Gå til innhold

Psykiatrisk vurdering

Anbefalte innlegg

Gjest sebraenn

Jeg greier ikke arbeidet mitt tilstrekkelig og skal forsøke å

omskoleres via nav. Det er hodet mitt det er noe galt med.

Psykiater står for tur for å sikre dokumentasjon.

Hvor langt ned i dybden pleier dem å gå for å skaffe dokumentasjon? Pleier dem å forvente at hele sjela ligger dokumentert på bordet?

Og: Hvorfor har folk så store vanskeligheter med å tro på en når

en forteller om opplevelser, når vi lever i en verden hvor det finnes mennesker som kan gå uprovosert frem og skjære hodet av noen på en buss ?

Har du noen tanker om det NHD ?

Jeg forstår ingenting lenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322846-psykiatrisk-vurdering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Skjønner din bekymring. Nei, ikke hele sjelen,- vel en dyktig behandler vil aldri forlange det. Husk at du kan si nei, du kan sette grenser, men det er viktig at du åpner opp for hva du konkret strever med, hva du tror kan hjelpe deg videre. Dersom du snakker om en psykiater/psykolog uttalelse så pleier ikke dette ta mer enn èn eller to timer og du skal mer gi enn oversikt over hva du mestrer/ikke mestrer, enn så veldig mye graving i fortid.

Ang dette med å tro på hva klienten sier så vet jeg ikke helt hva jeg skal svare. Å møte klienten med respekt for vedkommendes situasjon og opplevelse av sin egen situasjon bør være en selvfølge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...