måter, men han er en mester i å ta opp ting på en måte der jeg ser alvoret med en gang.

Som du sier er det viktig å se alt det positive, for det kan en bruke senere for å få fram enda mer positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at han er blitt mer harmonisk! Husker godt innleggene dine med spørsmål om raserianfall etc. Bra dere har jobbet dere gjennom mye av det og ser at det virker!

Min yngste som akkurat har fylt 7 er inne i en fin periode også. Tror det har mye å gjøre med at hun har funnet seg ei god venninne i klassen og begynner å bli vant til rutinene på skole og SFO. Det er mye mindre sutring og grining enn for et halvår siden ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at han er blitt mer harmonisk! Husker godt innleggene dine med spørsmål om raserianfall etc. Bra dere har jobbet dere gjennom mye av det og ser at det virker!

Min yngste som akkurat har fylt 7 er inne i en fin periode også. Tror det har mye å gjøre med at hun har funnet seg ei god venninne i klassen og begynner å bli vant til rutinene på skole og SFO. Det er mye mindre sutring og grining enn for et halvår siden ihvertfall!

Deilig å se det gå framover :-)

Ungene synes nok også det er deilig trur jeg :-)

Og ja, det har vært noen prøvelser det siste året, og det er veldig godt å kunne gi MANGE gode tilbakemeldinger til gutten hver dag :-)

Han har blitt så veldig mye flinkere til å sette ord på ting og det hjelper nok en masse for han også.

For ikke å snakke om hvor lett det er å nå inn til han hvis det skulle vrenge seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...