Anonym 82 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Du lærer det der etter hvert. Jeg forsto det den sommeren datteren min var nesten to år. Da det endelig ble litt varmt, var sommeren "over" i butikkene. Det er en grunn til at det er tråder her om votter og utedresser tidlig på høsten. Det er ikke bare at DOL-mødrene er hysteriske planleggere. Håper du finner en jakke. Takk, nå skal Lotte sende meg noen bilder av ting hun har liggende, så kanskje jenta mi skal få seg ei jakke;-) At butikkene startet med vårklærne tidlig har jeg jo alltid visst, men at de da solgte ut alt av vintervarer - det overrasket meg! Ja ja, nybegynnertabbe;-) Kommer sterkere tilbake neste sesong! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Takk! Men nå er jeg liksom i gang da - har fikset meg en adresse til og greier. Men så dukker jo rakkern i meg navnet mitt opp istedet for mailadressen når jeg sender mail! Like før det tilter her...! Du må ikke skrive inn ditt egentlig navn når du skal lage den nye mailadressen da vet du. ) Bare skriv Kari Nordkvinne eller noe sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Du lærer det der etter hvert. Jeg forsto det den sommeren datteren min var nesten to år. Da det endelig ble litt varmt, var sommeren "over" i butikkene. Det er en grunn til at det er tråder her om votter og utedresser tidlig på høsten. Det er ikke bare at DOL-mødrene er hysteriske planleggere. Håper du finner en jakke. ''Du lærer det der etter hvert. '' *S* Helt klart - dette er vel noe de fleste har erfart. Men jeg synes det har blitt noe bedre med årene, men om det er fordi utvalget er annerledes for store barn, eller om det er at de ofte fortsatt kan bruke klær de brukte i fjor, slik at det ikke blir helt krise om man ikke får noe nytt, vet jeg ikke. Men jeg har ihvertfall med adskillig større hell anskaffet klær og sko midtveis i sesongen nå. Joggeskosesongen er jo minst dobbelt så lang nå som da han var liten, så ikke sjelden må vi kjøpe nytt par i juli. ''Det er en grunn til at det er tråder her om votter og utedresser tidlig på høsten. Det er ikke bare at DOL-mødrene er hysteriske planleggere.'' *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Takk, nå skal Lotte sende meg noen bilder av ting hun har liggende, så kanskje jenta mi skal få seg ei jakke;-) At butikkene startet med vårklærne tidlig har jeg jo alltid visst, men at de da solgte ut alt av vintervarer - det overrasket meg! Ja ja, nybegynnertabbe;-) Kommer sterkere tilbake neste sesong! he he I januar skal man handle vinterjakke til _neste_ sesong. Da har man dem i hus i november og det første snøfallet, til halv pris og rett str. Eneste jeg ikke tør å handle et halvt år i forveien er sko. Der er føttene til ungene mine totalt uberegnelige. De kan ha samme str i månedsvis for så plutselig å hoppe 4 str på to uker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 he he I januar skal man handle vinterjakke til _neste_ sesong. Da har man dem i hus i november og det første snøfallet, til halv pris og rett str. Eneste jeg ikke tør å handle et halvt år i forveien er sko. Der er føttene til ungene mine totalt uberegnelige. De kan ha samme str i månedsvis for så plutselig å hoppe 4 str på to uker. ''De kan ha samme str i månedsvis for så plutselig å hoppe 4 str på to uker.'' Hvordan går det an å vokse så raskt? Gir du ungene gjødsel, eller? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 he he I januar skal man handle vinterjakke til _neste_ sesong. Da har man dem i hus i november og det første snøfallet, til halv pris og rett str. Eneste jeg ikke tør å handle et halvt år i forveien er sko. Der er føttene til ungene mine totalt uberegnelige. De kan ha samme str i månedsvis for så plutselig å hoppe 4 str på to uker. I januar i fjor hadde jeg ikke engang barn, så det tenkte jeg virkelig ikke på gitt;-) Men jeg skulle kanskje passet på å kjøpe til neste vinter nå ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 ''Du lærer det der etter hvert. '' *S* Helt klart - dette er vel noe de fleste har erfart. Men jeg synes det har blitt noe bedre med årene, men om det er fordi utvalget er annerledes for store barn, eller om det er at de ofte fortsatt kan bruke klær de brukte i fjor, slik at det ikke blir helt krise om man ikke får noe nytt, vet jeg ikke. Men jeg har ihvertfall med adskillig større hell anskaffet klær og sko midtveis i sesongen nå. Joggeskosesongen er jo minst dobbelt så lang nå som da han var liten, så ikke sjelden må vi kjøpe nytt par i juli. ''Det er en grunn til at det er tråder her om votter og utedresser tidlig på høsten. Det er ikke bare at DOL-mødrene er hysteriske planleggere.'' *he he* Det har nok blitt bedre med årene, men jeg tror en hovedårsak er at antallet klesbutikker (og dermed antall mulige klær) er maaangedoblet i løpet av den perioden jeg har hatt barn. Det later til at folk har et uendelig behov for klær. (Og allikevel er det ofte vanskelig å finne noe til gutter som ikke er stygt, men det er en annen diskusjon.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Det har nok blitt bedre med årene, men jeg tror en hovedårsak er at antallet klesbutikker (og dermed antall mulige klær) er maaangedoblet i løpet av den perioden jeg har hatt barn. Det later til at folk har et uendelig behov for klær. (Og allikevel er det ofte vanskelig å finne noe til gutter som ikke er stygt, men det er en annen diskusjon.) ''(Og allikevel er det ofte vanskelig å finne noe til gutter som ikke er stygt, men det er en annen diskusjon.)'' ;-) Jeg kjenner to tvillingmødre med gutt-jente, og de sier akkurat det samme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Å bo i Nord-Norge blir bare enda mer parodisk, for kjedene kjører samme sortiment over hele landet.... og her er f.eks. ikke våren/sommeren like kjapt på plass som på Øst- og Sørlandet. Føles helt merkelig at det f.eks. er klart for joggesko og sandaler i mars/april. Da er vi midt i beste skisesong ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Å bo i Nord-Norge blir bare enda mer parodisk, for kjedene kjører samme sortiment over hele landet.... og her er f.eks. ikke våren/sommeren like kjapt på plass som på Øst- og Sørlandet. Føles helt merkelig at det f.eks. er klart for joggesko og sandaler i mars/april. Da er vi midt i beste skisesong ) Psst - det føles svært ofte merkelig her i Oslo også. Og jeg har faktisk tenkt på hvor sært det må virke f.eks. i Trøndelag (der jeg har oppholdt meg mye) eller enda lenger nord, med sommerklær ved påsketider. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 been there, done that... Jeg lette etter sommerjakke til datteren min i juni da hun var 1-2 år, men det var bare å glemme. Måtte tilslutt kjøpe en GRÅ og kjedelig sommerjakke til henne. Lærte da at sommerklær må kjøpes før 17.mai, ellers er alt utplukket og utsolgt.... Samme med vinterklær desverre, må kjøpes senest før jul! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Dette er forresten også en grunn til at vi har mer enn EN vinterdress... Har opplevd tidligere (med stebarna) at de har fått hull i dressen sin i januar/februar - og ikke en dress å oppdrive noe sted... Ikke spesielt festlig, spesielt med barnehagebarn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Psst - det føles svært ofte merkelig her i Oslo også. Og jeg har faktisk tenkt på hvor sært det må virke f.eks. i Trøndelag (der jeg har oppholdt meg mye) eller enda lenger nord, med sommerklær ved påsketider. he he, samma her;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Vi har akkurat kjøpt kjempefin, brukt Reima Tec- dress av en superhyggelig dame som hadde annonse på Finn.no. Da vi lette, fant vi mange vinterjakker til småttinger også. Regner med at det har løst seg for deg via Lotte nå, men du kan jo huske på det dersom du får samme problemet en annen gang 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1232885027' post='4074822] Jeg er ytterst dårlig på anonyme mailadresser, hehe! Du får fikse en, så skal jeg se om mannen min får fikser en til meg --- ellers så bare svarer jeg med min vanlige. Hei Lotte! Bedre seint enn aldri??! Beklager! Jeg fikk virus på pc`n, og så skulle en kompis liksom hjelpe, men gjorde bare vondt værre osv... Og i mellomtiden har jeg helt glemt å gi deg beskjed. Passordet til den nye mailadressen lå nemlig på denne pc`n. Så nå er jeg veldig flau og innmari lei meg, spesielt siden jeg har brukt denne måten på å skaffe meg arvejakker etter datteren til ei venninne...! Men jeg skal ta en titt på det andre du har tatt bilder av seinere:-) Tusen takk i hvert fall:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hei Lotte! Bedre seint enn aldri??! Beklager! Jeg fikk virus på pc`n, og så skulle en kompis liksom hjelpe, men gjorde bare vondt værre osv... Og i mellomtiden har jeg helt glemt å gi deg beskjed. Passordet til den nye mailadressen lå nemlig på denne pc`n. Så nå er jeg veldig flau og innmari lei meg, spesielt siden jeg har brukt denne måten på å skaffe meg arvejakker etter datteren til ei venninne...! Men jeg skal ta en titt på det andre du har tatt bilder av seinere:-) Tusen takk i hvert fall:-) Der er du jo! Har lurt mange ganger nå på hvor det ble av deg. ) Godt det ikke hadde skjedd noe med dere! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Der er du jo! Har lurt mange ganger nå på hvor det ble av deg. ) Godt det ikke hadde skjedd noe med dere! ) :-) Neida, her er alt bare lykke:-) Sett bort fra pcvirus da, og det at det har gått opp for meg at min bittelille, nærmest nyfødte baby straks blir ett år! Hulk... Skjedd noe revolusjonerende her den siste mnd da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hei Lotte! Bedre seint enn aldri??! Beklager! Jeg fikk virus på pc`n, og så skulle en kompis liksom hjelpe, men gjorde bare vondt værre osv... Og i mellomtiden har jeg helt glemt å gi deg beskjed. Passordet til den nye mailadressen lå nemlig på denne pc`n. Så nå er jeg veldig flau og innmari lei meg, spesielt siden jeg har brukt denne måten på å skaffe meg arvejakker etter datteren til ei venninne...! Men jeg skal ta en titt på det andre du har tatt bilder av seinere:-) Tusen takk i hvert fall:-) ok 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.