AneM1365380603 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hmm, når du snakker om venninner, så har jeg ei som har ei datter på snart 4. Det er jo langt mellom hennes og mi i alder, men jeg kan jo alltids snakke med henne... Fikk en del babyutstyr av henne da jeg var gravid, og det har slumpet en penkjole her og der etterpå. I gjengjeld har vi innimellom kjøpt en pakke til hver av ungene hennes. Hun kjøper mye kose klær også, så det hadde vært flott:-) På finn.no lå det en gang en annonse der en mamma søkte etter noen som ville arve klær etter hennes to barn:-) Du kunne jo gjøre det samme...? Jeg kan kanskje gjøre det Før det venter jeg på en tilbakemelding fra en annen venninne. Hun kjenner en alenemor som arver jenteklærne hennes. Hun skal spørre om hun trenger gutteklær også Det hadde vært kjekt om noen kunne arve det. Hun har en sønn som er et par år yngre enn sønnen min. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Ja, akuratt sånn er det om man vil ha sandaler på sommern også. Helt håpløst og finne den man vil ha, i riktig strl. Så mitt råd er kjøp tidlig. Håper du finner en vinterjakke. Jeg har dessverre ingen å tilby deg ;-( Lykke til videre i jakten He he, takk:-) Ja man skal være tidlig ute, men samtidig ikke FOR tidlig! Jeg blei nettopp frarådet å kjøpe vinterstøvler for neste vinter på salg nå, men jeg bør vel se etter dem i august da...? Håpløst opplegg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Vi arvet mye da ungene var mindre, men nå er det en del år siden, dessverre. ( Jeg liker å holde på med tøy. Når venninna mi får klær er det alltid vasket og merket med hennes eldste datters navn. (Hun går i bhg) Sist gang hadde jeg glemt å merke det ene plagget, og da måtte hun kommentere det. Hun sa at hun var bortskjemt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Ja det hadde vært innmari kjekt! Ville jo gitt noe tilbake innimellom, men man slipper veldig billig unna likevel... Hmm, tror jeg må prate litt med ei venninne som har ei som er en del eldre enn mi. Nabogutten min arver etter Guttungen og en annen nabogutt på omtrent samme alder. Moran hans sa her om dagen at hun hadde ikke kjøpt et eneste plagg til sønnen på flere år, med unntak av boxere og sokker. Det er faktisk veldig hyggelig å se at klærne blir brukt, asså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg kan kanskje gjøre det Før det venter jeg på en tilbakemelding fra en annen venninne. Hun kjenner en alenemor som arver jenteklærne hennes. Hun skal spørre om hun trenger gutteklær også Det hadde vært kjekt om noen kunne arve det. Hun har en sønn som er et par år yngre enn sønnen min. Det er mange der ute som kunne trenge å spare noen kroner på den måten ja, og da er det veldig unødvendig å kaste det! Eller lagre det til det blir møllspist... Jeg husker i hvert fall at jeg syntes det var nesten rørende å lese annonsen hennes, for hun skrev om at hun selv hadde god råd, og kjøpte mye fine klær til sine to barn. Men at hun visste hvordan det var å ikke ha penger, og derfor søkte hun etter mennesker i en vanskelig livssituasjon som hun kunne hjelpe. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Nabogutten min arver etter Guttungen og en annen nabogutt på omtrent samme alder. Moran hans sa her om dagen at hun hadde ikke kjøpt et eneste plagg til sønnen på flere år, med unntak av boxere og sokker. Det er faktisk veldig hyggelig å se at klærne blir brukt, asså. ''Det er faktisk veldig hyggelig å se at klærne blir brukt, asså. :)'' Ja! ) Snuppas lille kusine går stadig omkring i Snuppas fravokste gensere, bukser, skjørt og kjoler. Selv strømpebukser og sokker som er hele har jeg sendt videre, mora er like fornøyd med alt, det er jo ren forbruksvare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 He he, takk:-) Ja man skal være tidlig ute, men samtidig ikke FOR tidlig! Jeg blei nettopp frarådet å kjøpe vinterstøvler for neste vinter på salg nå, men jeg bør vel se etter dem i august da...? Håpløst opplegg! Det er forskjell på klær og sko. Sko MÅ passe på foten, klær kan godt være både litt store og litt små uten at det går ut over helsa. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Nabogutten min arver etter Guttungen og en annen nabogutt på omtrent samme alder. Moran hans sa her om dagen at hun hadde ikke kjøpt et eneste plagg til sønnen på flere år, med unntak av boxere og sokker. Det er faktisk veldig hyggelig å se at klærne blir brukt, asså. Det tror jeg nok! Har vurdert det samme selv, men siden vi har lyst på en til, vil vi vente og se om det også blir jente... Dessuten er det vel ikke fra 0 til 1 år folk har mest manko på klær, da pleier det å vanke mye fra familie og venner! Det er alltid koselig å føle at man hjelper til litt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 ''Det er faktisk veldig hyggelig å se at klærne blir brukt, asså. :)'' Ja! ) Snuppas lille kusine går stadig omkring i Snuppas fravokste gensere, bukser, skjørt og kjoler. Selv strømpebukser og sokker som er hele har jeg sendt videre, mora er like fornøyd med alt, det er jo ren forbruksvare. Det er fort gjort å bli grønn av misunnelse på dem som arver slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det er forskjell på klær og sko. Sko MÅ passe på foten, klær kan godt være både litt store og litt små uten at det går ut over helsa. ) Sant sant, bare kjedelig å kjøpe himmelstor vinterjakke i str 92 nå, som er for liten innen vinteren kommer neste år... Dessuten nevnte hun nettopp dette med sandaler - at det er umulig å få tak i når det faktisk er sesong. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det er mange der ute som kunne trenge å spare noen kroner på den måten ja, og da er det veldig unødvendig å kaste det! Eller lagre det til det blir møllspist... Jeg husker i hvert fall at jeg syntes det var nesten rørende å lese annonsen hennes, for hun skrev om at hun selv hadde god råd, og kjøpte mye fine klær til sine to barn. Men at hun visste hvordan det var å ikke ha penger, og derfor søkte hun etter mennesker i en vanskelig livssituasjon som hun kunne hjelpe. :-) Godt noen tenker slik også For meg er det også snakk om å bli kvitt ting som lagrer seg, som vi ikke trenger/har plass til. Det er en glede å sende det bort Så er det så kos når venninna mi sender bilder av snuppene i klærne fra oss ) Jeg kjenner ingen smågutter som kan arve etter sønnen vår. Barna mine har mange slektninger, men det er enten store gutter eller masse småjenter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 kjempeirriterende, men hva med å kjøpe på en eller annen webshop? Det er jo ikke så lang leveringstid hvis man kjøper ting på nettet i dag. Jeg kjenner ikke så mange webshops med barneklær, men det vet jeg at det er mange andre her inne som gjør! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det er fort gjort å bli grønn av misunnelse på dem som arver slik. Kjenner det stikker litt selv jeg;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 kjempeirriterende, men hva med å kjøpe på en eller annen webshop? Det er jo ikke så lang leveringstid hvis man kjøper ting på nettet i dag. Jeg kjenner ikke så mange webshops med barneklær, men det vet jeg at det er mange andre her inne som gjør! Pøhh, der er det bare shorts og bikinier! Håpløst;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Godt noen tenker slik også For meg er det også snakk om å bli kvitt ting som lagrer seg, som vi ikke trenger/har plass til. Det er en glede å sende det bort Så er det så kos når venninna mi sender bilder av snuppene i klærne fra oss ) Jeg kjenner ingen smågutter som kan arve etter sønnen vår. Barna mine har mange slektninger, men det er enten store gutter eller masse småjenter. Hvor gammel er gutten din? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Pøhh, der er det bare shorts og bikinier! Håpløst;-) Kjipt at butikkene altid skal være så mye på forkant med alt, ender vel med at vi går i bikini i januar og boblekåper! i juli... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Godt noen tenker slik også For meg er det også snakk om å bli kvitt ting som lagrer seg, som vi ikke trenger/har plass til. Det er en glede å sende det bort Så er det så kos når venninna mi sender bilder av snuppene i klærne fra oss ) Jeg kjenner ingen smågutter som kan arve etter sønnen vår. Barna mine har mange slektninger, men det er enten store gutter eller masse småjenter. Ja klart for de fleste er det nesten en tjeneste tilbake, for en har ikke mulighet til å lagre alt! Pluss at det varmer litt i hjertet da, når en liksom har gjort noe fint for noen - og det helt uten at det har kostet oss en kalori;-) Men jeg tror altså ikke det skal være noe problem å finne noen som kan arve etter sønnen din! Det må jo være noens høyeste drøm! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Sant sant, bare kjedelig å kjøpe himmelstor vinterjakke i str 92 nå, som er for liten innen vinteren kommer neste år... Dessuten nevnte hun nettopp dette med sandaler - at det er umulig å få tak i når det faktisk er sesong. Jeg mente ikke å kjøpe år i forveien, bare for og ha sagt det, men gjerne på starten av sesongen. Sandaler bruker poden forresten hele året, han bruker dem som tøfler i barnehagen, regner med di som passer med sokker nå, vil passe uten sokker til sommern, men man vet aldri helt hvor flaks man har :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Kjipt at butikkene altid skal være så mye på forkant med alt, ender vel med at vi går i bikini i januar og boblekåper! i juli... Ja hvis man ikke er veldig forutseende, så er man nok nødt til det! I hvert fall barna... Voksne har de nemlig masser av jakker til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg mente ikke å kjøpe år i forveien, bare for og ha sagt det, men gjerne på starten av sesongen. Sandaler bruker poden forresten hele året, han bruker dem som tøfler i barnehagen, regner med di som passer med sokker nå, vil passe uten sokker til sommern, men man vet aldri helt hvor flaks man har :-D Ahh, det er nok en løsning for datteren min også, når hun skal i barnehage! Hun blir så fort klam i føttene, så hun bør ha litt lufting. Smart! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.