Gå til innhold

Hva er livsglede og hva er mani?

Anbefalte innlegg

Er bipolar og har trappet ned seroqueldosen til det halve. Kjenner at jeg er mer opplagt og har mer energi og glede. Håper jeg da. For det er vanskelig å vite hva som er naturlig energi og hva som er en begynnende mani. Det er så lenge siden jeg har kunnet kjenne på dette uten at det har vært en mani. Grensene er tynne, synes jeg. Noen dager kjenner jeg motoren setter igang inni meg og jeg klarer ikke roe meg og sover dårlig. Men jeg tvinger meg til å ikke stå opp grytidlig og sette i gang. Har også dager, som i dag, hvor jeg har late dager med lesing og film og hvor jeg ikke har styrt rundt i huset og ordet og fikset. Men nå i kveld, finner jeg ikke roen og søvnen. Det kribler inni meg. Har tatt en rivotril og håper jeg kan roe meg ned og sovne snart. Har også tatt mye initiativ til sosial omgang. Føler jeg har så mye å ta igjen.

Men hva er hva? Lønner det seg kanskje å tvinge meg selv til å ta det rolig? Det er så godt å kjenne livslysten og energien igjen. Men det er jo sånn maniene har begynt også... :-P

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322840-hva-er-livsglede-og-hva-er-mani/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...